رضا شفاخواه: ذات این تعهدنامه‌ها محل تردید و سوال است؛ چه تعهدی که در قوه قضائیه اخذ می‌شود و چه رویه جاری در دانشگاه‌ها. به‌عنوان مثال در حال حاضر تعدادی از وکلای دادگستری را به دادسرای امنیت احضار کرده‌اند و با آن‌ها صحبت می‌کنند و بعد به آن‌ها تعهدی داده می‌شود تا امضا کنند. به آن‌ها می‌گویند این تعهدنامه‌ها را که امضا کنید پرونده شما مختومه شده و با شما کاری نداریم. به نظر می‌رسد با این اقدامات، رویه‌های قضایی کشور را زیر سوال می‌برند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اونا سیمون، دروازه بان اتلتیکو بیلبائو، از ورود دوربین های فیلمبرداری به داخل رختکن انتقاد کرد.
بعد از ساعتی انتظار و معطلی، پنج ستاره پرسپولیس جلو آمدند تا یک نطق تاریخی را مقابل تمام رسانه‌های تصویری فوتبال ایران انجام دهند.
در این هفت سال شش قهرمانی آوردیم، ولی یک هزار تومانی به تیم ما داده نشده است. اینها به کنار؛ ما نه منبع درآمدزایی پیدا کردیم و نه چیز دیگر
اوضاع آشفته در اراضی اشغالی و گسترش اعتراضات، طایفه اقلیت «دروزی» در فلسطین اشغالی را نیز به جبهه‌گیری وا داشت و در پیامی اعتراضی از مخالفت با خدمت سربازی اجباری فرزندان خود در ارتش خبر داد.
علی‌اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از مداخلات مکرر داماد زاکانی در تصمیم‌گیری‌های برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری گفت: متن این تذکر به امضای ۹ نفر از اعضای شورای شهر رسیده است که تقدیم هیات‌رئیسه شورا خواهد شد.
اعتراض شدید خمز به وضع چمن نقش جهان
دیدار ابتدایی پرسپوليس در استادیوم آزادی در شرایطی با تک گل نعمتی در جریان است که هر دو تیم نسبت به عملکرد داوری معترض هستند.
مدیر تیم پرسپوليس نسبت به عدم حضور تماشاگران در جدال این تیم مقابل آلومینیوم واکنش نشان داد.
وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا به درخواست دادستانی این کشور جهت صدور حکم منع افشای اسناد و شواهد جلسات دادرسی، اعتراض کردند.
رافائل واران، مدافع تیم منچستریونایتد پس از تماشای دیدار جام خیریه انگلیس، از قوانین جدید اعمال شده در مسابقات انتقاد کرد.
امروز رسانه و دانشجو می‌خواهد اعتراض کند، اما با توبیخ، اخراج و بسته شدن مواجه می‌شود. اگر دانشجو حرف بی‌ربطی می‌زند با او در مجمع عمومی بحث کرده و قانع کنید که اشتباه می‌کند، چرا وی را اخراج می‌کنید؟ اگر منطق دارید، دعوا نمی‌کنید. دانشجو که دیوانه نیست، دانشجو فردای مملکت ما است. من نخواهم بود، اما دانشجو خواهد بود و قرار است این مملکت را او اداره کند. اگر دانشجو حرف بی‌ربطی زد دیوانه که نیست، با او صحبت کنید که به چند دلیل حرف تو اشتباه است.
۸ دانشجوی علوم پزشکی تبریز با احکام ۱ الی ۲ ساله محرومیت از تحصیل و تبعید به شهر‌های اهواز، سمنان، کاشان، ارومیه و اردبیل رو به رو شدند. این حکم‌ها به علت شرکت این دانشجویان در تجمع ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ که در اعتراض به مسمومیت گسترده مدارس بود، صادر شده است.
آخرین آمار کرونا در ایران/ مقتول، نیت شیطانی داشت/ درخواست طلاق از شوهربدقول/ سرگذشت عجیب دانشجوی پزشکی/ کلاهبرداری با رسیدساز جعلی/ مسمومیت ۵۸ دخترتیزهوش اردبیلی با گاز سمی/ انکار جنایت بعد از اعتراف!/ دوربین خانه همسایه راز جنایت را فاش کرد
دانشجو با بغض در جلسه پرسش و پاسخ با دهنوی نماینده مجلس گفت: «می‌گویند کسانی که الان اعتراض دارند، با کشور‌های غربی هستند؛ نه آقا شما بیا رفاه ایجاد کن، من نامردم اگر برم یک کشور دیگر»
طالبان برای متفرق کردن تظاهرات زنانی که در اعتراض به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه برگزار شده بود، از ماشین‌های آب پاش استفاده کردند. ویدئویی از استفاده جنگجویان طالبان از آب برای متفرق کردن دختران و زنان هرات را نشان می‌دهد، که چند نفر از معترضان بر اثر اصابت آب پرفشار به زمین می‌خورند.
وزیر ارشاد گفت: اعتراض حق دانشجو و حق مردم است و ما بایستی اصل ۲۷ قانون اساسی را به‌خوبی اجرا کرده و فضا را به‌گونه‌ای متناسب با اعتراضات مردمی آماده کنیم؛ همان‌طور که در شیراز این اتفاق افتاد در تهران نیز باید ممکن بشود که هرکس اعتراضی دارد به‌طور قانونی بیان کند. مگر می‌شود در جامعه امنیت نباشد و از آزادی بیان صحبت کرد؟ امنیت جامعه خط قرمز است و نباید اجازه داد مطالبات مردمی و دانشجویی به جایی ختم شود که امنیت به خطر بیفتد و جامعه ناآرام شود.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در آیین گرامیداشت روز دانشجو گفت: وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می‌گفتید، اما حالا شیر اینترنت را بسته‌اید. آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، البته این آشوب‌ها در بستر مسائل رقم خورده طی سال‌های گذشته به وجود آمده است. مشکلات با کار‌های نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود. راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.
در مناظره مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «عنوان اعتراض دارم ۲» مطرح شد که «می‌توان با انجام اصلاحاتی در ساختار، فضا را برای بیان و پذیرش اعتراض آماده کرد.»
بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، استاد از دانشجو می‌خواهد که نام یک فرد را در مقاله‌اش ثبت کند، اما دانشجو زیربار نمی‌رود و در اعتراض به این تصمیم استاد، اقدام به خودکشی می‌کند.
محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و معاون اقتصادی رئیس جمهور ، در واکنش به ناآرامی های شهر ایذه گفت: معترضان حق دارند حرفشان را در این کشور بزنند و این حق مردم است. اصلاً انقلاب آمده است تا صدای مردم به گوش دولتمردان برسد. همان طور که مردم در انتخابات مشارکت دارند در طرف دیگر هم اگر حرفی دارند انقلاب به آنها گفته است به صورت مسالمت آمیز و قانونی حرف خود را به گوش دولتمردان برسانید اما دشمن پشت سر معترضان قرار گرفته است و در حادثه تروریستی ایذه از دو سمت به سوی یک میدان تیراندازی می کنند. منبع: دانشجو
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص ایجاد فضای اعتراض و گفتگو برای دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که بیشترین فضا را برای اعتراض دانشجویان فراهم کرده است. سند ما هم روزی است که آقای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دانشگاه ما دعوت شدند. بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه را برای این نشست انتخاب کردیم و تلاش کردیم حسن نیت خود را نشان دهیم. به تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان همسو و غیر همسو با جریانات اخیر نیز اعلام کردیم که در نشست حضور پیدا کنند.
همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی عده ای به منظور ایجاد اغتشاش و آشوب با هویت ناشناس و در حالی که دانشجو نبودند به این دانشگاه ورود پیدا کردند.
نصیری‌قیداری گفت: ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم.
سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی افزود: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از دانشجویان به عنوان مهاجرت و تحصیل در کشور ترکیه اعتراف کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ