عقرب دریایی که رسما Pterygotus australis نامیده می شود، در طول دوره سیلورین در آب های استرالیا باستان پرسه می زد. با اندازه چشمگیر و ظاهر مهیب خود، بدون شک یکی از شکارچیان برتر زمان خود بود. یافتن چنین نمونه ای که به خوبی حفظ شده است، بینش ارزشمندی را در مورد اکولوژی و تکامل حیات دریایی در این دوره ارائه می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان مصری یک گونه جدید از نوعی نهنگ مینیاتوری منقرض‌شده را کشف کردند و نام پادشاه توت را روی آن گذاشتند.
این رتیل در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ایران پیدا شده است. ابتدا یک دوست‌دار محیط‌زیست ایرانی به نام «مهدی گواهیان» این گونه را پیدا کرد و عکس آن را برای دکتر زمانی ارسال نمود.
در طول روز در این چادرها می‌خوابد. این میوه‌خوار متخصص است که تقریباً به طور انحصاری میوه‌های یک گونه از انجیر را مصرف کند. ماده‌ها احتمالاً دو بار در سال باردار می‌شوند و هر بار یک فرزند به دنیا می‌آورند.
محققان گونه کوچک و جدیدی از آفتاب پرست را با نام «نانو آفتاب پرست» کشف کرده‌‌اند که با طول بدن کوچکی که دارد در واقع کوچکترین خزنده جهان محسوب می‌شود.
با بررسی‌های صورت گرفته در صحنه حادثه مشخص شد که هیچ گونه آثار انعکاسی از قبیل خط ترمز که نشان دهنده عکس العمل راننده در مواجهه با خطر است مشاهده نشد و در بررسی‌های بیشتر دریافتیم که ایشان کمربند ایمنی خود را هم نبسته بوده است.
شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می‌شوند، در نوع و اندازه‌های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته‌اند و بخش گسترده‌ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می‌دادند.
در ایران تاکنون دو گونه خشکی زی از این خانواده، یعنی مار کبری و کفچه مار به ثبت رسیده بود و با ثبت این گونه جدید تعداد مارهای خانواده کبری در کشور به سه مورد رسید که به شدت سمی بوده و همانند سایر اعضای هم خانواده خود سم آن از نوع موثر بر اعصاب است.
این سرده از کبوتران ۴ گونه دارد که از نظر ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. جیمز فرانسیس استفنز طبیعی‌دان انگلیسی اوایل نوزدهم میلادی برای نخستین بار این پرنده را کشف و توصیف کرد.
این سرده از کبوتران ۴ گونه دارد که از نظر ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. جیمز فرانسیس استفنز طبیعی‌دان انگلیسی اوایل نوزدهم میلادی برای نخستین بار این پرنده را کشف و توصیف کرد.
باستان‌شناسان بقایای یکی از گونه‌های انسان، به نام انسان فلورسی را پیدا کرده‌اند. این گونه یکی از شاخه‌های کوچک‌تر انسان راست‌قامت، یکی از اجداد منقرض‌شده انسان، است که بقایای آن در سال ۲۰۰۳ در غاری در اندونزی پیدا شد.
در ایران تاکنون دو گونه خشکی زی از این خانواده، یعنی مار کبری و کفچه مار به ثبت رسیده بود و با ثبت این گونه جدید تعداد مارهای خانواده کبری در کشور به سه مورد رسید که به شدت سمی بوده و همانند سایر اعضای هم خانواده خود سم آن از نوع موثر بر اعصاب است.
این گونه از شاه‌کبرا دچار آلبینیسم است؛ آلبینوها توانایی تولید رنگدانه رنگی در پوست، مو، پرها، پوسته ها یا چشمان خود را ندارند. حیوانات مبتلا به این حالت ظاهری سفید با چشمان قرمز یا صورتی دارند.
جنس ها و گونه های منقرض شده متعددی از گیاهان و جانوران در کهربا یافت شده اند.
این پروژه درباره انقراض‌زدایی یا احیای گونه‌های منقرض شده نیست، بلکه فرآیندی آموزشی برای یادگیری درباره اشکال دیگر حیات در تاریخ است.
تصور می‌شود جمجمه Kabwe جمجمه یکی از اعضای اولیه گونه هومو هایدلبرگنسیس باشد و عمر آن حدود ۳۰۰۰۰۰ سال تخمین زده می‌شود. این جمجمه بزرگ با ظرفیت جمجمه‌ای معادل انسان امروزی تقریباً ۱۳۰۰ سانتی متر مکعب بوده‌است.
منطقه‌ای تحت محاصره یک گونه مهاجم جدید است که آدم خوار است و پیتون راک آفریقایی نام دارد.
این مار، بزرگترین مار آفریقا و یکی از هشت گونه بزرگ مار در جهان (به همراه آناکوندای سبز، پیتون مشبک، پیتون برمه ای، پیتون سنگی آفریقای جنوبی، پیتون هندی، آناکوندای زرد و پیتون اسکراب استرالیا)، است و طول آن نزدیک به 6 متر یا بیشتر می‌رسد.
تحقیق‌ها نشان می‌دهد که سرعت انقراض پرندگان در حال افزایش است و اگر روند فعلی ادامه یابد، این نرخ تا پایان قرن جاری، ده برابر افزایش خواهد یافت. طیق آمار‌ها در حال حاضر، بیش از ۱۳۰۰ گونه پرنده دیگر در معرض انقراض هستند.
آناکونداهای ماده معمولا بزرگتر از نرها هستند و دیگر انواع این گونه از مارها معمولا به رنگ‌های زرد با لکه‌های تیره دیده می‌شوند.
پنگوئن ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند و گونه های قطب جنوب برای تحمل سختی های سرد زمستان به توده های استعماری متکی هستند. آزمایش این حیوانات در شرایط وحشی نیز نسبتاً آسان است، برخلاف بسیاری از آزمایش‌های آینه‌ای دیگر که حیوانات را در محیط اسیر می‌خواستند.
تمساح‌های سیامی تقریباً تا لب تیغ انقراض شکار شدند. اکنون، تلاش‌ها برای بازپروری مجدد این گونه ممکن است موفق‌ترین داستان حفاظتی کامبوج باشد.
در میلیاردها سالی که از عمر زمین می‌گذرد، میلیاردها گونه جانوری در آن به وجود آمده و بیش از ۹۹ درصد این گونه‌ها از میان رفته‌اند، حالا دانشمندان امیدوارند که برخی از این جانوران را به زمین برگردانند.
تمساح سیامی خجالتی، که زمانی در سراسر آسیای جنوب شرقی رایج بود، می‌تواند تا ۱۰ فوت رشد کند، برای دهه‌ها برای پوست و گوشتش شکار می‌شد به حدی که در اوایل دهه ۱۹۹۰ تصور می‌شد این گونه در جهان منقرض شده است. اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت این گونه را در فهرست در معرض خطر انقراض قرار داده است.
«من یک کنده را از روی زمین بلند کردم و ابتدا از دیدن دو مار کوچک چندان تعجب نکردم، اما سپس متوجه شدم که دو سر روی یک مار وجود دارد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ