ایران ۲۴ جنگنده سوخو ۳۵ فلانکر-ای را خریداری کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد که شایعات عدم فروش جنگنده‌های روسی به ایران نیز تأییدی بر احتمال گسست این اتحاد باشد. درواقع، نظرات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که پروژه خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز روسی، به‌ویژه سوخو Su-۳۵ دیگر مطرح نخواهد بود.
ظرف چند سال روسیه تولید سریال جنگنده های نسل پنجم Su-۵۷ با موتورهای جدید را آغاز خواهد کرد. این را نماینده شرکت روسی Rostec اعلام کرد.
روسیه در حال توسعه سه نمونه جدید از جنگنده‌های تاکتیکی «سوخو-75» مجهز به هوش مصنوعی با سطح مقطع راداری بسیار پایین است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز قراردادی با شرکت صنایع هوافضای ترکیه (توشاش) برای نوسازی جنگنده‌های Su-۲۵ منعقد کرد.
در جنگنده‌های سوخو-۳۰ و سوخو-۳۵ از مدل بالاتر رادار ساخت فازاترون به نام Bars N-۰۱۱M استفاده شده‌است که این رادار جدید، دارای آنتن رهیاب الکترونیکی، برد بهبود یافته، قابلیت رهگیری هم‌زمان چند هدف و حساسیت بالا است.
جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو۲۴ و اف۴ نیروی هوایی ارتش در حمله شبانه با استفاده از اصل غافلگیری، رادارهای زمینی دشمن را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.
پیش‌بینی می‌شود که با خرید جنگنده‌های پیشرفته، توان نیروی هوایی پیر ایران به طور چشمگیری ارتقا یابد. از زمان حمله روسیه به اوکراین، ارتباطی بین تحویل احتمالی جت‌های سوخو به ایران و افزایش همکاری نظامی بین دو کشور به وجود آمده است. در دسامبر ۲۰۲۲، آژانس‌های اطلاعاتی غربی ادعا کردند که روسیه قصد دارد ۲۴ فروند هواپیمای سوخو۳۵ در ازای پهپاد‌های انتحاری ایران معامله کند.
وزارت دفاع روسیه افزود که این هواپیمای شناسایی و دو جنگنده در حال نزدیک شدن به مرزهای این کشور بودند.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
نیروی هوایی ایران قرار است در هفته‌های آینده اولین دسته از جنگنده‌های پیشرفته سوخو Su-۳۵ را تحویل بگیرد.
نیروی هوایی آلمان مدعی شد که سه هواپیمای نظامی روسیه را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرده است.
جنگنده‌های سوخو ۳۵ جزو جنگنده‌های مدرن در جهان به حساب می‌آید. چون هم از نظر سقف پروازی بالاتر از همه جنگنده‌های قبلی ایران است و هم سرعتش در بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.
سوخو ۳۵ نسبت به جنگنده‌های قبل از خود، چون سوخو ۲۷، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، وسایل الکترونیکی و تجهیزات ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.
جنگنده‌های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، هستند. این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-۳۵ نسل ۴++ است.
سوخو ۳۵ جنگنده‌ای تک‌سرنشین با قابلیت مانور بالا است که توانایی انجام دشوارترین مانور‌هایی هوایی از کبری گرفته تا تیل اسلاید را دارد.
همزمان با جنگ اوکراین، شماری دیگر از جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-۵۷ به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شد.
«همزمان با موضع گیری اخیر "سردار حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با دستیابی ایران به موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک و در عین حال انتشار اخباری دال بر تحویل گرفتنِ ۶۰ فروند جنگنده نسل جدید سوخو روسی توسط ایران، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد پیام‌های طرح این قبیل اخبار در شرایط کنونی و تبعات آن‌ها برای کشورمان مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی ابعاد مختلف این مساله پرداخته است.»
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
اسماعیل دمیر رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد: در صورتی که قرارداد ترکیه و آمریکا در زمینه خرید جنگنده های اف ۱۶ شکست بخورد، برای خرید جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه تلاش خواهیم کرد.
دستیابی به جنگنده‌های پیشرفته‌تر احتمالاً چالشی برای ایالات متحده در سال‌های آینده خواهد بود. یک ارتش مجهزتر ایران و روابط عمیق‌تر با کرملین می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را بسیار سخت‌تر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ