افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان معمولا عمر کوتاه‌تری دارند و بیشتر به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مبتلا می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وقتی به تاثیر آلودگی هوا بر بدن فکر می‌کنید اولین چیزی که احتمالا به ذهنتان خطور می‌کند بیماری ریه است. با این وجود، شواهد به سرعت در حال رشد نشان می‌دهند که هوای آلوده می‌تواند باعث آسیب رساندن به سراسر بدن شود و قادر است انواع مشکلات را در سراسر بدن ایجاد کند.
وقتی غمگین، عصبانی یا ناامید و حتی خوشحال هستیم، گریه می‌کنیم محققان دقیقاً علت گریه کردن را نمی‌دانند، اما تحقیقات زیادی درباره‌ی تأثیر آن روی بدن انجام داده‌اند که در ادامه می‌خوانید.
وقتی پوست بدن انسان پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و علائمی شبیه خارش، دانه قرمز و سوزش، تاول و ... بروز می‌دهد، آفتاب زدگی یا حساسیت به نور آفتاب اتفاق افتاده است.
وقتی جیرجیرک که حالا تبدیل به عروسک خیمه‌شب‌بازی کرم یال اسبی شده، داخل آب می‌پرد، این کرم از بدن جیرجیرک بیرون می‌خزد و خودش را به پیچک‌های دراز داخل آب می‌رساند تا بتواند در آنجا تولید مثل کند.
وقتی بدن پرآب باشد، حافظه درست کار می‌کند و حال روحی‌تان هم خوب خواهد بود. درضمن آب با تعریق در تابستان کمک می‌کند بدن‌تان خنک بماند؛ بنابراین باید بدن‌تان را پرآب نگهدارید. می‌توانید در کنار آب، میوه‌هایی، چون هندوانه مصرف کنید و بدن‌تان را هیدراته و در عین حال خنک نگهدارید.
وقتی می‌توانید با گوشت بدن فرد تازه‌درگذشته حیوانات را سیر کنید، چرا خودتان آن را بخورید؟ چنین فکری همان رسم بوداییان تبت یا «تدفین آسمانی» است؛ سنت خردکردن بدن مرده به تکه‌های کوچک و سپردن باقی کار به حیوانات و مشخصاً پرندگان.
مورو توضیح می‌دهد: کافئین مانند آدرنالین در بدن عمل می‌کند و وقتی از بین می‌رود، می‌تواند احساس خستگی بیشتری در شما ایجاد کند، به خصوص اگر آن را بدون غذا مصرف کنید.
متخصص زنان و زایمان گفت: یائسگی زودرس یک آسیب اجتماعی است که ناشی از تغذیه بد، ناشی از توکسین‌ها و سمومی است که وارد بدن می‌شود. در این میان بافت تخمدان، بافت شکننده و آسیب‌پذیری است که وقتی در معرض سموم قرار می‌گیرد، زودتر از سایر ارگان‌ها آسیب می‌بیند. غافل از اینکه آینده جامعه به این ارگان بستگی دارد و ما داریم همین‌طور تخمدان از دست می‌دهیم.
بدن روش پیچیده‌ای برای حذف مواد سمی دارد و برای این کار از کبد، کلیه‌ها، دستگاه هاضمه، پوست و ریه‌ها استفاده می‌کند. درواقع وقتی این اندام‌ها در وضعیت سالمی قرار داشته باشند، می‌توانند مواد ناسالم و سمی را از بدن خارج کنند. اما هنگام بیماری برخی از این اندام‌ها، بدن توانایی سم‌زدایی خود را از دست می‌دهد. برای اینکه بتوانید سیستم سم‌زدایی بدن را بهبود بخشید.
وقتی همیشه غذا‌های یکسانی می‌خورید تاثیر مثبت انواع باکتری‌های خوب روده دشوار یا غیر ممکن می‌شود. به گفته برخی از کارشناسان این وضعیت حتی می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد.
دستگاه NDES وقتی به‌طور دقیق به تومور وارد می‌شود، از بدن در برابر مواجهه با دارو‌های ضدسرطان محافظت می‌کند. درنتیجه عوارض جانبی کمتری به‌وجود می‌آید و سلامت بیمار حفظ می‌شود.
وقتی صحبت از حیوانات می‌شود، رنگ خون آن‌ها عمدتاً بر اساس وجود یا عدم وجود ترکیبات حامل اکسیژن در بدن است. گونه‌های مختلف بسته به محل زندگی‌شان حاوی مقادیر و انواع مختلفی از این ترکیبات خواهند بود - برای مثال برخی از حیوانات دریایی مانند چتر دریایی به هموگلوبین زیادی نیاز ندارند، زیرا اکسیژن را از آب اطراف خود جذب می‌کنند. با این حال، رژیم غذایی در تعیین رنگ خون حیوان نیز نقش دارد - برخی از گونه‌هایی که از گیاهان تغذیه می‌کنند ممکن است در عوض مایعات زرد یا سبز تولید کنند.
وقتی هوا گرم‌تر است، بدن شما می‌تواند رطوبت بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد حتی اگر احساس نکنید که عرق می‌کنید. کم‌آبی بدن در صورت شدید شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی می‌تواند باعث خستگی، کاهش انرژی و سردرد شود. یکی از مزایای نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات به فرونشاندن برخی از نشانه‌های گرسنگی کمک می‌کند.
با خوردن روزانه مرغ، ممکن است مواد مغذی کلیدی را از دست بدهید. سایر منابع پروتئین، اعم از حیوانی و گیاهی، تعداد بی‌شماری از مواد مغذی دیگر را در رژیم غذایی فراهم می‌کنند، به همین دلیل مهم است که برنامه غذایی متنوعی داشته باشید.
به طور میانگین بدن شما به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. پس وقتی این میزان از خواب و استراحت را دریافت نکند استرس و اضطراب به سراغش می‌آید؛ بنابراین سعی کنید روز قبل از امتحان خوابتان را کنترل کنید.
وقتی که یک دارو کارش را درست انجام دهد، باعث افزایش سلامت بدن می‌شود و به شما احساس بهتر بودن خواهد داد، اما ممکن است یک دارو با ترکیبات موجود در بدن شما سازگاری نداشته باشد و مشکلاتی را به وجود بیاورد.
وقتی تعداد سلول‌ها خیلی کم می‌شود، بخش‌هایی از اعضای بدن نمی‌تواند به‌طور طبیعی کار کند. البته تغییرات در سلول‌ها در سنین جوانی هم اتفاق می‌افتد، اما بدن، در جوانی می‌تواند به‌سادگی بسیاری از این تغییرات را ترمیم کند یا ذخایر کافی برای جبران آن‌ها داشته باشد، اما توانایی مقابله با این آسیب‌ها، با افزایش سن کاهش می‌یابد و نشانه‌های پیری در برخی از اعضای بدن به‌سرعت نمایان می‌شود.
گلودرد اغلب نتیجه طبیعی التهاب است. وقتی سیستم ایمنی بدن شما در حال مبارزه با ویروسی است که در مجاری تنفسی فوقانی جا خوش کرده، تورم و درد می‌تواند بلع غذا و هیدراته ماندن را دشوارتر کند. این خشکی سرفه را تشدید می‌کند. هیدراته ماندن با نوشیدن آب ساده، چای و دمنوش یا سوپ می‌تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
ساعت بدن به زمان غذا خوردن افراد حساس است، به ویژه در بافت چربی و این حساسیت با رژیم‌های غذایی پرچرب از بین می‌رود. وقتی افراد زمانی که باید بخوابند شروع به خوردن بیشتر می‌کنند، در واقع ریتم زمانی بدنشان را بهم می‌زنند.
میزان مرگ‌ومیر در میان گروه کم خواب، ۲۵ درصد افزایش یافت. وقتی همه سنین با هم ترکیب شدند، احتمال ابتلا به چند بیماری در افرادی که کمتر از پنج ساعت خوابیدند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر بود.
دنیای تغذیه مملو از بحث و جدل در این باره است که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی خوب نیست. اما یک نکته وجود دارد که اکثر افراد می‌توانند روی آن توافق داشته باشند: همه ما باید میوه و سبزیجات بیش تری بخوریم.
مریم مشکانی، استاد بیماری‌های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله درباره اینکه «زمان طلایی درمان سکته مغزی چقدر است؟»، گفت: وقتی فرد دچار سکته قلبی می‌شود و علائمی پیدا می‌کند که موید گرفتگی عروق کرونر و سکته حاد قلبی است، باید هرچه زودتر خود را به مراکز درمانی برساند تا درمان باعث شود گرفتگی عروقش برطرف شود و احتمال سالم ماندن عضله قلبش بیشتر است.
شیرین کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین (شکر مصنوعی)، سوکرالوز (تنها شیرین‌کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می‌شود) حتی توانند باعث اعتیاد در فرد شوند به گونه‌ای که فرد مصرف کننده عادت کند از محصولاتی با این شیرین کننده‌ها استفاده کند.
چرت زدن در هنگام بیماری نشانه این است که سیستم ایمنی بدن شما کار خود را انجام می‌دهد. وقتی بیمار هستید سلول‌های ایمنی شما پیام رسان‌های شیمیایی را آزاد می‌کنند تا پاسخ بدن و بهبودی را هدایت کنند. این پیام رسان‌ها شما را خواب‌آلود نیز می‌سازند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ