بی حالم و مدام خمیازه می‌کشم، هر چقدر هم بخوابم تاثیری ندارد! برای رفع کسالت و بی حالی و اینکه خستگی دست از سرمان بردارد باید چند توصیه طب سنتی را در رابطه با خوردن، خوابیدن و حتی استحمام کردن را انجام دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دکتر علی پناهی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد؛ ادامه داد: اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددرد‌های طبیعی هستند.
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار پرهیز شود؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می‌شود.
مغزیجات آجیلی ممکن است یک مکمل مفید برای رژیم غذایی کسانی باشد که می‌خواهند حافظه خود را بهبود بخشند.
بعضی‌ها اصلا میانه‌ای با خوردن میوه و سبزی ندارند. بعضی دیگر از آن طرف بام افتاده‌اند و به گیاهخواری، آن هم از نوع «خام گیاهخواری» روی آورده‌اند.
احتمالاً می‌دانید که باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. اما همچنین باید مراقب آبمیوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای شیرین باشید، زیرا سرشار از شکر هستند. مقادیر زیاد قند آسیب عصبی را به دنبال دارند چرا که باعث بروز التهاب می‌شوند.
استرس می‌تواند به طرق گوناگون سبب افزایش وزن شود که یکی از آن‌ها «پرخوری» است. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌شود، به ویژه تمایل به خوردن غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا که باعث می‌شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم
یک فنجان نخودفرنگی ۱۱۷ کالری دارد، در حالی که همین میزان حاوی حدود ۸ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است که مصرف منظم آن به کاهش وزن کمک می‌کند. لوبیا، عدس و نخود نیز مانند نخودفرنگی در کاهش وزن نقش مثبتی دارند.
دریافت ترکیب درستی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های چرب، پروتئین و کربوهیدرات به تقویت سطوح هورمون‌هایی مانند سروتونین کمک می‌کند که ما را متعادل نگه می‌دارند.
مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی‌های مثل نان و انواع غلات به وفور یافت می‌شوند، برای کاهش حجم فشار‌های روحی و روانی توصیه می‌شود.
فشار خون بالا شایع‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. منیزیم برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های مختلفی کمک می‌کند.
گوشت قرمز ممکن است سرشار از پروتئین باشد، اما هضم آن برای کبد کار مشکلی است. تجمع پروتئین اضافی در کبد می‌تواند منجر به بیماری‌های کبد چرب شود که در نهایت می‌تواند بر مغز و کلیه آثار سوء بگذارد.
اگر باید رانندگی کنید، صبح، ظهر یا شب فرقی ندارد، فقط فراموش نکنید که خوردن وعده غذایی مناسب قبل راهی شدن، مهم است. یعنی غذای متعادل و کامل که نه خیلی سنگین و نه سبک باشد. همان‌طورکه وعده غذایی بسیار سبک منجر به مشکل در تمرکز می‌شود، برعکس آن هم صادق است وغذای سنگین خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.
برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آن‌ها نیاز دارد.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آنها نیاز دارد. تامین روزانه تمام این مواد مغذی مهم، ضروری است.
نرخ ضربان قلب (تعداد دفعاتی که قلب در یک دقیقه می‌زند) تحت تاثیر عوامل بسیار، از جمله رژیم غذایی، مقدار تحرک، حالت ذهنی و احساسی و دارو‌های مصرفی است.
بدن زنان متنوع و پیچیده است، اما در اکثر موارد نیاز‌های تغذیه‌ای یکسانی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که خانم‌ها بیشتر در معرض تغییرات هورمون‌های خود بوده و بیشتر از همتایان مرد خود در معرض اضطراب هستند.
همۀ ما می‌دانیم که هویج برای سلامت چشم مفید است اما در این مطلب با منابع غذایی دیگری برای تقویت بینایی آشنا می‌شوید.
همۀ ما می‌دانیم که هویج برای سلامت چشم مفید است، اما در این مطلب با منابع غذایی دیگری برای تقویت بینایی آشنا می‌شوید.
غذا یا ترشیِ کنسروی نمک و روغن فراوانی دارد که به منظور افزایش ماندگاری به آن‌ها افزوده می‌شود. اما فرایندِ نگه داری و انبارِ اقلامِ غذایی می‌تواند موادِ مغذیِ ضروریِ بدن را در آن‌ها از بین ببرد. این نوع غذا‌ها هم‌چنین باعثِ فعال شدنِ آلرژی و حساسیت در افراد می‌شود.
در حالی که بعضی از مواد غذایی وقتی از سرما دور نگه داشته می‌شوند به سادگی طعم بهتری دارند و بافت بهتری را حفظ می‌کنند، اما غذا‌های دیگر زمانی که بیرون از یخچال نگهداری می‌شوند بیشتر مواد مغذی خود را حفظ می‌کنند.
سبزیجات و میوه‌هایی مانند بروکلی، کرفس، کاهو، انواع توت، خیار، سیب، گوجه‌فرنگی و کدو سبز نمونه‌هایی از مواد غذایی با کالری کم، فیبر بالا و اثر ترمیک بالا هستند که می‌توانند به فرآیند کالری منفی در تغذیه منجر شوند. برای مثال ۱۰۰ گرم کرفس دارای ۱۶ کالری است و بدن برای هضم این مقدار کرفس، به بیش از ۱۶ کالری احتیاج دارد.
هرچند داشتن حال خوب به چیز‌های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می‌شود، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا‌های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.
سارا انبری، متخصص تغذیه گفت: سبزیجات و میوه‌ها سرشار از فیبر هستند که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند، خوراکی‌هایی مانند سیب، انواع مرکبات، انواع توت‌ها مخصوصاً توت‌فرنگی، هویج، زردآلو، آلو، کلم، سیب زمینی شیرین، بامیه و کلم‌پیچ در این دسته قرار می‌گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ