سکسکه یک انقباض اسپاسمودیک غیرارادی عضله در پایه ریه‌ها (دیافراگم) است که با بسته شدن سریع تار‌های صوتی همراه است. معمولاً سکسکه برای چند ساعت یا گاهی یک یا دو روز طول می‌کشد. با این حال، سکسکه‌های مزمن آن‌هایی هستند که برای مدت طولانی ادامه می‌یابند. اپیزود‌هایی که بیش از دو روز و کمتر از یک ماه طول می‌کشند، گاهی اوقات سکسکه مداوم نامیده می‌شوند. در موارد نادر، سکسکه حتی بیشتر از یک ماه ادامه می‌یابد یا به طور مکرر در یک دوره زمانی طولانی عود می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سکسکه زمانی اتفاق می‌افتد که ورود هوا به ریه افراد به طور لحظه‌ای مسدود شده و به نوعی یک انقباض غیرارادی در دیافراگم ایجاد شود. برخی از دلایل رایج این انقباض عبارتند از: نوشیدن نوشابه‌های گازدار، خوردن یک وعده غذایی سنگین، خوردن غذا‌های خیلی سرد یا خیلی گرم، بلعیدن هوا، استرس و....
برای بسیاری از ما سکسکه چیزی آزاردهنده حساب می‌شود. خوشبختانه اما این سکسه‌ها در اکثر موارد کوتاه‌مدت هستند و در موارد معدودی ممکن است چند روز باقی بمانند که البته آن هم به نظر بسیار زیاد است.
سکسکه‌های کوتاه مدت اغلب بدون انجام هیچ عمل خاصی بعد از چند دقیقه رفع می‌شوند. اما برخی روش‌ها می‌توانند به رفع سریع‌تر این مشکل کمک کنند.
گرفتگی بینی و عطسه در میان نوزادان معمول است، و البته سکسکه هم! در این مطلب به راهکار‌های کمکی برای مشکلات ذکرشده پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.
از آنجایی که سکسکه می‌تواند بی ضرر به نظر برسد، مرموز باقی می‌ماند و به طور شگفت انگیزی مورد مطالعه قرار نمی‌گیرد.
وقتی پرده دیافراگم منقبض می‌شود، باعث کاهش فشار هوای داخل شش‌ها شده، در نتیجه هوا به داخل شش‌ها کشیده می‌شود و عمل دم انجام می‌شود.
بله، جنین شما در واقع می‌تواند در رحم سکسکه کند!
در بیشتر موارد سکسکه طولانی نمی‌شود، اما در هر صورت بروز آن ناراحت کننده است. علت بروز آن هم انقباض دیافراگم است. با انقباض دیافراگم، ریه‌ها اکسیژن دریافت می‌کنند و وقتی که دیافراگم شل می‌شود، ریه‌ها دی‌اکسیدکربن آزاد می‌کنند. با به هم ریختن ریتم دیافراگم، سکسکه شروع می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ