نه اگر حجاب را درست کنیم، کما اینکه ۳۰ سال پیش درست کردیم جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند می‌شود و نه اگر از دستش بدهیم، جمهوری اسلامی سقوط می‌کند. اصلاً به نظر من پشت این مسئله چیز‌های دیگری است، مثلاً مفهوم عفت را فراموش کرده و رفته ایم دنبال پوشش، نجابت را فراموش کرده ایم و دنبال نجیب نمی‌گردیم و این قصه، قصه عجیبی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آزاد ارمکی گفت: در حال حاضر جامعه‌ای داریم که در خود فرو رفته است. به لحاظ سیاسی هم دارای نظام سیاسی یکدستی هستیم که صدای منتقدین را برنمی‌تابد. محصول این روند، نارضایتی است تا کاهش نارضایتی. این وضعیت همه را معترض می‌کند. کسانی که مخالف نبوده اند هم مخالف می‌کند. در نهایت این شرایط ما را به وضعیت جدیدی می‌برد که در آن، احتمال برخورد‌های رادیکال بین مدافع و مخالف به شدت افزایش می‌یابد.
تقی آزاد ارمکی اضافه کرد چنین جامعه ای هم خطرناک هست و هم قابل احترام است. خطرناک بودن آن در هنگامی است که به آن اعتماد نمیکنیم و مسئولیت به او نمیدهیم و نیروی آن را به رسمیت نمیشناسیم. این استاد دانشگاه با بیان اینکه مخالف کسانی است که میگویند جامعه ایران با فرسایش سرمایه انسانی روبروست، گفت: اتفاقاً جامعه ایران با پنهان کردن سرمایه انسانی روبروست و اینطور نیست که ضعیف و بدبخت شده باشد.
ملی پوشان نونهال کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خود رفتند.
حیات پاتوغ‌ها را می‌توان در دوره‌های تاریخی و اجتماعی مختلف پیگیری کرد. چنانچه تقی آزاد ارمکی در کتاب «پاتوغ و مدرنیته ایرانی» آن را به سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی تقسیم می‌کند. اما این پاتوغ‌نشینی پیش از قاجار نیز در ایران وجود داشته و باید گفت ایرانیان مکان‌های مختلفی را در بازه‌های زمانی و تاریخی متفاوت برای پاتوغ کردن انتخاب کرده‌اند.
تجمع ضد دولتی توسط جنبش وحدت در میدان آزادی ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد. بسیاری از معترضان حاضر در این تجمع خواستار استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر و دولت این کشور شدند. در یکی از تصاویر منتشر شده از این تظاهرات زنی دیده می‌شود که دست نوشته‌ای به زبان فارسی با عنوان «اخراج خائنین از ایروان» را به دست گرفته است.
چهار نماینده کشتی ایران در روز سوم جام‌های بین‌المللی آزاد و فرنگی دانکلوف و نیکولای پتروف به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند اما ارقش مقابل مالخاز آمویان ارمنی مغلوب شد.
تقی آزاد ارمکی گفت: وقتی صحبت از تبعیض سیاسی می‌شود یعنی اصالت‌بخشیدن به یک‌گروه سیاسی و نفی دیگر رویکردهای سیاسی. ریشه تبعیض سیاسی را باید در تبعیض فرهنگی و اجتماعی جست... بعد از سوت پایان بازی بازیکنان فرانسه گریستند. آنها با غم خود برد آرژانتین را تأیید کردند و اجازه دادند که مسی و یارانش خوشحالی کنند اما وقتی فرانسوی‌ها اجازه حضور در بازی را نمی‌یافتند، فرض کنید آرژانتینی‌ها صدبار هم دروازه خالی را باز می‌کردند، چه می‌شد؟ آیا می‌شد بر آن شرایط نام پیروزی را گذاشت؟ ما باید یاد بگیریم که تیم بازنده، تیم دوم است و تیم محذوف نیست.
آزادارمکی گفت: شهردار تهران ربطی به دانشگاه ندارد. کسی که دانشگاهی باشد، می‌داند با چه ادبیاتی، چه حرفی، چه پیامی و حتی چه تن صدایی باید با دانشجو سخن بگوید. این چهره‌ها با صدایی آمرانه و عباراتی، چون «حرف نزنید»، «بشین بابا»، «مرد حسابی» و... با دانشجو حرف زدند. انگار که فرمانده نظامی وارد پادگان شده است.
تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناسی گفت: اشکال حکمرانی ایران در ساحت حقوقی و نظام حقوقی و قانونی است؛ برخی فکر می‌کنند مثلا اگر رئیس جمهور خندان یا قد بلند باشد یا نباشد، حکمرانی خوب است.
تقی آزاد ارمکی، استاد برجسته دانشگاه تهران گفت: جامعه را می‌بندیم، فشار می‌آوریم، کنترلش می‌کنیم و ١٨ میلیون به رئیسی رأی می‌دهند. احمدی نژاد دوره اول روز اول مگر چقدر رأی آورد؟ / منبع: جماران
تقی آزاد ارمکی، از برجسته ترین جامعه شناسان کشور در واکنش به عملکرد صداوسیما در اعتراضات اخیر به دیده‌بان ایران گفت: صداوسیما توانایی تمیز بین چیزی به نام فروریختن، انقلاب، شورش، اغتشاش، تغییر و اصلاح را ندارد چرا که اساسا نسبت به تغییر و اصلاح حساس هست.
تقی آزاد ارمکی گفت: سخنگوی دولت نماینده کدام ژانر فرهنگی کشور است که باید به دانشگاه برود؟! معلوم است که تو می‌روی و تحریک می‌کنی. مثل این است که آقای رسایی به عنوان نماینده روحانیت در دانشگاه حرف بزند؛ معلوم است که تو داری تحریک می‌کنی.
تقی آزاد ارمکی، استاد دانشگاه گفت: من در جای دیگری بحث کرده ام، آخرین گامی که جمهوری اسلامی در بازنگری خودش دارد، بازشناسی و بازنگری اصولگرایی است. برای بازشناسی و بازنگری اراده نمی کند که از آن عبور کند، چون قدرت متصلب و حاکم است. همان طور که اصلاحات وقتی قدرت داشت فرصت را برای بازنگری خودش از دست داد.
تقی آزاد ارمکی گفت: راه بقای جمهوری اسلامی این است که اجازه بدهد نیروهای بیرون افتاده برگردند؛ نه به شکل پوپولیستی، بلکه در قالب تشکل ها. من به وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور این پیشنهاد را دادم و گفتم اگر من در موضع شما بودم همین امشب زنگ می‌زدم و می‌رفتم بزرگان را مجاب می‌کردم و به صدا و سیما می‌رفتم و کلید انتخابات مجلس را الآن می‌زدم.
تقی آزاد ارمکی در پاسخ به این پرسش که آیا معترضان به تغییرات حداقلی رضایت می‌دهند؟ گفت: بله. مهم این است که جامعه احساس کند که حکومت اعتراض را می‌پذیرد و دنبال ایجاد تغییرات است. جامعه که نمی‌خواهد از حکومت عبور کند. فروپاشی در دستور کار جامعه نیست البته گروه‌هایی که دنبال فروپاشی هستند هم وجود دارند، اما کل جامعه می‌گوید از این وضع خسته شده ام. تغییرات محدود نشانه تغییرات بیشتر است و رفتار‌ها در نظام سیاسی و اداری می‌تواند تغییر کند.
مطالبه اصلی این افراد زندگی است. زندگی در سرزمین، کشور و میهن محقق می‌شود. برای زندگی باید امکانات یعنی آبادانی و آزادی هم فراهم باشد. پس به طور کلی مطالبه اصلی جوانان این نسل «زندگی، آزادی و آبادانی» است.
عاملی با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست گفت: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است من بار‌ها گفتم راه چاره جنگ است نه گروه مینسک و نه مذاکره جنگ هم اتفاق افتاد و الحمدالله قره باغ آزاد شد مقدار کمی هم که مانده باید به آذربایجان برگردد رهبر عظیم الشأن ما در سخنان خود فرمودند کل قره باغ باید با آذربایجان برگردد این بالاترین کمک ایران برای پیروزی آذربایجان در قره باغ بود.
تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در صحبت هایی جنجالی گفت: این‌هایی که کف خیابان‌ها بودند نه اغتشاشگرند نه نمایندگان غرب‌اند نه مزدوران موساد؛ این‌ها بچه‌های کشورند. ما همه‌چیز را سیاسی کردیم و خودمان این بازی را شروع کردیم.
تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران گفت: این‌هایی که کف خیابان‌ها بودند نه اغتشاشگرند نه نمایندگان غرب‌اند نه مزدوران موساد؛ این‌ها بچه‌های کشورند. ما همه‌چیز را سیاسی کردیم و خودمان این بازی را شروع کردیم.
تقی آزاد ارمکی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند دانشجویان منحرف شده‌اند و با گفتگو می‌توانند آن‌ها را به راه بازگردانند، اظهار کرد: آن‌ها برای تغییر آمده‌اند، خواسته‌های عقلانی آن‌ها را باید محقق کرد و مابقی را به گفتگو واگذار کرد. اگر این کار انجام نشود و دانشجویان سرکوب شوند، سرکوبگری آن‌ها به یک نقطه عطف برای حوادث بعدی تبدیل می‌شود. اگر این موضوع رها شود، این احتمال وجود دارد که ماجرا دوباره شکل بگیرد و گرفتاری درست شود.
آزاد ارمکی گفت : کسانی که می گویند «دهه هشتادی ها»، می خواهند یک گمراهی ایجاد کنند و بگویند جمعیتی وجود دارد که با ما تفاوت دارند، ما آنها را آموزش نداده ایم و باید تربیتشان کنیم. اتفاقا جوانان تنها دهه هشتادی ها نیستند؛ جمعیت جوان بیش از این است. یعنی شما آدم های ۳۰ تا حتی ۵۰ ساله هم در میان آنها هستند و برخی خانوادگی آمده اند و این خطرناک است که ما بگوییم زنانی مدعی بی حجابی و زنانی که آموزش فرهنگی ندیده اند و جامعه پذیری سیاسی پیدا نکرده اند.
در مناظره برنامه شیوه تقی آزاد ارمکی، با اشاره به این‌که جامعه از مجموعه‌ی بحران‌ها خسته شده و حتی شیوه‌ی برگزاری انتخابات آزارنده است، به روش اداره‌ی کشور انتقاد و آن‌را ترویج دهنده‌ی تنهایی عنوان کرد. به گفته‌ی این جامعه‌شناس ایرانیت و اسلامیت به رسمیت شناخته نشده‌اند. او در توضیح حرفش اضافه کرد: «فکر می‌کنیم انقلاب کردیم و اسلام وارد ایران شد و شیعه شدیم! ایران یک پدیده تاریخی‌ست. تاریخمند است. چرا باید از کوروش بترسیم؟ در ایران تاریخ را یک‌وجهی می‌نویسیم.»
آزاد ارمکی گفت: باید توجه داشت، حاکمیت به سادگی عقب‌نشینی نمی‌کند، فقط زمانی این عقب‌نشینی شکل می‌گیرد که ساختار‌ها دچار کژکارکردی شوند. به نظر می‌رسد گشت ارشاد به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود.
اساتیدی، چون محمد فاضلی، بیژن عبدالکریمی، تقی آزاد ارمکی، صادق زیباکلام و... ازجمله مهم‌ترین نام‌هایی بودند که از فضای دانشگاهی کشور خارج شدند. بعد از اساتید، اما این روز‌ها اخباری درخصوص بازگشت رویکرد «دانشجویان ستاره‌دار» برای جلوگیری از ثبت‌نام دانشجویان منتقد به گوش می‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ