حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص وحدت این نکته را متذکر شدند که پیشروان سیاسی و فرهنگی کشور‌های اسلامی باید هماهنگ با یکدیگر خود را آماده شرایط نظم جهانی پیش رو کنند تا امت اسلامی جایگاه شایسته خود را بازیابد و تجربه تلخ مهندسی سیاسی و سرزمینی پس از جنگ جهانی اول تکرار نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیش از دوران همه‌گیری کرونا، اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
پیش از دوران همه‌گیری کرونا اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
یادگار امام خمینی (ره) گفت: وحدت اسلامی یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مورد تأکید امام خمینی بود که امروز توسط رهبر معظم انقلاب کماکان دنبال می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی، غزه را مرکز مقاومت خواندند و افزودند: اما آن نقطه‌ای که دشمن را به زانو درخواهد آورد، منطقه ساحل غربی است که تاکنون پیشرفت‌های خوبی هم در این منطقه به‌دست آمده است.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تاکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تاکید کردند.
رئیس جمهور انسجام، وحدت و هماهنگی اجزای مختلف کشور را پیش‌شرط توسعه و تعالی دانست و بر اهتمام جدی دولت برای اجرای رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه تاکید کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.
زواوی گفت: بر دو مساله تاکید دارم؛ یکی اهمیت ولایت فقیه است نه فقط از لحاظ مذهبی بلکه از نظر متحد کردن این مملکت و رهبریت که یکدست هستند و دوم نهاد‌ها و موسسه‌های دینی و نقش آن‌ها در ایجاد وحدت ملی و وحدت تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌ها بر سر مسائل بین‌المللی.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بخشودگی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر حاکی از میزان اهمیت وحدت ملی و جلوگیری از انفصال اجتماعی و فرهنگی است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بخشودگی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر حاکی از میزان اهمیت وحدت ملی و جلوگیری از انفصال اجتماعی و فرهنگی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید جهت‌گیری دشمن در راستای ایجاد تفرقه در جامعه را بشناسیم تا با حفظ و تقویت وحدت و پیروی از رهبر انقلاب بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اختلاف نظر و اختلاف سیاسی به طور طبیعی اشکالی ندارد، افزودند:، اما این اختلاف‌ها نباید به زد و خورد و تهمت زنی و افترا به یکدیگر منتهی شود و در مقابل راهبرد دشمن، همه باید راهبرد وحدت را اتخاذ کنیم.
بیانیه مجلس تاکید کرده است: فرمان عفو عمومی جمع کثیری از محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در زمره همان تدابیر درخشان رهبر فرزانه انقلاب است که نشان و نماد عقلانیت، اقتدار و رأفت توأمان نظام جمهوری اسلامی ایران است. این فرمان تاریخی یک بار دیگر باعث رویش مهرورزی‌های وحدت آفرین و انسجام ملی گردید، از سوی دیگر دشمن را در یک بن بست تصمیم گیری و سیاست بازی قرار داد.
در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت، فرمودند: سلایق و نظرات مختلفی در کشور وجود دارد اما درباره اسلام، نظام و انقلاب بین مردم وحدت نظر است. بنابراین نگذاریم این وحدت از بین برود و به اختلافات قومی، مذهبی و تحریک احساسات یک گروه علیه گروه دیگر کمک نکنیم.
زابل- نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب گفت: منطقه سیستان و بلوچستان به عنوان جلوه‌گاه وحدت شناخته می‌شود و دشمنان نمی‌توانند و نخواهند توانست به اهداف خود برسند.
رئیسی در حضور رهبر انقلاب و سران قوا، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، از آمار ۶ ماهه اول کار دولت رونمایی کرد اما در این بین اعداد اعشار را اشتباه خواند. این اشتباه رئیسی بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است.
ماجرای تندروهایی که به قبر مطهر سیدالشهداء هم رحم نکردند را در بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ببینید و بشنوید.
فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ را مشاهده می‌کنید.
رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت‌ها خواندند و گفتند: ممکن است برخی بگویند، تحقق وحدت در اوضاع کنونی، با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.
رئیسی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب گفت: در سفر اخیر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در دیداری که با دبیرکل سازمان ملل متحد داشتم در اول دیدار ایشان گفت «من اول باید از شما عذرخواهی کنم. عذرخواهی من به خاطر آن است که بسیار تلاش کردم تا تحریم را از کشور شما به خاطر مساله کرونا بردارم اما موفق نشدم. هر چه تلاش کردم نتوانستم.».
رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت‌ها خواندند و گفتند: ممکن است برخی بگویند تحقق وحدت در شرایط فعلی با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.
دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ با رهبر انقلاب
همزمان با عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ