رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن می‌گوید سربازان تحت کنترل او، آماده‌اند تا به سرکوب ارتش خصوصی واگنر کمک کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین روز سه شنبه ۲۷ ژوئن با رمضان قدیروف، رهبر چچن دیدار کرد.
رئیس‌جمهور منطقه خودمختار چچن امروز گفت که سرویس‌های اطلاعاتی غرب و اوکراین در حال آماده سازی حملات تروریستی علیه وی هستند.
درحالی که طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر بیمار بودن رمضان قدیروف رهبر چچن منتشر شده، وی با انتشار ویدئویی از خود که درحال دویدن روی یک تردمیل است تلاش کرد که به گمانه‌زنی‌ها درباره بیماری خود پایان دهد. احمد زاکایف، رهبر سابق چچن و از رهبران ارشد جدایی‌طلب گفته بود که رمضان قدیروف از مشکلات حاد کلیوی رنج می‌برد.
تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از حضور رمضان قدیروف، رهبر چچن را در میان نیرو‌های خود قبل از اعزام به جنگ در اوکراین پخش کرده است. در تصاویر منتشر شده قدیروف از یکی از سربازان قدردانی می‌کند و از سوی دیگر طی مراسمی که در گروزنی، پایتخت چچن ترتیب داده شده بود، برای آنان سخنرانی کرد. گزارش شده است که حدود ۲۵۰۰ سرباز چچنی آماده اعزام به خطوط مقدم جنگ اوکراین هستند و بیشتر آن‌ها پس از گذراندن یک تعطیلات کوتاه به اوکراین بازخواهند گشت.
ویدئویی از رمضان قدیروف رهبر چچن در حال حضره صوفیانه منتشر شده است. حضره، یک اصطلاح صوفیانه است که به مجالس ذکر جمعی اطلاق می‌شود که توسط مسلمانان متعلق به فرقه‌های صوفی سنی به ویژه انجام می‌شود. انواع ذکر از جمله خطبه، تلاوت قرآن و متون دیگر مانند ادعیه، شعرخوانی و مناجات مذهبی، مدح پیامبر و صلوات، دعا و ذکر جمعی در این مراسم انجام می‌شود. حضره در کشور‌های عربی و برخی کشور‌های اسلامی غیرعربی مانند اندونزی و مالزی با این نام شناخته می‌شود، در حالی که در ترکیه و کشور‌های بالکان به نام‌های دیگری معروف است.
رئیس منطقه خودمختار چچن روسیه اعلام کرده که هزینه ساخت خانه برای ۹ هزار خانواده زلزله زده سوریه را متقبل خواهد شد.
پوتین به‌شدت از زاکایف خشمگین است، اما این خشم، فعالیت‌های سیاسی بی‌وقفه زاکایف را متوقف نکرده است. ماموریت او زنده نگه‌داشتن ایده جمهوری ایچکری و برجسته کردن عصیان‌ها و تجاوز‌های فراوان پوتین و قدیروف است. زاکایف به محض ورود به لندن، با تبعیدیان روسی که دشمن سیاسی مشترکی داشتند - یعنی پوتین - متحد شد.
پریگوژین نیز به دستور گراسیموف برای اصلاح موی صورت سربازان واکنش نشان داد و با لحنی کنایه‌آمیز به قدیروف پیشنهاد داد که طول ریش‌هایش را دو برابر کند!
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن از جنگ کنونی در اوکراین به عنوان جنگ جهانی سوم یاد کرد.
علی قدیروف، پسر رهبر چچن، در اولین مبارزه‌اش در هنرهای رزمی ترکیبی به شکل عجیبی به پیروزی رسید.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن اعلام کرد تحریم های اتحادیه اروپا علیه فرزندان وی، باعث اتحاد بیشتر خانواده وی می شود.
همسر رمضان قدیروف رهبر چچن که مادر ۱۴ فرزند است، از ولادیمیر پوتین لقب مادر قهرمان و جایزه یک میلیون روبلی دریافت کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از امضای سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین یعنی لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه خوشحالی خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون فدراسیون روسیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن و همچنین سران ۴ جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا حضور داشتند و در کاخ کرملین رسما سند پیوستن این مناطق به روسیه را امضا کردند.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن گفت: آنچه اوکراینی ها تا کنون مشاهده کرده اند، فقط یک شوخی کودکانه بوده است و آنها باید منتظر عواقب وخیم تاکتیک های جدید ما باشند.
کرملین می‌گوید از گزارش‌ها درباره استعفای احتمالی رمضان قدیروف از ریاست جمهوری منطقه خودمختار چچن آگاه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ