«هیثم بن طارق آل سعید »سلطان عمان در پیامی به ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سال جدید را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی منابع خبری عربی اعلام کرده‌اند وزیر خارجه عربستان سعودی حامل پیامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.
بن فرحان قرار است در این سفر با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور رایزنی کند.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است هفته آینده به تهران سفر کند.
در جریان سفر اخیر سلطان عمان به کشورمان، روابط ایران و مصر یکی از محورهای اصلی مذاکرات میان مقامات عالی دو کشور بوده است و به نظر می‌رسد سلطان حامل پیامی از طرف قاهره بوده است.
سفر سلطان عمان به تهران از آن‌جا که این کشور در حال حاضر نقش میانجی در حل پرونده هسته‌ای ایران را برعهده گرفته است اهمیت بسیاری یافته است. طی ماه‌های گذشته هیئت‌های ایرانی و آمریکایی به مسقط رفت‌ و آمد داشته‌اند و به گفته‌ی تحلیلگران سفر سلطان عمان حاوی پیام پیشرفت قابل‌توجه این مذاکرات است.
در مورد حوزه خلیج‌فارس اقداماتی که در حال انجام است، از جمله بهبود روابط با عربستان سعودی اقدامات مثبت و بسیار خوبی است و آینده‌اش روشن است و به‌تدریج سایر کشور‌ها و حتی روابط با بحرین نیز به سمت عادی شدن پیش می‌رود. منافع ملی کشور ایجاب می‌کند با همسایگان خود رابطه نزدیک و سازنده داشته باشیم و دولت سیزدهم هم در این جهت گام برمی‌دارد، اما در مورد جمهوری آذربایجان بر اثر اشتباهات فراوانی که رخ داده رابطه بسیار خوبی که با این کشور در دولت قبل برقرارشده بود، به هم خورده است.
سفر سرلشکر باقری به مسقط و دیدار با سلطان عمان، اهمیت نمادین سفر یک مقام نظامی ایران در شرایط کنونی منطقه را نشان می‌دهد. تهران فضای شکل‌گرفته در منطقه و تنش‌زدایی میان بازیگران را فرصتی برای پیشبرد سیاست همسایگی و همچنین تحقق نظام چندقطبی می‌داند که می‌تواند همکاری‌های دوجانبه نظامی و اقتصادی با کشورهای منطقه را تقویت کند.
سیلویو برلوسکونی که ابتلایش به سرطان خون تایید شده، از روحیه بالای خود خبر داد.
دکتر عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با صدور پیامی، فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت را تبریک گفت.
ویدیویی عجیب از بار زدن چنیدین بسته پیاز به ماشین پراید را مشاهده کنید.
تضمینی برای دست یافتن طرفین به توافق وجود ندارد. مقامات آمریکا مجددا بر کلیدواژه عدم‌تمرکز بر برجام تاکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک‌نماینده مجلس در خصوص سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام‌های ایرانی را رد کرد.
منابع کویتی از پیامی خبر دادند که ولیعهد سعودی برای همتای کویتی خود ارسال کرده است.
سلطان عمان پیام مکتوبی به ولیعهد کویت در زمینه تقویت روابط و همکاری میان این دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس فرستاد.
سلطان عمان پیام مکتوبی به ولیعهد کویت در زمینه تقویت روابط و همکاری میان این دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس فرستاد.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به جنبش انصارالله یمن پیامی با این محتوا که «یمن برای شما باشد، ریاض تنها خواهان تضمین های امنیتی است»، ارسال کرده است.
رامین مهمانپرست می‌گوید که من فکر نمی‌کنم مرگ برجام شدنی باشد تا موقعی که دو طرف نسبت به نیت‌های خود جدی و واقع بین باشند، فضا برای یک توافق همیشه وجود دارد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سلطان عمان پیام کتبی رئیس جمهور کشورمان را تسلیم ایشان نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسقط، پایتخت عمان گفت: پیام آیت الله رئیسی را تقدیم سلطان عمان خواهم کرد.
عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با صدور پیامی، فرا رسیدن روز بیمه را به فعالان این صنعت تبریک گفت.
رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی سلطنت عمان را به سلطان و مردم این کشور تبریک گفت.
وزیر خارجه عمان با رئیس جمهوری سوریه دیدار و پیام سلطان کشورش را تقدیم بشار اسد کرد.
عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق پیام تبریکی از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دریافت کرد.
هیثم بن طارق، سلطان عمان، انتخاب عبداللطیف رشید، به عنوان رئیس جمهور عراق را تبریک گفت.
رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران را تبریک و آرزوی بهترین‌ها را برای وی داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ