آبراموویچ در سال ۱۹۹۶ با اولین رئیس‌جمهور روسیه یعنی بوریس یلتسین روابط دوستانه ایجاد کرده بود، سه سال بعد به‌عنوان فرماندار «استان چاکوتکا» در روسیه انتخاب شد. حضور این تاجر در عرصه سیاست، زمینه‌ساز آشنایی او با ولادیمیر پوتین بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به کشته شدن خبرنگار حوزه جنگ خبرگزاری اسپوتنیک و زخمی شدن چند روزنامه‌نگار دیگر با بمب‌های خوشه ای، اعلام کرد: این موضوع بی اعتباری سخنان آمریکایی‌ها در استفاده با احتیاط و سنجیده از این مهمات را برهمگان آشکار کرد و نشان داد که واشنگتن کنترل دست نشانده‌های خود را از دست داده است.
رسانه‌های روسی تصاویری از کشتار سرنشینان یک خودروی غیرنظامی منتشر کردند که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را جنایت جنگی ارتش اوکراین توصیف کردند.
نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با هشدار به واشنگتن، گفت که کاخ سفید با دور زدن کنگره و ارسال بمب‌های مرگبار خوشه‌ای به اوکراین، آمریکا را وارد جنگ با روسیه می‌کند.
کاخ سفید پس از اینکه از ضدحملات اوکراین که البته با تاخیر بسیار هم شروع شد، نتیجه نگرفت به دنبال تجهیز کی‌یف به سلاحی بسیار مرگبار و قاتل است تا اهداف آمریکا در جنگ اوکراین محقق شود.
رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد: ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین از روش‌های جنگ تروریستی است؛ روسیه به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
تسلیحات هلیکوپتر می-35پی افزون بر دو توپ 23 میلیمتری و موشک های هوا به سطح غیر هدایت شونده اس-8 می تواند با استفاده از نقاط اتصال سلاح بیرونی گسترش یابد. از جمله دیگر موارد می توان به نصب توپ 23 میلیمتری اضافی، موشک اس-13 غیرهدایت شونده، و موشک هدایت شونده ضد تانک آتاکا یا ویخر-1/1ام (Vikhr-1/1M) اشاره کرد. با توجه به نیاز مشتری، مجموعه سلاح می تواند هرچه بیشتر گسترش یابد.
دبیر شورای امنیت روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: دانشمندان روسی باید با طرح های آمریکا در زمینه به راه انداختن جنگ بیولوژیکی علیه روسیه و دیگر کشورها مقابله کنند.
یک زن کهنه سرباز روسی مدعی است که نیرو‌های ارتش روسیه در جنگ اوکراین از پزشکان به عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.
ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از سوی تهران و مسکو رد شده است. مسکو تاکید کرده است که از پهپادهای ساخت داخل در این جنگ استفاده می‌کند.
آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند. روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هرکاری را انجام داده است.
در حالی که جنگ روسیه و اوکراین برای دونباس ادامه دارد، روسیه اقدام به شلیک تسلیحات آتش‌زای ترمیت بر سر غیرنظامیان کرده است.
وزارت دفاع بریتانیا فاش کرد که نیرو‌های روسی مجبور شده‌اند تنها با "اسلحه و بیل" به مواضع اوکراین حمله کنند.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بر خلاف خواست پوتین هنوز در قدرت است. اوکراین روابط نزدیک‌تری با غرب دارد و با وجود نشانه‌هایی از برخی شکاف‌ها، ناتو متحد کی‌یف باقی می‌ماند. حتی هدف محدودتر روسیه برای تسلط بر کل منطقه شرقی دونباس نیز مبهم باقی مانده است. برای رفع این آشفتگی، پوتین به کسی روی نیاورد جز ژنرال گراسیموف.
رئیس هیئت روسی در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین امروز اعلام کرد: آمریکا تمام تلاش خود را می کند تا درگیری در اوکراین ماهیت دیگری به خود بگیرد و خشونت آمیز تر شود.
طبق آمار‌های ارائه شده از سوی منابع روسی، آمار رسمی کشته شدگان ارتش اکنون ۸۹ نفر است که نسبت به آمار قبلی ۶۳ کشته، بالاترین تلفات جانی است که مسکو از زمان آغاز جنگ تجربه کرده است.
نیرو‌های ویتنام شمالی در جنگ ویتنام از آتشبار‌های اس-۷۵ دوینا به‌طور گسترده برای دفاع از هانوی و هایفونگ استفاده می‌کردند. اس-۷۵ دوینا که در ناتو به نام سام-۲ مشهور است، سامانه موشکی ساخت روسیه (شوروی سابق) است. این سامانه در سال ۱۹۵۷ وارد خدمت شوروی و پس از آن بسیاری از کشور‌های کوچک و بزرگ جهان شد.
کرملین از تغییر ساختار موتور جستجوی روسی "یاندکس" (Yandex) برای افزایش کنترل خود بر اخباری که شهروندان روس به صورت آنلاین مشاهده می کنند استفاده می کند.
در ادبیات و گفتار «جنگ هسته‌ای» غرب علیه روسیه، این پرسش مطرح می‌شود که سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی چه نوع سلاح‌هایی هستند که احتمالا آغازگر جنگی ویرانگر خواهند بود.
با انتصاب سوروویکین به عنوان فرمانده جدید نیروهای روسی در اوکراین و با افزایش شمار نظامیان روس در اوکراین، احتمالاً وضعیت به طور چشمگیری معادله جنگ به نفع روسیه تغییر خواهد کرد.
رسانه‌های روسی به نقل از منابع دولتی این کشور اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا برای تقویت نیروی هوایی اوکراین، در حال آموزش و اعزام خلبانان افغانستانی به جنگ اوکراین است.
برخی از موشک‌های شلیک شده توسط ارتش روسیه به اوکراین منفجر نشدند و خاطراتی از جنگ مرگبار برای غیرنظامیانی که روزانه در اطراف بمب‌ها و مین‌ها حرکت می‌کنند، باقی گذاشته است.
جنگ روسیه و اوکراین که مرزهای دو کشور را درنوردیده و نیز تغییر ماهیت آن در بعد نظامی و ابعاد سیاسی باعث شده که به سختی می توان پیامدهای آن را برای منطقه و جهان  برشمرد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ