ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روز سه‌شنبه پاسخ سقف قیمت تعیین‌شده توسط غرب برای صادرات نفت کشورش را داد و حکمی را جهت ممنوعیت عرضه نفت خام و محصولات نفتی به کشور‌هایی که از این سقف قیمت پیروی می‌کنند امضا کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و به دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و بدنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید بیانیه مشترکی در خصوص اوکراین پس از مذاکرات روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.
رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از طرح صلح آفریقایی درباره جنگ اوکراین از رو به زوال بودن جهان تک قطبی خبر داد.
رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد همتای روس خود در قبال توافق صادرات غلات انتقاد کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی درباره توافقنامه صادرات غلات و طرح صلح آفریقا در ارتباط با اوکراین تلفنی گفتگو کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد ماه آینده میزبان رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود و بحث تمدید توافق صادرات امن غلات از دریای سیاه از محورهای اصلی گفت‌وگوی طرفین خواهد بود.
دیپلمات نفتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که روسیه صادرات نفت خود را در ماه اوت، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
رئیس جمهور روسیه، عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود را از موضع روسیه درباره توافق استانبول برای صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه مطلع کرد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد هر چند این کشور هدف تحریم های گسترده غرب قرار گرفته است، اما صادرات نفت آن روند افزایشی داشته است.
تحلیلگران نسبت به آینده بسیار محتاط هستند. از نگاه آن‌ها همه‌چیز به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مورد جریان گاز به اروپا بستگی دارد. روسیه می‌تواند گاز کمتری به اروپا بفرستد یا همچنان می‌تواند در جهت منافعش و همراه کردن بعضی از کشور‌های اروپایی با خود، صادرات گاز به آن‌ها را گزینشی اعمال کند.
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روز سه‌شنبه پاسخ سقف قیمت تعیین‌شده توسط غرب برای صادرات نفت کشورش را داد و حکمی را جهت ممنوعیت عرضه نفت خام و محصولات نفتی به کشور‌هایی که از این سقف قیمت پیروی می‌کنند امضا کرد.
پوتین اعلام کرده که صادرات تسلیحات روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار می رسد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد تعیین سقف قیمت بر نفت و گاز روسیه، بازارهای جهانی را متاثر خواهد ساخت.
بنا به اعلام وزارت خارجه ترکیه، رئیس جمهور این کشور قرار است در تماسی تلفنی درباره صادرات غلات از اوکراین با همتای روس خود صحبت کند.
روزنامه نگار آمریکایی نوشت: اگر پوتین صادرات نفت و گاز را به مدت ۳۰ یا ۶۰ روز به همه کشورهای حامی اوکراین متوقف کند، بمب انرژی را منفجر کرده و به عنوان هدیه کریسمس به غرب تقدیم خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ