در کشور ما هم طبیعتاً نخبگان اقتصادی دارای شمایل و مختصات متفاوتی هستند که بعضی از آن‌ها به واسطه ارتباطات گوناگون با صاحبان قدرت، دسترسی آسان به منابع مالی (رانت اقتصادی) یا شیوه‌های غیر متعارف به ثروت‌های آنچنانی دست یافته اند که هر از گاهی از آن‌ها به عنوان کارآفرینان برتر هم تجلیل می‌شود!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرتها را دیدیم اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح وبِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هر یک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرتها را دیدیم اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح وبِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.
مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز می‌گوید: قیمت گذاری دستوری و بدعت‌های اقتصادی به تمام صنعت خودروسازی لطمه وارد می‌کند که قطعه سازان و کروز نیز از این آسیب‌ها مصون نمی مانند.
جایگاه کروز در صنعت کشور قابل انکار نیست
مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش آموزان، نخبگان و سایر علاقمندان می‌توانند از امروز تا پانزدهم شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش آموزان، نخبگان و سایر علاقمندان می‌توانند از امروز تا پانزدهم شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
پیشرفت‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی طی ماه‌های گذشته، سبب افزایش نقش این فناوری به عنوان یک نیروی تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف شده است و حوزه نظامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
تیم ملی وزنه‌برداری دختران نوجوانان و جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه سوم و چهارم ایستاد.
به نوشته دکتر محمد السلمی، ایرانی‌ها باید بپذیرند که الگوی توسعه و حکمرانی سعودی برتر از الگوی آنهاست، چون بسیاری از جوانان و نخبگان آن‌ها حسرت جایگاه و پیشرفت عربستان را می‌خورند.
اگرچه رتبه جهانی ایران در امنیت سایبری هم‌رده با برخی کشورهای پیشرفته اعلام شده اما بررسی نیروی انسانی با در نظر گرفتن کارکرد حیاتی نشان می دهد که نیازمند رشد قابل توجهی در این رشته هستیم.
سامیار عبدلی در ماده ۱۰۰ متر آزاد مسابقات شنا قهرمانی جهان با کسب جایگاه ۶۱ به کار خود پایان داد.
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، ایران در خرداد ماه با حفظ جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان، ۳.۲ میلیون تن تولید داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۴ درصد رشد را نشان می دهد.
بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در ۷۰ سال اخیر غیرنظامیان را هدف قرار داده و تسلیحات نامتعارف از سلاح‌های بیولوژیک گرفته تا اورانیوم ضعیف‌شده و بمب اتم،از آمریکا بزرگترین جنایتکارجنگی جهان ساخته‌است.
پایگاه خبری فوتبالی-باشگاه بایرلورکوزن مهاجم جدید به خدمت می‌گیرد.
طبق رده‌بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، ایران کماکان رده بیست و دوم بهترین تیم‌های جهان را در اختیار دارد.
معاون پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICTگفت: ظرفیت‌های بالایی از نظر دانش و مهارت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری در کشور وجود دارد.
زارع‌پور گفت: مرجعی به نام اسپیدتست وجود دارد که برای آمریکایی‌هاست و نه من. براساس دیتای موجود در این پایگاه، سرعت اینترنت سیار در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و الان به ۳۵ مگابیت رسیده است. ما کشور ۶۵ از بین ۱۹۰ کشور هستیم.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارتقای جایگاه سازمانی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و راهبری و نظارت بر امور فرهنگی بانوان و خانواده در عرصه اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی را در این شورا تصویب کردند.
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه در بسیاری از شاخص هایی نظیر طلاق، ازدواج و فرزند آوری جایگاه استان مطلوب نیست، گفت: مراکز مشاوره باید به حل این بحران کمک کنند.
تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه در میان ۲۱ تیم شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه دوازدهم ایستاد.
جایگاه پنج نماینده شمشیربازی ایران در بخش اسلحه سابر بانوان و فلوره مردان آسیا مشخص شد.
در حال حاضر انگیزه‌های عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل ضعیف شده است. اما همچنان مایل نیست آمریکا و اسرائیل را ناامید کرده و از خود دور نماید. اطمینان از دوستی و همکاری ایران موجب قوت قلب عربستان و دوری بیشترِ آن از اسرائیل خواهد شد. در شرایط کنونی که دولتی افراطی و عرب ستیز و اسلام‌ستیز در اسرائیل بر سر کار آمده که بی محابا به حقوق اعراب و مسلمانان و مسجدالاقصی تجاوز می‌کند، عربستان نمی‌تواند به اسرائیل خوشبین باشد و به آن نزدیک گردد.
جبلی گفت: رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست؛ ولی تریبون نظام است و این جایگاه را باید با افتخار اعلام کرد. همواره فرهنگ نخبگانی و برخی مسئولان نظام توقع دیگری از ما داشته‌اند؛ اما از این پس همه باید به صداوسیمای خلاق عادت کنند که پیشرو و فعال است و منفعل نیست که زمان را از دست بدهد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم زمینه‌سازی برای حکمرانی نخبگان تاکید کرد و بهترین راه برای تحقق این مهم را انتصاب نخبگان در مناصب و مسئولیت‌های کلان کشور دانست.
یکی از گور‌های منحصربه‌فرد این محوطه، متعلق به زن جوانی است که دکتر عباس مقدم کاوشگر گورستان چگاسفلی، نام آن را خاتون می‌گذارد. اشیای داخل گور او و قرارگیری گور اختصاصی‌اش در میان گور نخبگان آن دوره نشان از جایگاه اجتماعی، سیاسی و مذهبی این زن جوان داشت که همین موضوع باعث شد تا تیم کاوش با همکاری پایگاه میراث‌جهانی شوش در اواخر سال ۱۳۹۷، او را به موزه شوش انتقال دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ