رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هر کس که بی‌سواد است و خود خوانده مدرک بگیرد یک میلیون پاداش خواهد گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر فراجا ضمن ابراز نگرانی از افزایش تولیدموادمخدربه ویژه روانگردان‌ها در افغانستان، برلزوم مقابله جدی تر کشورها با پدیده قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.
در فرهنگ اسلامی به کسانی می‌توانیم آزاد اندیش بگوئیم که از جهل، خرافات، برده این و آن بودن و چشم و گوش بسته از دیگران اطاعت کردن فاصله بگیرد. امام حسین علیه‌السلام که «اب‌الاحرار» لقب گرفته به این دلیل است که با روش و سخن و سیره خود به مردم آموخت چگونه از جهل و خرافات و برده این و آن بودن و چشم و گوش بسته از دیگران اطاعت کردن فاصله بگیرند.
خرمشهر- رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: نرخ بی سوادی در کشور برای گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۲.۹ درصد است این یعنی ۹۷.۱ درصد کشور باسواد هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم.
ماجرا از این قرار است که در گذشته نیز افرادی بودند که یا از روی ناآگاهی یا آگاهانه و تعمدی، داستان‌های محیرالعقولی را جعل و به ائمه (ع) منتسب می‌کردند، ولی این موارد در جمع‌های محدود و اتفاقا با سطح فرهنگی پایین بود و کسی جرات نداشت که در جمع‌های باسواد و فرهیخته چنین چرندیاتی را بگوید.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از واریز پاداش باسوادی به حساب افرادی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ باسواد شده‌اند، خبر داد.
روزنامه جوان نوشت: ثابتی که خود از ارکان برپادارنده رژیم شاه با اتکا بر نظامی پلیسی بود، اکنون بعد از گذشت سال‌ها از مرگ شاه، منتقد شاه شده و در صفحه ۵۹۱ کتاب «در دامگه حادثه» گفته است «شاه بیش‌تر به تملق و چاپلوسی و دستبوسی اهمیت می‌داد تا سلامت نفس افراد؛ در حالی که همین افراد به فساد و مال‌اندوزی آلوده بودند.
«رمضان کامیاب» حدود ۵۰ سال تجربه حکاکی و مهرسازی در پاساژ شناور دارد. او می‌گوید حالا کمتر کسی سراغ حکاکی و مهرسازی برنجی می‌آید. چون با وجود باسوادی مردم و تغییر مناسبات اجتماعی و اقتصادی، مهر برنجی و انگشتری مهردار، دیگر در جامعه اعتباری ندارند.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره تنظیم لایحه محرومیت افراد بیسواد از دریافت خدمات اجتماعی در مجلس و سرنوشت آن توضیح داد.
طوبی آزموده که خود در خانه‌ای در محله سنگلج تهران باسواد شده بود و پس از ازدواج هم با کمک معلم‌های خصوصی چند زبان خارجی را فرا گرفت، پیشگام تاسیس مدرسه‌ای برای تحصیل آسان‌تر دختران شد. او نام اولین دبستان دخترانه تهران را «دبستان ناموس» گذاشت.
سمنان- استاندار سمنان نرخ با سوادی این استان را از میانگین کشوری بالاتر دانست و گفت: سمنان باسوادترین استان کشور از لحاظ نرخ باسوادی نسبت به جمعیت به شمار می‌رود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان: 90 درصد افراد کشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد از سواد بهره‌مند شوند.
فیاض زاهد درباره سخنان لیلاز گفت: او در جبهه اصلاح‌طلبان است، اما مانیفستی که از جهان پیرامونی ارایه می‌دهد، راست افراطی در ایران را مدهوش می‌کند. عیب بزرگ سعید آن است که به آن متوهمان بیسواد و مکتب نرفته ابزار تئوریکی می‌دهد و با بسته‌بندی زیبا جنس‌های بنجل‌شان را قابل عرضه می‌کند.
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه درصد باسوادی در استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: سهم استان از رتبه‌های زیر ١٠٠ کنکور ۲۲ نفر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ