ضرورت هم‌افزایی و تعامل میان پلیس و دستگاه قضا برای برخورد با پدیده سرقت‌های خرد با توجه به تاثیر این نوع از جرایم در از بین بردن امنیت روانی جامعه بیش از هر زمان زمان دیگری احساس می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افزایش دوبرابری خطر زوال عقل در افسرده‌ها؛ کاهش ۳۲ درصدی خطر سرطان با ۴ دقیقه ورزش روزانه؛ حتی مقدار اندک نوشیدنی الکلی، فشار خون را بالا می‌برد؛ برای دورکردن ریه‌ها از سرطان چکار کنیم؟
زوال عقل جزء اجتناب ناپذیر پیری نیست، اما سن یکی از عوامل خطر اصلی است. در واقع، تا ۵۰ درصد از افراد ۸۵ ساله و بالاترممکن است نوعی زوال عقل را تجربه کنند.
گردان‌های سیدالشهداء عراق به حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد.
استفاده از سیستم های خورشیدی، برنامه اصلی کوزوو برای حذف تدریجی زغال تا سال 2050 است.
در مطالعه جدید، محققان شواهدی را پیدا کردند که نشان می‌دهد نوردرمانی ممکن است برخی علائم زوال عقل را کاهش دهد.
نتایج یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد: احتمال بهبود شرایط حافظه در افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند و در مورد پیری مثبت فکر می‌کنند، نسبت به افرادی که منفی فکر می‌کنند، بیشتر است.
منیزیم یک ماده معدنی است که معمولا در آجیل، دانه‌ها، سبزیجات برگدار و لبنیات یافت می‌شود. منیزیم برای حفظ بافت‌های بدن ما از جمله عدم ارسال سیگنال در مغز و یکپارچگی سد خونی مغزی ضروری است.
بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در میان بازیکنان فوتبال در مقایسه با بقیه افراد بیشتر است.
در حالی که هنوز هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از زوال عقل وجود ندارد، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، همراه با ورزش فراوان و عدم استعمال دخانیات، همگی به سلامت قلب کمک می‌کنند که به نوبه خود به محافظت از مغز در برابر بیماری‌هایی که منجر به زوال عقل می‌شود، می‌انجامد.
زوال عقل یک بیماری به خصوص نیست، بلکه اصطلاحی کلی است که برای اشاره به بروز اختلال در به خاطر آوردن، فکر کردن یا تصمیم گیری گفته می‌شود که انجام فعالیت‌های روزانه را مختل می‌کند. تاکنون موارد بسیار زیادی از ابتلا به زوال عقل در سرتاسر دنیا شناسایی شده است، اما مبتلایان زیادی هم هستند که هنوز شناسایی نشده اند و بی خبر از بیماری خود با آن زندگی می‌کنند.
روش بعضی حکام غربی بر سلطه‌جویی بر دیگران، دیر یا زود مضمحل خواهد شد و هم‌اکنون نیز یک علت اصلی عصبانیت سردمداران غرب این است که اسلام سریع‌ترین رشد را در همه جوامع به خصوص غرب دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اقدامات ایذائی رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت، نجاتبخش رژیم از زوال نیست، گفت: زوال و اضمحلال در ماهیت رژیم جعلی نهفته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اقدامات ایذائی رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت، نجاتبخش رژیم از زوال نیست گفت: زوال و اضمحلال در ماهیت رژیم جعلی نهفته است.
برخی از بیمارانی که مبتلا به زوال عقل پیشانی گیجگاهی متغیر رفتاری (bv-FTD) تشخیص داده شده‌اند، ممکن است از نشت مایع مغزی نخاعی رنج ببرند که منجر به شل شدن مغز می‌شود.
گروه‌های فلسطینی شهادت یک شهروند فلسطینی ساکن رام الله به ضرب گلوله یک شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست در غرب این شهر را به شدت محکوم کردند.
بررسی سیستماتیک متون علمی، شواهد اولیه‌ای را نشان می‌دهد مبنی‌بر اینکه سمعک به جوان‌ماندن مغز انسان کمک می‌کند. پژوهشگران سنگاپور پس از بررسی هشت مطالعه بلندمدت بر روی بزرگسالان کم‌شنوا، دریافتند افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده می‌کنند در مقایسه با افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده نمی‌کنند، ۱۹ درصد کمتر دچار علایم زوال شناختی شدند.
نتیجه یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که اگر بیش از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه شما را مواد غذایی فوق فرآوری شده تشکیل می‌دهند خطر ابتلای تان به زوال شناختی افزایش خواهد یافت.
نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است: درصورتیکه بیش از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه را غذا‌های فوق فرآوری شده تشکیل دهد، ممکن است خطر زوال شناختی افزایش پیدا کند. این مقدار معادل حدود ۴۰۰ کالری در روز در یک رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری در روز است.
فلاونول‌ها زیرگروه خاصی از فلاونوئید‌ها محسوب می‌شوند؛ فلاونوئید‌ها مولکول‌هایی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات و حتی در چای یافت می‌شوند و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هستند و برای جلوگیری یا کاهش آسیب‌های سلولی در سراسر بدن از جمله مغز ضروری شناخته شده‌اند.
طبق گزارش‌ها، برآورد می‌شود که ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می‌کنند و این تعداد می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود.
نویسندگان این مقاله ۱۷ مطالعه با بیش از ۹۱ میلیون نفر فرد مورد بررسی قرار گرفته با سن بالای ۴۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. حدود ۵.۵ میلیون نفر از آنان به زوال عقل مبتلا شدند.
محققان توصیه می‌کنند افراد به جای مسافت پیاده‌روی یا تعداد قدم‌ها در روز، روی سرعت پیاده‌روی خود تمرکز کنند و هدفشان ۱۱۲ قدم در دقیقه باشد.
زوال عقل سگ یا اختلال عملکرد شناختی سگ شبیه بیماری آلزایمر در انسان است یک بیماری مغزی پیش رونده که با تغییرات رفتاری، شناختی و سایر تغییرات همراه است. این بیماری به طور کلی در سگ‌های با بیش از هشت سال سن دیده می‌شود، اما می‌تواند در برخی سگ‌ها از سن شش سالگی نیز رخ دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه اتحاد و همدلی همه جریان‌های مقاومت، با قاطعیت می‌گوئیم که زوال دشمن غاصب نزدیک تر از هر روزی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ