رهبر انقلاب در حاشیه مراسم روز درختکاری گفتند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند؛ این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نمیانده مجلس در پاسخ به اینکه آیا سرنخ‌هایی از عاملان به دست آمده است یا خیر، گفت: «در خبر‌های رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی ادعا می‌شد که یک سری افراد را دستگیر کرده‌اند که اقداماتی همچون انداختن اسپری را انجام می‌دادند، اما به نظر من موضوع مسمومیت دانش آموزان فراتر از شیطنت چند دانش آموز است ممکن است این موضوع مواردی از نقشه‌های دشمن و برنامه‌ریزی شده باشد؛ بنابراین باید بسیار عمیق‌تر به آن نگاه کرد.»
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود درباره موضوع مسمومیت دانش آموزان مجلس یک جلسه علنی تشکیل دهد تا مسئولان ذیربط در این زمینه پاسخ دهند.
محسن سلمانپور، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه، در پی اعلام یک رخداد مسمومیت که در یکی ار مدارس شهر لار رخ داد، با توجه به تدابیری که از قبل پیش بینی کرده بودیم و آمادگی که کادر اورژانس داشت به سرعت اقدامات درمانی انجام شد.
یکی از نیرو‌های فرهنگی دبیرستان شهید مدنی گفت: صبح امروز بوی نامطبوعی همچون فاضلاب در مدرسه پیچید که باعث شد جمعی از دانش‌آموزان علائمی همچون سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.
رشیدی کوچی گفت: الان امنیت روانی جامعه بهم خورده است ما نمی‌توانیم با مبهم نگه داشتن یک مسئله و نپرداختن به آن باعث از بین رفتن یا کم اهمیت شدن آن شویم. الان می‌بینیم این مسئله در جامعه باعث نگرانی خانواده‌ها شده است حتی اگر این احتمال وجود داشته باشد که این فقط یک بازی روانی است برای مقابله با این عملیات روانی باید تدبیری اندیشیده شود.
رهبرانقلاب در مراسم روز درختکاری فرمودند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند و عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند.
ساعت ۸.۳۰ صبح امروز ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان دخترانه عطار قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس دچار مسمومیت شدند.
رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند، بیان داشتند: این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان فرمودند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند؛ این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است.
رهبر انقلاب صبح امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری: این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. اگر مسمومیت دانش‌آموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند. در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود. مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مسمومیت دانش آموزان کاملاً یک حرکت سازمان‌یافته است و باید وزارتخانه‌های مختلف با توجه به شرح وظایف‌شان در شورای امنیت کشور که قابل تفکیک است، سریعا موضوع را بررسی کنند
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: ۴۰ نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه دولتی که دچار مسمومیت و کسالت شدند، به ۲ بیمارستان ابوعلی سینا و ولایت قزوین منتقل شدند، اما جای نگرانی نیست و مشکل خاص و اورژانسی برای آنان به وجود نیامده است.
دکتر فاطمه نوروزیان عنوان کرد: ۹ نفر از دانش آموزان نیز در محل با ارائه خدمات بصورت سرپایی به حالت عادی بازگشته اند. عوامل درمانی در بیمارستان بیشتر ترس و شوک را دلیل اضطراب و نگرانی شدید دانش آموزان عنوان می‌کنند و افراد منتقل شده به بیمارستان دچار کمبود اکسیژن در خون نیستند و سطح اکسیژن خون آن‌ها وضعیتی طبیعی دارد و حال عمومی آن‌ها نیز خوب است.
روزنامه اعتماد نوشت: چه قائل به این باشیم که گزارش‌های مسمومیت ناشی از استرس و اضطراب و جو روانی است، چه مایل باشیم تصور کنیم که یک عملیات پیچیده تروریستی در جریان است، حالا دیگر وقت آن رسیده که شورای امنیت ملی در مورد این وضعیت استثنایی تشکیل جلسه دهد.
رستمی با بیان اینکه ۴۴ سال ایستادگی این نظام نشان‌دهنده ارتباط انقلاب اسلامی با اراده الهی است، عنوان کرد: نظام ما در برابر هجمه‌هایی تاب آورده که تنها یکی از آن‌ها برای از پا در آوردن یک کشور کافی است. هر بار دشمن سعی کرده به ما ضربه بزند، نظام اسلامی ما قوی‌تر شده است.
در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این دانش‌آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و ۲ دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.
بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.
یک عضو حزب مؤتلفه گفت: در اینکه این اقدامات مسمومیت های اخیر از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و توسط عوامل ضد انقلاب در داخل دنبال می شود هیچ تردیدی وجود ندارد چرا که اسناد و مدارک متعددی در این رابطه وجود دارد.
فردیس- مدیرکل آموزش و پرورش البرز از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در فردیس خبر داد.
دانش‌آموزان یک دبیرستان دخترانه در تهرانپارس مسموم شدند، دانش‌آموزان دختر یک دبیرستان دیگر در تهرانپارس دچار مسمومیت شدند. گفته می‌شود که دانش‌آموزان دبیرستان امت در منطقه ۴ تهران صدایی شبیه ترکیدن بمب از راهرو شنیده و بعد بویی را استشمام کرده‌اند. مدیر مدرسه البته گفته که این صدا مربوط به یکی از کلاس‌ها بوده که دانش‌آموزان برای همکلاسیشان تولد گرفته‌بودند.
چه کسانی از این سلسله‌اتفاقات سود می‌برند؟ و اگر واقعاً علت این حوادث، عمدی است چه تفکری پشت این داستان وجود دارد؟ به‌نظر می‌رسد که یک ایده و سازمان‌دهی پشت این اتفاقات وجود داشته باشد. اگر این فرضیه درست باشد آیا چنین ساختاری می‌تواند از چشم نهاد‌های امنیتی دور بماند؟
اولیای یکی از افراد دچار مسمومیت که تمایل ندارد اسمش بیان شود می‌گوید: «پسر من تعریف کرد که یک لحظه بوی ماهی گندیده سرکلاس آمد و بعد مدرسه به بچه‌ها ماسک داد که بزنند و از کلاس خارج شوند. یک‌سری از بچه‌ها حالشان بدتر بوده، به اورژانس و نیرو‌های امنیتی زنگ زدند و چند نفر از بچه‌ها را به مراکز درمانی منتقل کردند که پسر من هم جز آن‌ها بوده است.» این مادر درباره علائم پسرش ادامه داد: «از علائم باقی بچه‌ها در جریان نیستم، اما پسرم دل درد داشت و دور ناف‌اش درد می‌کرد.»
عین‌اللهی در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان قمی گفت: هیچ میکروب و ویروسی در این زمینه شناخته نشده است و امروز یک کمیته ویژه از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی را با مسئولیت معاونت درمان مأمور کردیم تا بررسی‌های ویژه انجام دهند و نتیجه آن را به مردم خواهیم گفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ