قوه قضائیه در لایحه تعزیرات فصلی، قانون افزایش مجازات شهادت کذب را پیش‌بینی کرده؛ برخی شاهدان کاذب به مجازات حبس بیشتر از ۲ تا ۵۸ سال، جزای نقدی بیشتر از ۸۰ میلیون ریال تا ۱۸۰ میلیون ریال و محرومیت از حقوق اجتماعی بیشتر از ۵ تا ۱۵ سال محکوم می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهدان عینی در سودان از تداوم بمباران مواضع نیروهای حمیدتی از سوی نیروهای ارتش سودان خبر دادند.
منابع محلی و شاهدان عینی فلسطینی از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری و شهادت یک جوان فلسطینی خبر دادند.
صحبت‌های شاهدان عینی حاضر در صحنه از لحظه درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار را می‌بینید. منبع: آخرین خبر
یکی از شاهدان به رویترز گفت که یک پهپاد را در منطقه نزدیک استادیوم فوتبال «دینامو» و ساحل رود دنیپر مشاهده کرده است.
شاهدان دیدند که کریستیانو رونالدو و نامزدش جورجینا رودریگس هنگام سوار شدن به هواپیما بر سر هم فریاد می‌زدند.
یکی از شاهدان عینی درباره این حادثه: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و ۳ نفر دیگر مجروح شده اند.
شاهدان ماجرا در این تحقیقات ادعا کردند صدای شلیک گلوله‌ها را شنیده‌اند بلافاصله پدر خانواده را دیده‌اند که از خانه بیرون آمده و نزد آن‌ها ادعا کرده است همسر و دو پسر ۹ساله و۱۷ساله را کشته و محل جنایت را ترک کرده است.
به گفته شاهدان عینی و سازمان آتش نشانی، هزاران باب مغازه در بازار بزرگ لباس در داکا، پایتخت بنگلادش در اوایل صبح سه شنبه، طعمه حریق گسترده شده است.
به گفته شاهدان عینی گویا مخزن تصفیه فاضلاب موجود در شرکت هر دو ماه باید تمیز می‌شد که طبق روال همیشگی اقدام شده بود.
به گفته شاهدان عینی صدای انفجار از نزدیکی زیارت ابوالفضل شنیده شده، اما هنوز از نوعی و تلفات برخاسته از این انفجار اطلاعی در دست نیست.
یکی از کسانی که شاهد ملاقات دنی آلوز و همسرش در زندان برایانز 2 بارسلونا بود، ادعا کرد که برای ستاره برزیلی در زندان تبعیض قائل می‌شوند.
یکی از شاهدان که با تحقیقات پلیس شناسایی شده بود به قاضی صفری گفت: حدود ساعت ۶ صبح بود که صدای جیغ وحشتناک یک زن را شنیدم. وقتی از منزل به بیرون نگاه کردم، مردی را دیدم که خانمی را روی زمین انداخته و انگار به او مشت می‌زند، اما زمانی که دقت کردم چاقوی بزرگی را در دست آن مرد دیدم که پیراهن مشکی بر تن داشت!
بنا به گفته شاهدان محلی مردم شهر وحشت زده به خیابان‌ها ریخته و برخی شیشه‌های ساختمان‌ها فرو ریخته است. همچنین ترافیک بسیار سنگینی باعث قفل شدن تردد در خیابان‌های شهر خوی شده است.
شاهدان عینی در ورزشگاه اولدترافورد می‌گویند بعد از شکست 2-1 منچسترسیتی مقابل یونایتد در تونل ورزشگاه بین جک گریلیش، هری مگوایر و پپ گواردیولا درگیری اتفاق افتاده است.
شاهدان گفتند که پلیس امنیت متروی دوحه نتوانست ازدحام ناگهانی در ایستگاه مشیرب، تقاطع شلوغی که سه خط مترو به هم می‌رسند را مدیریت کند.
یکی از شاهدان جنایت اغتشاشگران مشهد در خصوص آشوبگران گفت: هیچ وقت این چنین وحشتی را در شهر ندیده بودم.
یکی از شاهدان جنایت اغتشاشگران مشهد در خصوص آشوبگران گفت: هیچ وقت این چنین وحشتی را در شهر ندیده بودم.
روایت شاهدان عینی از آتش‌گرفتن خودروی یک اغتشاشگر در قرچک را در این فیلم مشاهده می‌ کنید.
شاهدان عینی در سومالی در شاخ آفریقا از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب خبر دادند.
شاهدان عینی در سومالی در شاخ آفریقا از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب خبر دادند.
یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد: درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.
شب گذشته درگیری میان زندانیان محکومیت مالی و سرقت سبب تحریق کارگاه خیاطی زندان اوین شد که در ادامه با دخالت ماموران انتظامی و آتش‌نشانی اطفا حریق انجام شد و آرامش به زندان بازگشت.
یکی از شاهدان گفت: در جریان این حضور که بیش از ۶ ساعت زمان برده، شاهد هیچ برخورد فیزیکی نبوده، اما تا دل‌تان بخواهد خشونت کلامی، رفتار‌های بی‌ادبانه دیده است. به نحوی می‌خواستند اذیت کنند و خیلی از افراد هیچ مشکلی نداشتند و مانتو‌های بلند تا مچ پا داشتند.
یکی از آن‌ها می‌گوید: شهادت پرونده‌های ساده‌ای مثل نزاع، طلاق، توهین و... را با ۵۰۰ هزار تومان جمع می‌کنیم، اما وقتی پای پرونده‌های حقوقی و کیفری بزرگ باشد که شهادتمان نقش تعیین‌کننده در سرنوشت افراد داشته باشد، رقم شهادت تا هر رقمی که ما را راضی کند، بالا می‌رود. به‌گفته خودش حتی تجربه دریافت ۵۰ میلیون تومان را هم برای حضور ۱۰ دقیقه‌ای در جلسه دادگاه دارد.
شاهدان عینی گزارش داده‌اند مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد./ تصاویر مخابره شده حاکی از وخامت حال وی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ