برخی منابع اوپک پلاس اعلام کرده‌اند اعضای این ائتلاف قصد ندارند سطح تولید را در اجلاس چهارم ژوئن پایین بیاورند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه تقریباً بدون تغییر باقی ماند زیرا نگرانی ها در مورد چالش های اقتصاد جهانی و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا،گمانه زنی های مربوط به کاهش عرضه اوپک پلاس را خنثی کرده است.
دبیرکل اوپک دیروز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیسی تصریح کرد: برخی کشور‌های غربی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشور‌های عضو اوپک هستند تا از این طریق منافع خود را تامین کنند که در مقابل این اقدامات، اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.
رئیس‌جمهور گفت: برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشورهای عضو اوپک هستند که در مقابل اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.
دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌منظور ملاقات و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و وزیر نفت روز جمعه (پنجم خردادماه) وارد تهران شد.
شکیبایی اوپک پلاس در برابر تلاطم بازار نفت
با وجود شایعات مختلفی که پیش از جلسه هفته جاری اوپک پلاس درباره کاهش یا حتی افزایش تولید وجود داشت، این گروه سهمیه تولید خود را تغییر نداد.
در سال‌های ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ با کاهش شدید قیمت انرژی، مسکو و ریاض تصمیم گرفتند تا برای بازگشت قیمت‌ها به وضعیت عادی و شکستن سلطه شرکت‌های آمریکایی سازوکاری به نام «اوپک پلاس» (۲۰۱۶) ایجاد کردند.
رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت که کمبود گاز طبیعی مایع در بازارهای جهانی و کاهش عرضه نفت از سوی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا جهان را وارد اولین بحران واقعی انرژی کرده‌است.
خطیبی گفت: روند کاهشی قیمت نفت آغاز شده،قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار رسید و پس از تصمیم اوپک نه تنها افزایش نداشت و با کاهش چند دلاری به ۹۳ دلار رسید.در صورت ادامه دار شدن این شرایطی به۸۰دلار برسد.
دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت که تصمیمات این سازمان صرفا فنی است.
دبیرکل کشورهای عربی صادرکننده نفت، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید را تصمیمی درست و در زمان مناسب عنوان کرد.
برکشلی گفت: در سازمان اوپک، تصمیمات معمولاً لایه‌های سیاسی هم دارد. این لایه‌های سیاسی با گسترش اوپک به حوزه کشورهای غیر عضو اوپک و به ویژه روسیه، قدری شدت هم پیدا کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش سطح تولید نفت، نه به نفع اوپک است و نه به نفع سعودی‌ها و روسیه خواهد بود.
تصمیم هفته گذشته اوپک برای کاهش تولید نفت، بایدن را که با مشکلات سوخت و فشارهای اقتصادی درآمریکا مواجه است را تحت فشار قرار داده از این رو می خواهد رویکرد سخت گیرانه تری را در قبال سعودی ها اتخاذ کند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: تصمیم اوپک پلاس به هم ریختگی بازار نفت توسط آمریکا را خنثی کرد.
وزیر خزانه داری آمریکا ‌گفت: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، نابخردانه و بی‌فایده بود.
دیوید هندرسون، محقق و متخصص آمریکایی در حوزه انرژی گفت: کاهش تولید نفت منجر به آشفتگی در بازارهای جهانی و روابط بین ایالات متحده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می شود.
دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تاکید بر اینکه این سازمان هیچ طرفی نمی گیرد گفت: دنبال رسیدن به قیمت خاصی نیستیم و فقط می خواهیم بازار متعادل باشد.
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید برای ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) به اجماع رسیدند.
سران اوپک پلاس نفت کمتر از ۱۰۰ دلار نمی‌خواهند
هیثم الغیس، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: نسبت به تقاضای نفت در سال آینده خوشبین است.
هیثم الغیس، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: نسبت به تقاضای نفت در سال آینده خوشبین است.
«هیثم الغیص» گفت: ایران و ونزوئلا از مهمترین کشور‌های موسس اوپک هستند و نقش آن‌ها در ثبات بازار بسیار زیاد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ