نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف امری واجب و از وصایای عموم شهدا و خواسته به حق مردم مؤمن و انقلابی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»
رضایی با اشاره به رعایت ۹۹ درصدی افراد با تذکر لسانی ماموران و گشت‌های امنیت اخلاقی در حوزه هنجار‌های اجتماعی و عفاف و حجاب گفت: تنها یک درصد افراد در برابر قانون جری بوده که برابر قانون با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد و فراجا همواره مدافع حقوق شهروندی است و ملاک تنها کسب رضایت مردم و خدای متعال است.
معاون استاندار قم ابراز داشت: کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم راه اندازی شده و همه دستگاه‌ها باید نمایندگان خود را معرفی کنند که تکالیفی در حوزه محیط اداره شامل کارمند و ارباب رجوع و همچنین در قبال زیر مجموعه‌های خود در بیرون از ادارات بر عهده دارند. مقیمی با بیان اینکه موضع ما در حوزه حجاب و عفاف رعایت قانون است افزود: این امر پذیرفتنی نیست که اداره‌ای بگوید من نسبت به نحوه پوشش ارباب رجوع خود وظیفه‌ای ندارم.
معاون اول قوه قضائیه در مورد موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: در وجوب شرعی و سیاسی حجاب شکی وجود ندارد. حجاب واجب شرعی و سیاسی است. تعجم از کسانی است که ادعای علم دارند و گاهی در حوزه و دانشگاه مطرح می‌کنند که حجاب حریم خصوصی است و حاکمیت نباید دخالت کند، اما این گونه نیست.
رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: رعایت اصول و مبانی دینی در حکومت اسلامی ضروری است.
مشکل قانون‌نویسی در ایران این است که فاقد فلسفه حقوق و فلسفه جزایی است. نه می‌تواند فلسفه دینی را حاکم کند و نه اجرای این فلسفه عملی است و نه حاضر است که فلسفه اجتماعی حقوق را بپذیرد، لذا با این لوایح دعوا‌ها و اختلافات تمام نخواهد شد که بیشتر می‌شود. از ما گفتن بود. خود دانید.
مولاوردی گفت: چنین رفتاری در خصوص مسئله حجاب و پلمب مراکز کسب و کار، دقیقا بار مسئولیت را بر دوش صنوف انداخته و با فرافکنی از دستگاه‌هایی که در قانون مصوب ۸۴ راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، وظایف متعددی دارند-به ویژه نهادهای فرهنگی-سلب مسئولیت می‌کند. در حالی که مسئولیت رعایت حجاب و تذکر و یا پیگیری آن با کسبه نبوده و این قشر، مسئولیت حرفه‌ای و صنفی خودشان را دارند.
اواخر هفته گذشته لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، در این لایحه فناوری‌های نوین و سامانه های هوشمند جایگزین روش های قبلی در برخورد با جرم کشف حجاب شده است.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: کسی در این موضوع شک ندارد ولی راه‌های رسیدن به آن باید کاملا علمی، منطقی، شرعی وعقلی باشد. نمی‌شود که هر کسی بدون توجه به شرایط شرعی و عرفی و الزامات، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد؛ یکی با چوب دستی و دیگری با سطل ماست و آن یکی با باتوم.
مرکز اطلاع رسانی پلیس ری اعلام کرد در راستای اجرای طرح مبارزه با بی‌حجابی (قانون عفاف و حجاب) سفره خانه «الماس ری» در شهرری امروز توسط ماموران پلیس امنیت پلمب شد.
دو رستوران‌ بزرگ در بوستان نهج‌البلاغه توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی به‌دلیل عدم رعایت قانون حجاب و عفاف پلمب شدند.
یک واحد رستوران در ونک به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و قوانین صنفی علیرغم تذکر اولیه و به علت عدم تمکین، به دستور دادستان پلمب شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: حجاب و عفاف یک حکم الهی، شرعی و الزام قانونی است و دشمن در جنگ نرم و فرهنگی علیه ایران هم به اهداف شوم خود نمی‌رسد.
وزیر کشور تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر عفاف و حجاب مکلف به اجرای قانون در این زمینه هستند و تکالیف قانونی خود را با استفاده از ساز و کار‌های مشروع و قانونی با رعایت حرمت و کرامت انسانی اجرا و با هنجارشکنان هم برخورد می شود.
اصفهان- استانداری اصفهان با صدور بیانیه‌ای درباره موضوع عفاف و حجاب، بر لزوم رعایت پوشش و حجاب اسلامی در تمامی معابر، اماکن عمومی و دولتی و واحدهای صنفی و آموزشی استان تاکید کرد.
مهدوی با بیان اینکه در جامعه اسلامی رعایت حجاب در ملأعام برای همگان لازم است ولو کسانی که مسلمان نیستند؛ ادامه داد: حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد و خواسته ما از مدیریت استان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.
رادان تصریح کرد: در مازندران که از استان‌های مهم مسافر‌پذیر است اقدامات خاصی برای ایمنی در محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته است، هر چند که در حوزه تصادفات در دو روز گذشته شاهد افزایش تلفات در جاده‌ها بودیم که زیبنده کشور نیست.
رادان تصریح کرد: در مازندران که از استان‌های مهم مسافر‌پذیر است اقدامات خاصی برای ایمنی در محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته است، هر چند که در حوزه تصادفات در دو روز گذشته شاهد افزایش تلفات در جاده‌ها بودیم که زیبنده کشور نیست.
نماینده مردم تبریز گفت: اگر مجموعه‌ای شئونات اسلامی و عفاف و حجاب را رعایت نکرد باید مجوزش لغو شود و این مجوز به نهادهایی داده شود که شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند.
مراسم جشن حجاب گروهی از دانش آموزان کالج فارسی و بوسنیایی در راستای تشویق و ترغیب نسل جوان و مسلمان بوسنی و هرزگوین با رعایت فرهنگ و آداب و رسوم اصیل اسلامی برگزار شد. این دانش آموزان طی یک سال گذشته تصمیم گرفتند تا حجاب را برای همیشه به عنوان راه زندگی خود انتخاب کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه اکثریت بانوان ایرانی مقید به رعایت عفاف و حجاب هستند، اظهار کرد: عفاف و حجاب، بخش جدایی ناپذیری از هویت و فرهنگ زنان ایران است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خواستار رعایت ضوابط حجاب و عفاف شدند.
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه طی سه سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید خودرو ۷ برابر شده و قیمت خودرو ۳ برابر شده است، گفت: طی چند سال اخیر شورای پول و اعتباری مبلغی را در قالب تسهیلات برای شرکت‌های خودروساز در نظر می‌گرفت، اما در این دوره هیچ تسهیلاتی مصوب نشده است.
آیت الله سعیدی گفت: لازم است که همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ