تنها زمانی میتوان اشخاص را مجرم قلمداد کرد و اعداد و ارقام فساد را اعلام نمود که آخرین مرحله فرجامخواهی متهم صورت گرفته باشد؛ پیش از آن، بیان اسامی و حتی بیان اعداد و ارقام، تنها بازی با روح و روان متهمین و البته مردم است.
اخبار مشابه
در این قسمت میتوانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده
نمایید.
فرهیختگان نوشت: تاکید بر بازدارندگی با ترساندن از ارقام سنگین بهعنوان دال مرکزی لایحه میتواند منجر به سیاسیتر شدن بدپوششها شود. فردی که حاضر باشد برای بدپوششی هزینه اقتصادی و غیراقتصادی بدهد بهسرعت رادیکال میشود و بعد از مدتی شما شاهد یک جمع کمتعداد، اما هزینهداده و تندرو خواهید بود که چیزی برای از دست دادن ندارند و تا ته خط رفتهاند.
روزنامه فرهیختگان نوشت: حلقهای میخواهد دولت را که عدهای گمان میکردند در حد شهیدبهشتی ظرفیت اجتماعی دارد به قاسم روانبخش و نبویان بدل کند. حلقهای که دایرهاش آنقدر تنگ است که در آن شیخحسین انصاریان، جان لاک حساب میشود و باید اصلاحش کرد.
یعنی روسها بهخاطر رابطه با ایران بههیچوجه روابط با رقبا و حتی دشمنان منطقهای ایران را تعطیل نخواهند کرد کما اینکه بهخاطر رابطه با اسرائیل و عربستان رابطه با ایران را تعطیل نکردند. بنابراین، این یک اصل است که خودشان را درگیر تعارضات موجود بین کشورهای دیگر نکنند و سعی کنند با همه طرفها روابط نزدیکی برقرار کنند.
روزنامه فرهیختگان نوشت: فیلمهایی مثل خیابان اندرزگو نه ترویج حجاب و نه کمک کردن به حکمرانی است بلکه نشان میدهد شکست در این عرصه پذیرفته شده و تنها راه مانده، شکل دستوری و خشن است. بازگشت به نقطه صفر یعنی بازگشت به گسست اجتماعی و خلق بحرانهای جمعی وسیعتر.
برخی از مسائل در این مملکت انگار سازوکار دارد و همه با آن موافق هستند، ولی معلوم نیست چرا اجرا نمیشود. مثلا در جلسات علنی محاکمه خود آقای اژهای چندبار اعلام موضع از ایشان دیدم که گفتند جلسات دادرسی باید علنی برگزار شود. من نمیدانم وقتی ایشان موافق است، موانع کجاست که غیرعلنی برگزار میشود؟ مسائل امنیتی است؟ اگر این نیست چه مسائلی است؟
چرا برخی با تنگنظری دایره امر به معروف و نهی از منکر را تنها مساوی با امر به حجاب و نهی از بیحجابی میدانند؟ چرا نمیفهمیم بابت چه چیزی همه واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره آبی در مقابل دریای پهناور است؟ چرا سختی و ظرافت این مهمترین واجب را درک نمیکنیم؟ چرا زبان این نسل را نمیفهمیم و ازقضا گمان میکنیم با این اعلام برائتها و بیزاریجستنها بهترین کار را انجام میدهیم؟ باور کنید که اینگونه عمل کردن در قبال خطاها، خود بزرگترین خطاست.
سخنان رهبری در مورد حجاب در یک چارچوب مشخص بود. چارچوبی که یک ضلع آن اولویت اقتصاد و تحت تأثیر بودن فرهنگ است. ضلع مهم دیگر آن، نیاز به برنامهریزی و سیاست و تفکر و درنگ برای مدیریت فرهنگ و امر شرعی و قانونی حجاب است. رفتارهای ضربتی، سادهانگارانه، دفعی و شدید، نسبتی با امر رهبری به برنامهریزی در این مورد ندارد
روزنامه فرهیختگان نوشت: این افراد اگر میبینند با هربار حرف زدنشان بخشی از جامعه را دچار التهاب میکنند، حداقل «کمتر حرف زدن» یا اصلا «حرف نزدن» را تمرین کنند تا بلکه آرامش جامعه کمتر زیر سایه تهدید این افراد قرار بگیرد و امنیت ملی کشور به مخاطره نیفتد.
روزنامه جوان نوشت: تصاویری که با خبر آزادی آرمیتا عباسی منتشر شد، او را در اوج شادابی نشان میداد. در انگشتانش که علامت پیروزی را نشان میداد، بیش از هر چیزی، ناخنهای سوهان کشیده و بلندش جلب توجه میکرد.
ما آخرین پیشنویس توافق را پذیرفتهایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامهها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچچیز بر گردن و عهده ایران نیست. اصلاحطلبان اگر توافق میخواهند، باید با امریکا صحبت کنند که پیش از این میگفتند زبان او را میدانیم و اگر برجام و توافق برای آنان فقط کلید ورود به قدرت است، بدانند مردم قفلشان را عوض کردهاند!
روزنامه جوان نوشت: اصلاح طلبان «دم» از مردم میزنند و به رئیسجمهور مردم میگویند «بهنفع کشور از کار کناره بگیر» تا زمینه بازیابی جایگاه از دست رفته خود در اجتماع و بازگشت به قدرت را فراهم کنند.
روزنامه فرهیختگان نوشت: وضعیت سوررئال و عجیبی است. هرکسی دستش از هرکاری کوتاه است و از پس هرچیزی برنمیآید، لگدش را روانه اینترنت میکند.
روزنامه خراسان نوشت: باید قبول کنیم که دوران مدیران ناکارآمد با توجه به تغییرات شدید و شرایط پر تلاطم محیطی به سر آمده است.
دولت سیزدهم که تا حدود یکماه پیش برای ارائه لایحه بودجه در تاریخ مقرر (نیمهاول آذر) اعلام آمادگی کرده بود، در هفتههای اخیر از تصمیم قبلی خود صرفنظر و اعلام کرد که ابتدا لایحه برنامه هفتم و پس از آن لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس میفرستد. اما ماجرا به اینجا ختم نشده و حالا برخی نمایندگان از ارائه لایحه بودجه در هفته جاری توسط دولت خبر میدهند. بررسی اظهارنظرهای مجلسیها و دولتمردان نشان میدهد ظاهرا باید ریشه این آشفتگی و بینظمی را در فشارهای مجلس به دولت برای تقدم برنامه هفت بر لایحه بودجه ۱۴۰۲ جستوجو کرد.
روزنامه اصولگرای جوان نوشت: جرم برخی از تروریستهای رسانهای و مجازی، اگر سنگینتر از قمهکشهای کف خیابان نباشد، سبکتر از آنها نیست.
یک گروه در داخل فکر کردند میتوانند بار وزارت مسکن و رفاه و بانک مرکزی و مجلس صیانت محور و... را هم بیندازند گردن طارمی و آزمون و بیرانوند و... و از آنها انتظار داشتند در رقابت با هری کین و گرت بیل و پولیشیچ انتظارات جامعه درخصوص شعارهای محققنشده نجومی دولت و مجلس و... را تعدیل کنند.
رسالت نوشت: اولا ارتباط و تکنولوژیهای ارتباطی را نمیتوان فیلتر کرد، ثانیا اگر هدف مدیریت نسل Z است، فیلترشکنهای آنها همیشه روشن است. علل همه اغتشاشات هم شبکههای اجتماعی نیستند.
هر چند خیلیها معتقدند اساسا در شرایط التهاب فعلی گفتگو تاثیری نخواهد داشت و هر گفت وگویی باید پس از فرونشستن غبارها و فروکش کردن التهابات به جریان بیفتد، اما تجربه نشان داده اتفاقا باید با اتکا به ضرورتی که شرایط این چنینی پدید میآورد روند گفتگو را در کشور نهادینه کرد.
روزنامه خراسان در گزارش امروز خود به نقد عملکرد یکساله پیمان جبلی در صداوسیما پرداخت و انتقادات تند و تیزی کرد.
آنچه فیلسوفان سیاسی غرب تحت عنوان دموکراسی معنی کردند، تولید یک «ما» است که تمدن خود را بر آن بنا نهند. اکنون یک «ما»در غرب حاکم است که پیچ و مهرههای آن را سیاستمداران در میدان رقابت شُل کردهاند. این «ما» در حال ضعف، پیری و فرتوتی است.
به نظر میرسد، پیشنهاد (روزنامه) شرق بیش از آنکه یک توصیه یا پیشنهاد باشد، نوعی تجاهل و تمسخر سیاست همسایگی و نگاه به شرق دولت سیزدهم است که اگر غیر از این بود طعنه نمیزد که دولت رئیسی دنبال اختراع چرخ از نو است؟!
ما ملتی هستیم که بهرغم آنچه برخی میپندارند، حتی اختلاف سیاسی چندانی هم در میان خود نداریم و درمجموع، ملتی منسجم هستیم. ایران ما، درمجموع و به نسبت میانگین جهانی، کم چالش و پر از فرصت و امکانات است.
ایجاد امید و توقع، درصورتی ممدوح است که با تخلف از وعده و عدم تحقق توقعات، همراه نشود وگرنه سکوت و وعده ندادن بهمراتب بهتر یا بهعبارتی کمهزینهتر است. از طرفی وعده منطقی دادن و عمل به آن، بهشدت در جلب و تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی مؤثر است.
حامیان عزاداری سکولار معتقدند سیاست، ناپاکیها و پلشتیهایی دارد که وجودش در هیئت به این مکان نورانی لطمه میزند، اما اساساً بحث امامت در شیعه و اقدام و حرکت امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی به منظور برپا داشتن اسلام ناب محمدی موضوعیت سیاسی در دل نهفته دارد.
تمامی حقوق این سایت متعلق به آیلوک میباشد. سایت مپ