استاندار تهران گفت: برخورداری‌های تهران زمینه مهاجرت را فراهم می‌کند و امروز با احتساب اتباع حدود ۱۸ و نیم تا ۱۹ میلیون جمعیت در تهران داریم و سالی حدود ۵ درصد به جمعیت استان اضافه می‌شود که این امر قابل توجه و تامل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به علت کمبود ترن در مترو تهران - کرج، مردم از گرما کلافه شدند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به رشد جمعیت در استان تهران، ظرفیت تامین آب شرب، بهداشتی و صنعتی محدود است و برای حتی یک نفر بیشتر از جمعیت کنونی تهران، امکان تامین آب وجود ندارد.
تهران- استاندار تهران گفت: وضعیت فعلی بازار امروز جوابگوی حجم فعالیت و ترددها و جمعیت‌های کنونی نیست و در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
۳۰ درصد جمعیت شمال شهر، از ۸۳ بیمارستان و ۱۱۳۶۰ تخت بیمارستانی و ۲۵۸ درمانگاه و ۱۲۲ آزمایشگاه برخوردار بودند؛ در حالی که ۷۰ درصد جمعیت جنوب شهر، فقط ۲۸ بیمارستان و ۵۷۲۴ تخت بیمارستانی و ۱۵۱ درمانگاه و ۲۲ آزمایشگاه در خدمتشان بود.
نماز عید سعید فطر پس از وقفه سه ساله به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: با هشدار بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در استان تهران و احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس شمارش حیات وحش امسال نسبت به سال گذشته افزایش جمعیت حیات وحش را شاهد هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، از آماده باش امدادگران در پی احتمال سیل در تهران خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران هشدار داد: از شهروندان درخواست داریم تا برای کاهش اثرات مخرب، در صورت امکان، سفر نکنند. در صورت تردد، تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و کوهنوردان بهتر است که در فضای جوی نامساعد، از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: به طور کلی ۹۸ و نیم درصد بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در استان تهران تاکنون آزاد شدند و در کل کشور هم به نظر می‌رسد این گونه باشد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: به طور کلی ۹۸ و نیم درصد بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در استان تهران تاکنون آزاد شدند و در کل کشور هم به نظر می‌رسد به این گونه باشد.
جزئیات بازداشت یکی از سرپل‌های شبکه اینترنشنال و لیدر اغتشاشات/ آزادی ۹۸.۵ درصد از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در استان تهران/رئیس سابق جمعیت هلال احمر در زندان است
زاکانی گفت: ما در تهران به دنبال عدالتیم و عدالت هم با حرف و شعار جاری و ساری نمی‌شود، آنچه مهم است این است که عدالت باید به هر طریقی محقق شود. تهران مشکلات متعددی دارد که باید رسیدگی شود.
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که در تهران ۱۶ مورد عملیات در ارتفاعات کوهستان و مناطق جنگلی انجام شده است، تهران را به عنوان حادثه‌خیرترین استان معرفی کرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه جمعیت تهران ۲۰ برابر میانگین تراکم کشور است، گفت: به تنهایی قادر نیستیم بحران‌ها را مدیریت کنیم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه جمعیت تهران ۲۰ برابر میانگین تراکم کشور است، گفت: به تنهایی قادر نیستیم بحران‌ها را مدیریت کنیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ترجیح انتقال پیروز از تهران به منطقه توران در سمنان گفت: پیروز به لحاظ شادابی و جست و خیز مشکلی ندارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: براساس آخرین تحقیقات انجام شده، آمادگی شهروندان تهرانی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی کمتر از ۱۰ درصد است.
تهرانی‌ها روزانه به‌طور میانگین بیش از ۳۱دقیقه از وقت خود را در ترافیک شهر تلف می‌کنند. جمعیت ۹میلیون نفری پایتخت طبق آمار مشترک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و پلیس راهور، در مجموع روزانه ۴میلیون‌و۶۵۰هزار ساعت و سالانه بیش‌از یک‌ونیم میلیارد ساعت را در ترافیک سپری می‌کنند.
منصوری گفت: غرب استان تهران با جمعیت حدود ۴ میلیون نفر و ترکیبی از اقوام و استان‌های مختلف کشور، بافت خاصی دارد و در این روزها مجموعه فرماندهی انتظامی برای تحقق امنیت زحمات ویژه کشیدند.
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از برگزاری کارگاه بین‌المللی ارائه خدمات سلامت اضطراری در جمعیت‌های انبوه (H.E.L.P) از ۲۴ مهر به مدت ۲ هفته در تهران خبر داد.
متخصص زیست‌شناسی جانوری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تعداد روباه‌ها در پهنه شرق و شمال شرق تهران بیشتر از سایر مناطق است. به عنوان نمونه اخیرا در پارک لاله، بوستان یاس فاطمی حتی موزه حیات وحش و طبیعت دارآباد تعدادی روباه مشاهده شده است. روباه‌های موزه دارآباد بعضا حیوانات موزه را می‌خورند، اما مسئولین موزه عمدا نه تنها آن‌ها را شکار نمی‌کنند بلکه از آن‌ها حفاظت نیز می‌کنند چراکه برای مردم جذابیت دارند.
بیت‌الهی گفت: چند حوزه سیلابی مشرف بر تهران داریم مانند دارآباد، درکه، کن و ... دقیقا ادامه این مسیر‌ها به شهر می‌رسد و باید توجه داشت که تمام این مناطق گردشگری هستند و تراکم جمعیت در این مناطق زیاد است. یکی از راهکارها، احداث بند‌های سرعتی در بالادست این دره‌های پرشیب است که باعث می‌شود رسوب سنگی و جامد این سیلاب‌هایِ ناگهانی، گرفته شود و همچنین منجر به کاهش سرعت این سیلاب‌ها می‌شود و با این اقدام سرعت سیلاب‌ها شکسته خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ