بدنِ این سوسمار‌های منقرض‌شده حجیم و عضلانی بوده و تیغ‌های بسیار خشنی روی پوستِ ضخیمِ زره‌مانندشان داشتند که باعث شده نام‌های دیگری از قبیلِ مِگاچانک Mega Chonk و چانکاسورس Chonkasaurus نیز به آن اتلاق شود. [چانکی در انگلیسی به معنای گرد و تپل است.]
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمندر تمساح دریاچه زایمِنگ در پنج منطقه کوهستانی مانیپور پیدا شده است. محدوده‌ی کامل این سمندر‌ها ناشناخته است، اما احتمالاً در کوه‌های اطراف زندگی می‌کنند.
بقایای این قایق بزرگ یا کشتی کوچک که تقریباً ۱۳ متر طول دارد نزدیک شهر شلوغ رومی ویمیناسیوم پیدا شده است. احتمالا این قایق زمانی بر روی یک رود فرعی که شهر ویمیناسیوم را به رود دانوب متصل می‌کرده در حرکت بوده است.
ساخت سیستم زهکشی که شامل شبکه وسیعی از گودال‌های به‌هم پیوسته و یک خندق عظیم علاوه‌بر لوله‌های زیرزمینی بود، تصور می‌شود که بین ۲۱۰۰ تا ۱۹۰۰ قبل از میلاد انجام شده است.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید که بلافاصله تیمی از یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شده و متاسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله‌ها کشف شد.
نویسندگان مطالعه با گزارش کشف خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱ توضیح می‌دهند که نمونه آن‌ها - با نام مستعار Baby Yingliang - در حالی پیدا شد که سرش «به سمت بدن، با پا‌ها در دو طرف، و پشت خمیده در امتداد قطب صاف تخم‌مرغ قرار داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از اصابت گلوله و یا درگیری با سایر جانوران بر روی لاشه مشاهده نشده است تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رتیل طلای پرشین یا ایرانی را یک دوست‌دار ایرانی محیط‌زیست به نام «مهدی گواهیان» در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی در استان آذربایجان غربی ایران کشف و عکس‌های آن را برای آقای زمانی ارسال کرده است.
جمجمه باستانی که در چین کشف شده، شبیه هیچ اسکلت انسانی دیگری که پیش از این دیده شده نیست.
محققان از انواع جدیدی از نانوذرات لیپیدی برای ارائه دو روش درمانی ام آر ان‌ای (mRNA) استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که سلول‌های دندریتیک به اندازه کافی فعال شده‌اند تا چرخه ایمنی سرطان را تقویت کنند.
سرنیزه تحلیل شده بخشی از یک مجموعه‌ای از سرنیزه‌های ساخته شده از برنز است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در سایت باستان‌شناسی موریگن در سوئیس پیدا شد و اکنون در موزه تاریخ برن نگهداری می‌شود.
باستان شناسان در منطقه کوچوک چکمجه واقع در بخش اروپایی استانبول بقایایی از یک شهر قدیمی را پیدا کردند.
خاک مملو از ویروس‌های غول‌پیکری با عرض ۶۳۵ نانومتر است. این ویروس‌های عظیم، اگرچه از بزرگترین ویروسی که تا به حل کشف شده، (با عرض ۱۵۰۰ نانومتر) کوچک‌تر هستند، ولی به مراتب بزرگ‌تر از ویروس‌هایی هستند که انسان‌ها معمولا با آن‌ها روبرو می‌شوند (مثلا ویروس کووید ۱۹، بین ۵۰ تا ۱۴۰ نانومتر عرض دارد).
یقه رنگین یک مومیایی در مقبره‌ای در مصر کشف شد.
این «پنجه مرگ» به مردمان تمدن ناشناخته «موچی» تعلق دارد.
مجسمه دختر فرعون آمنهوتپ سوم که «ایست» نام داشته و پدر وی پدربزرگ فرعون توتنخامون مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان بوده، در یک مقبره زیبا برای نخستین‌بار مجزا از مجسمه پدرش کشف شد.
راهنماتو-این مجموعه غیرعادی از اشیاء باستانی، باستان‌شناسان را متقاعد کرده که بین قرن‌های دوم و چهارم بعدازمیلاد، یا در دوران روم پسین، یک فرقه مذهبی باطنی در این منطقه وجود داشته‌اند.
محققان مطمئن نیستند که این ردپای ۱۰ سانتیمتری دقیقا متعلق به کدام نوع از دایناسور بوده است، اما حدس می‌زنند که یک دایناسور کوچک گیاهخوار صاحب آن باشد.
باستان‌شناسانی که در کشور «پرو» مشغول کاوش بودند یک راهرو مُهر و موم‌شده ۳،۰۰۰ساله مشهور به «گذرگاه کرکس» را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود به دالان‌هایی منتهی می‌شود که داخل محوطه‌ای قرار دارند که زمانی معبد عظیم تمدن باستانی «چاوین» بوده است.
مریخ‌نورد «ژورونگ» در تپه‌های شنی این سیاره الگو‌هایی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوای آن به ۴۰۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد.
سرپرست هیأت باستان‌شناسی کانی وشتران ادامه گفت: مواد فرهنگی مکشوفه در لابه‌لای این معماری حجم زیادی از تکه سفال‌ها و در موارد انگشت‌شمار ظروف سفالی نسبتا سالم را در برمی‌گیرد که تمام آن‌ها به صورت ساده و تعداد زیادی از آن‌ها به صورت ترد و زمخت مشاهده می‌شوند که این مسأله احتمالا از تولیدات محلی و غیرانبوه با مواد و تکنولوژی بومی حکایت می‌کند.
این رازی جذاب است که ما امروز شروع به کشف آن کرده‌ایم. ما مطمئن نیستیم که این مردمان وقتی استخوان‌های غول‌پیکرِ ماقبل‌تاریخ را پیدا کردند، درباره آن‌ها چه فکری می‌کردند..، اما باستان‌شناسان آهسته ودرعینِ‌حال با اطمینان، در حالِ کشفِ این سرنخ‌ها هستند.
محققان خطوط ناخوانا و طراحی‌های جالبی را کشف کرده‌اند که ۱۲۰۰ سال پیش احتمالاً توسط زنی از طبقه‌ی اشراف روی یک نسخه‌ی خطیِ قرون‌وسطایی ثبت شده است.
در شصت و یکمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت یک دوش پرتاب تک آوری از خانواده آرپی‌جی‌ها کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف قلیان‌های برقی که هر کدام ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ