به گزارش ایسنا، سلاجقه در همایش زبان و محیط زیست اظهار کرد: زبان فارسی در گذشته نیز فراگیر بوده است و باید به ظرفیت جهانی شدن برسد. نقد من به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی این است که در کتاب مهندسی محیط زیست و کشاورزی و منابع طبیعی برخی واژه‌های غیرمحیطی زیستی آورده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی سلاجقه در جریان سفر یک روزه به ارومیه در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه اظهار کرد: مسئله این دریاچه یک موضوع بین‌المللی است، ولی متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران بر لزوم توسعه همکاری‌های محیط زیستی دو کشور تاکید کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست بار دیگر با تاکید براینکه پروژه پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست ندارد، افزود: دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد، ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود؛ ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور کهگیلویه و بویراحمد را از لحاظ تنوع زیستی، پوشش گیاهی، جانوری و حیات وحش نگین ایران دانست و تاکید کرد: باید پاسگاه‌های متعدد در مناطق حفات شده داشته باشیم.
سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست گفت: چنانچه کسی مدعی مجوز محیط‌زیستی برای پتروشیمی میانکاله است، اعلام کنند.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر اساس آن چنین پروژه‌ای قابل اجرا نیست.
سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: قبل از اینکه خودم مسئول شوم هر وقت از جلوی سازمان محیط‌ زیست رد می‌شدیم به‌خاطر آلایندگی‌ها می‌گفتم رئیس این سازمان باید اعدام شود. الان هر روز پسرم از من می‌پرسد بابا رئیس سازمان محیط‌زیست را می‌خواهید چه‌کارش کنید؟/فارس
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری ۲ مدیر سازمان محیط زیست در ماه‌های گذشته گفت: نحوه دستگیری این دو مدیر درست نبود و متاسفانه حرمت افراد حفظ نشد؛ کسانی که دستگیر شده بودند، در حال حاضر آزاد و در شغل خود مشغول هستند.
اصفهان- رئیس سازمان محیط‌زیست در بازدید از معادن نطنز به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان ماموریت داد تا در بازه زمانی یک ماهه با معادنی که تاکنون خلاف قوانین عمل کردند برخورد شود.‌
محمد درویش: تاکنون چنین دهن کجی آشکاری به ملاحظات و آموزه‌های محیط‌زیستی در هیچ دولتی ندیده بودم.
سمنان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در سکوت خبری و بدون اطلاع رسانه‌ها، برای بازدید از طرح‌های زیست محیطی وارد استان سمنان شد.
شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در زمینه چالش‌های زیست محیطی پایتخت جلسه‌ای ویژه دارند.
گونه یوز شرایط انتخابش در طبیعت سنگین و سخت است و درصد بالایی تلف شدن در حالت حاملگی طبیعی رخ می‌دهد.
علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تصاویر منتشره از توله‌یوز‌ها (آذر و توران) در پشت‌بام ساختمان، اظهار کرد: وضعیت این توله‌ها بسیار عالی است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به وضعیت گرد و غبار خوزستان گفت: پنجشنبه گذشته سفری به این استان داشتم و خوشبختانه فعلاً تمام دشت خوزستان مرطوب است، ولی هنوز میزان گرد و غبار آن ۱۰۰۰ پی پی ام بود. منشاء ۹۵ درصد گرد و غبار استان خوزستان خارجی است.
علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست گفت: شک ندارم که مشکل آلودگی هوای تهران از سوخت خودروهاست.
در حالی که وزات نیرو خبر از احتمال آبگیری سد چمشیر تا پایان آذر را داده است؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید، اجازه ایجاد سدی مشابه گتوند ۲ را نمی‌دهیم.
مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تائید علی سلاجقه جهت صدور مجوز برای احداث سد تنگ سرخ صحت ندارد.
عضو شورای عالی محیط زیست می‌گوید علاوه بر سازمان جنگل‌ها، سازمان‌های شیلات، وزارت نیرو، شهرداری‌ها و برنامه و بودجه باید تدریجی در سازمان حفاظت از محیط زیست ادغام شوند.
رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دیدار علی سلاجقه با رئیس سرویس اطلاعاتی مصر کذب محض است.
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تک درنای سیبری امروز در منطقه تالاب انزلی مستقر است و ما با کشورهایی که جفت این درنا را دارند در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم جفت او را تأمین کنیم.
این روز‌ها تالاب هامون در سیستان و بلوچستان تشنه یک قطره آب است، آبی که حقش است و باید از رودخانه هیرمند که از افغانستان به ایران می‌آید تامین شود، با توجه به اهمیت تامین این حقابه در سال ۱۳۵۱ قراردادی میان دولت وقت ایران و افغانستان به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب و روزانه ۲۶ متر مکعب بر ثانیه حقابه این تالاب از هیرمند تامین شود، اما شواهد نشان می‌دهد که مدتی است این اتفاق نمی‌افتد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت «پیروز» توله پلنگ ایرانی گفت: حالش خوب است. خبر جدید این است که پایش را روی زمین می‌گذارد. در مجموعه پردیسان جست و خیز می‌کند، اما به دلیل این‌که توسط دایه انسانی پرورش پیدا کرده خصوصیات حیوانی کمتر در او نمود پیدا کرده است که کم کم باید به شکار عادت کند که این اتفاق می‌افتد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیل کاملاً قابل مدیریت است و نباید در مدیریت آن از مسیرهای هزینه‌بر اقدام کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ