مقامات آمریکایی و رهبران اپوزیسیون ونزوئلا اصرار دارند که رژیم مادورو شکننده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. حمله روسیه به اوکراین روابط مادورو با مسکو را پیچیده کرده است. اکنون که ونزوئلا با رقابت مخلوط‌های باکیفیت‌تر روسیه مواجه است، قاچاق نفت خام سنگین تحریم‌شده خود به بازار‌های آسیایی را دشوارتر می‌یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ونزوئلا سکوت رهبران کشورهای اروپایی درباره افراط‌گرایان هتاک به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
رئیس جمهور ونزوئلا سکوت رهبران کشورهای اروپایی درباره افراط‌گرایان هتاک به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
واشنگتن و بوگوتا هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کردند و جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ گفت که این "بهانه‌ای است که توسط خود رژیم طراحی شد."
رئیس جمهور ونزوئلا همتای سابق آمریکایی خود را به هدایت طرحی برای ترور وی در سال ۲۰۱۸ متهم کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا از پیوستن این کشور به سامانه پرداخت روسیه موسوم به «میر» خبر داد.
در جریان دیدار آیت‌الله رئیسی با همتای ونزوئلایی خود، مادورو به حمله وحشیانه آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ونزوئلا اشاره کرد و از نقش سردار شهید سلیمانی در کشف این حمله سایبری گفت.
رؤسای جمهور ونزوئلا و کوبا در پیام‌های جداگانه یازدهمین سالروز تأسیس شبکه تلویزیونی المیادین لبنان را تبریک گفتند.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به عربستان سفر کرد.
درحالیکه رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز از تمایل کشورش برای پیوستن به «بریکس» خبر داد؛ همتای برزیلی وی بر حمایت از درخواست کاراکاس تأکید کرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از سال‌ها تنش بین این کشور و برزیل، طی یک سفر رسمی وارد پایتخت برزیل شد.
رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به تهدیدات جدید آمریکا اعلام کرد که کاراکاس از فشارهای آمریکا هراسی ندارد.
رئیس جمهور ونزوئلا «پدرو تله چیا» را به عنوان وزیر نفت جدید این کشور معرفی کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای تصریح کرد: انتخابات در کشور در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود؛ خواه امپریالیسم انتخابات را به رسمیت بشناسند یا نشناسند.
رئیس جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه را جنگجوی بزرگ و پاپ واتیکان را یک معجزه‌گر توصیف کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار با وزیر تجارت ترکیه بر اهمیت هم افزایی میان آنکارا و کاراکاس تاکید کرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد ایجاد یک بلوک بین‌المللی با حضور کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند را مطرح کرد.
انگلیس اعلام کرده که دولت مادورو را به رسمیت نمی شناسد و این موضع گیری لندن با خشم کاراکاس روبرو شده است.
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: از آمادگی کامل برای برداشتن گام‌هایی در راستای روند عادی سازی مناسبات دیپلماتیک، کنسولی و روابط سیاسی با دولت فعلی آمریکا و دولتی که در آینده ممکن است روی کار بیاید، برخورداریم.
پس از تلاش‌های آمریکا برای تأمین نفت و برداشتن بخشی از تحریم‌ها علیه کاراکاس ، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد این کشور آماده عادی‌سازی روابط با آمریکاست.
رسانه‌های برزیل اعلام کردند ممنوعیت ورود رئیس‌جمهور ونزوئلا و مقامات ارشد این کشور به برزیل، لغو شده است.
پایگاه ای بی سی اینترنشنال در خبری با عنوان «مادورو» از رزمایش نظامی مشترک با روسیه، چین و ایران به عنوان چالشی برای ایالات متحده استقبال می کند، به ذکر جزئیاتی درباره این رزمایش پرداخت.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با رد درخواست آمریکا مبنی بر مصادره هواپیمای باری متعلق به این کشور که از ششم ژوئن در فرودگاه آرژانتین نگهداری می‌شود، اعلام کرد: اکنون آن‌ها به دستور دادگاهی در فلوریدا قصد دارند یک هواپیمای باری متعلق به ونزوئلا را سرقت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ