مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر امروز در ساختمان وزارت خارجه با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به انفجار سد برق آبی «کاخوفکا» گفت: این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از عدم اشاره به برجام در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نماینده آمریکا در امور ایران انتقاد کرد.
کیهان نوشت: با سفر گروسی به ایران و نشانه‌ها و آثار مثبت سفر، از جمله عدم انتشار بیانیه شورای حکام، که فضای مناسب و مثبتی ایجاد کرده بود؛ ناگاه خبر درجه اول تجدید روابط عربستان و ایران، بعد از اجلاس سه جانبه در پکن، مثل بمب در ایران و منطقه بلکه جهان صدا کرد! خبر آن چنان حائز اهمیت بوده است که اتحادیه اروپا بیانیه داد، آمریکا نتوانست موضوع را نادیده بگیرد، موج مثبت فراگیری در کشورهای اسلامی و عربی و در میان مفسران و تحلیل‌گران منطقه برخاست و همه از آثار و عوارض مثبت و تعیین‌کننده بازسازی روابط ایران و عربستان سخن گفتند، و اما یک امّای بزرگ!
امیر سرخوش و سیاوش مزینی پیش از پایان دور گروهی مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا، صعود خود به مرحله حذفی این رقابت‌ها را مسجل کردند.
گروسی افزود که دستیابی به این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا یک مبنای جدیدی را در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام، ایجاد کند. مدیرکل آژانس اضافه کرد: اکنون مشتاقانه منتظر بحث‌های فنی بعدی و اجرای سریع و کامل تضمین‌های ایران و بیانیه مشترک من و معاون رئیس جمهور اسلامی هستم.
گروسی از حضورش در تهران خوشحال است و آن را به زبان می‌آورد و صراحتا اعلام می‌کند که باید شک و تردید‌ها در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببریم. این اظهارات امیدبخش است، اما مسئله اصلی اینجاست که این بار نخست نیست که گروسی از خروجی مثبت دیدارش در ایران سخن می‌گوید.
بحث و گفت‌‌‌وگو درباره مسائل باقی‌‌‌مانده پادمانی و نیز برخی موارد از اختلاف‌نظرهای فنی و حقوقی میان ایران و آژانس در دستور کار دو دور مذاکره میان گروسی و اسلامی بود. هیات‌‌‌های فنی و کارشناسی آژانس نیز به سرپرستی ماسیمو آپارو معاون پادمانی گروسی در یکی دو هفته اخیر در تهران بوده و مذاکرات کارشناسی در مورد مباحث فوق را انجام دادند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، دیدار و گفت‌گو کرد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار و گفت‌گو کرد.
دیدار وزیر امور خارجه ایران با رافائل گروسی
رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: امید است این سفر، زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر و افق روشن‌تر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.
وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین تلفنی گفتگو کرد.
امیر شیخی محقق ایرانی با همکاری گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا یک وصله  ریز سوزن جدید ابداع کرده است که به شیوه ای کارآمدتر از بانداژهای معمولی از خونریزی زخم جلوگیری می کند.
گروهی از کارشناسان دانشگاه منچستر به رهبری امیر کشمیری، محقق ایرانی مشغول توسعه فناوری نوینی هستند تا از زباله هیدروژن را به شیوه ای کارآمد بازیافت کنند.
گروسی مدعی شد که ایران در نشست اخیر در وین درباره برنامه هسته‌ای خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد، با این وجود مذاکرات در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در این خصوص بین آقای اسلامی و گروسی اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم که آژانس با نگاه فنی و بر اساس آنچه که در روزهای اخیر توافق کردیم نسبت به حل و فصل برخی اتهامات که از طرف آژانس مطرح شده است، از مسیر همکاری‌های فنی اقدام کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: بلینکن بر تعهد آمریکا نسبت به تامین منابع مورد نیاز آژانس جهت تداوم مسئولیت راستی‌آزمایی و نظارت آن در ایران و بر تعهد همکاری ادامه‌دار میان آژانس و شرکای سه‌جانبه توافق تسلیحاتی آکوس (AUKUS) تاکید کرد.
گروسی گفت که دسترسی آژانس به اطلاعات درباره ایران مختل شده، زیرا در ماه‌های اخیر بازرسان اجازه بازدید از سایت‌ها را ندارند و همچنین افزود: «مذاکرات برجامی اکنون به بن‌بست رسیده است.»
امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد.
عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای که به امضای ۵ همکار وی رسیده است، از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته است تا پرونده پادمانی واهی علیه ایران را مختومه نکند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه دهمین کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای در نیویورک خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ