گیاهان ممکن است برای ما ارگانیسم‌ های بی ‌صدا و بی‌ تفاوتی به نظر برسند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده زمانی که در تلاش برای یافتن آب هستند صدای تق تق بلندی را تولید می کنند. در اصل گیاهان همسایه می توانند این صداها را دریافت کنند و به آن واکنش نشان دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم مدیریت مصرف آب و با تاکید بر رعایت الگوی کشت، سطح کشت گوجه فرنگی در استان را تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.
تابستان با لذت‌های ساده همراه است جمله غذا پختن با گوجه فرنگی تازه. خوردن آن به صورت ساده یا با کمی نمک مطمئنا یکی از گزینه‌ها است، اما کاربرد گوجه فرنگی‌های فصل نامحدود است از استفاده برای درست کردن سالاد گوجه فرنگی گرفته تا ساندویچ گوجه فرنگی و حتی پای گوجه فرنگی. یکی از راه‌ها نیز ترکیب آن با پاستا می‌باشد.
پیش از آنکه در باغچه کوچک حیاط عمارت باغ فردوس بذر گوجه کاشته شود، ایرانی‌ها، قیمه، آبگوشت و املت را بی‌گوجه می‌خوردند.
شما می‌توانید از هر نوع گوجه فرنگی برای خشک کردن استفاده کنید یا آن را به راحتی خودتان خشک کنید، بهتر است برای خشک کردن از گوجه فرنگی‌هایی استفاده کنید که سفت‌تر باشند و زیاد آبدار نباشند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ردیابی و پایش بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه‌ای میوه گوجه‌فرنگی در استان بوشهر آغاز شد.
گوجه سبز سرشار از مقدار زیادی پروتئین، چربی، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی، اسید‌های ارگانیک سبز شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک اسید، اسید بنزوئیک، اسید تارتاریک و... است.
شما می‌توانید گوجه سبز خشک شده را در بسیاری از خورش‌ها و غذا‌های خود به‌کار ببرید تا غذای شما یک مزه ترش و جذابی بگیرد.
گوجه سبز دارای مقادیر زیادی اگزالات است که موجب با تجمع در سیستم کلیوی باعث تولید سنگ های ادراری می شود. افرادی که سابقه سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند باید در مصرف گوجه سبز دقت بیشتری داشته باشند.
با فرا رسیدن فصل بهار، فصل فروش گوجه سبز‌های خوشمزه و ترش فرا می‌رسد و شما می‌توانید علاوه بر مصرف خام این میوه خوشمزه، در انواع غذا‌ها یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.
گوجه سبز یکی از میوه‌های نوبرانه فصل بهار است، بسیار پرطرفدار و در واسط فصل بهار تا اوایل تابستان در دسترس است. گوجه سبز یک میوه کوچک و آبدار و از پوست نازک به رنگ سبز یا سرخ و دارای هسته سخت است، سرشار ز ویتامین سی، اسید مالیک و اسید سیتریک است.
سرطان معده جزو سرطان‌هایی است که بیشترین مرگ و میر را در جهان دارد.
گوجه سبز دارای خواص بسیار و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. دارای کالری بسیار و در هر ۱۰۰ گرم آن ۵ درصد ویتامین آ، پنج درصد کلسیم، سرشار از ویتامین ب و پنج درصد آهن و دارای نیاسین و ۱۳ درصد ویتامین ث، ۲ درصد فسفر و ۳.۶ درصد پتاسیم برای هر فرد تأمین می‌شود.
ماجرای کشت گوجه در تهران و ایران، اما با عمارت زیبا باغ فردوس گره خورده است. چرا که اراضی عمارت باغ فردوس همان جایی است که برای اولین بار در خاک باغچه‌اش گوجه کشت شد و این عمارت اولین عمارتی شد که غذایی با طعم گوجه فرنگی را ساکنان اعیانی‌اش تجربه کردند.»
خورش گوجه بادمجان یکی از خورشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که می‌توانید آن را بدون گوشت تهیه کنید و از خوردن این خورش خوشمزه لذت ببرید.
عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۷۰ درصد به ۰.۵ درصد ارزش پایه صادراتی تغییر کرد.
با بخشنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی، عوارض ۷۰ درصدی صادرات گوجه فرنگی که ۱۷ بهمن ابلاغ شده بود، ابطال شد و عوارض به نیم درصد قبل برگشت.
آب گوجه فرنگی سرشار از خاصیت و فایده است. افرادی که به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می‌دهند حتما با دانستن خواص و فواید آب گوجه فرنگی مصرف آن را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند. برای زیبایی، جوانی، تناسب اندام و ده‌ها گزینه دیگر آب گوجه فرنگی بنوشید.
گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار هر کیلو ۱۰ هزار تومان شد این در حالی است که نرخ آن در هفته پایانی آذر هر کیلو ۸ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.
رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی گسترده با وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعرفه صادرات گوجه فرنگی حذف شد تا بدون مشکل این محصول صادر شود.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت گوجه فرنگی ۱۶.۶ و قیمت پیاز ۱۵.۵ درصد در آبان نسبت به مهر افزایش قیمت داشته‌اند.
طبق اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد.
گوجه فرنگی بنفشی که آنتی اکسیدان آن افزایش یافته بالاخره پس از یک دهه از سوی وزارت کشاورزی آمریکا تایید شد. آنتی اکسیدان این گوجه فرنگی ۱۰ بار بیشتر از نمونه های فعلی است.
قیمت جدید رب گوجه اعلام شد
قیمت سس گوجه فرنگی در حال حاضر به طور قابل توجهی از بالاترین تورم در چهار دهه گذشته در ایالات متحده پیشی گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ