ویروس کریمه کنگو از خانواده ویروس‌های Bunyaviridae است که توسط کنه‌ها به انسان منتقل می‌شود. این ویروس اصلی‌ترین عامل ایجاد کننده بیماری تب کریمه کنگو است. این بیماری اولین بار در منطقه کریمه اکراین دیده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد حسینی ادامه داد: بعضاً حتی مبتلا به بیماری نشده‌ایم، اما برای اینکه بیمار نشویم؛ آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم که این رفتار اشتباه است. زیرا، آنتی بیوتیک هیچ تأثیری در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی ندارد.
بنابر اعلام سازمان دامپزشکی، تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم بروز بیماری در انسان بیان کرد: حدود دو روز تا یک یا دو هفته پس از مواجهه با ویروس، علائم تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در انسان بروز پیدا می‌کند؛ این علائم شامل تب ناگهانی، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ و سرفه است.
بیماری سل اشتها را کاهش و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و همین موضوع باعث لاغری می‌شود. در حالی که باید توجه کرد افراد کم وزن در معرض ابتلا به سل فعال هستند.
درحالی که طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر بیمار بودن رمضان قدیروف رهبر چچن منتشر شده، وی با انتشار ویدئویی از خود که درحال دویدن روی یک تردمیل است تلاش کرد که به گمانه‌زنی‌ها درباره بیماری خود پایان دهد. احمد زاکایف، رهبر سابق چچن و از رهبران ارشد جدایی‌طلب گفته بود که رمضان قدیروف از مشکلات حاد کلیوی رنج می‌برد.
با پیگیری کادر درمان بیمارستان، هم‌اکنون حال میرحسین موسوی بهتر شده و در کل، روند بهبودی مورد رضایت می‌باشد.
روند بیماری ممکن است از دو هفته تا شش ماه طول بکشد. علائم مشابه مانند اسپاسم عضلانی، عدم کنترل عضله، بدتر شدن مشکلات حافظه ممکن است در انسان ایجاد شوند.
طبق اعلام نرگس موسوی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد براساس نتایج آخرین آزمایشات پزشکی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.
پسر پناهیان درباره ابتلای میرحسین موسوی به آنفلونزا توئیت غیر اخلاقی زد.
دامپزشک آفریقایی پس از معاینه پیروز گفته بود: آخرین توله "ایران" ۷۰ درصد شانس زنده ماندن دارد، روزی ۳ بار برایش دعا کنید.
دامپزشک آفریقایی پس از معاینه پیروز گفته بود: آخرین توله "ایران" ۷۰ درصد شانس زنده ماندن دارد، روزی ۳ بار برایش دعا کنید.
سندروم شوک سمی بیماری است که در اثر عفونت باکتریایی رخ می‌دهد و با علایمی، چون تب، مشکلات گوارشی، التهاب کبدی و... همراه است. به تازگی توئیتی درباره یک بیماری که ممکن است با رعایت نکردن بهداشت در دوران قاعدگی رخ دهد، در فضای مجازی بسیار بازنشر شده است.
لوپوس یک بیماری خودایمنی است که ۹۰ درصد مبتلایانش را زنان تشکیل می‌دهند؛ بیماری‌های خود ایمنی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در آن سیستم ایمنی، بافت‌های سالم بدن را به عنوان یک عامل خارجی فرض می‌کند و به آن‌ها حمله می‌کند.
سرپرست مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست توضیحاتی درباره خبر ماجرای بیماری پیروز ارائه داد.
خدابنده درباره طول دوره درمان بیماری، گفت: معمولا ظرف یک هفته اغلب بیماران بهبود می‌یابند و ضایعات پوستی هم از بین می‌رود.
خدابنده درباره طول دوره درمان بیماری، گفت: معمولا ظرف یک هفته اغلب بیماران بهبود می‌یابند و ضایعات پوستی هم از بین می‌رود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اطلاع رسانی در خصوص رعایت شیوه نامه ای بهداشتی موضوع مهمی است و نباید در این خصوص سهل انگاری نمود. استفاده از ماسک مهم ترین شیوه پیشگیری است.
خار پاشنه یکی از رایج‌ترین علل درد پاشنه پا است که به علت التهاب رباط کف پا بوجود می‌آید. این رباط، نوار بافتی ضخیمی در کف پا است که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می‌کند.
در بیشتر موارد سندرم استیف پرسن منجر به تغییر وضعیت بدن می‌شود. موارد شدید حتی ممکن است توانایی بیمار را در راه رفتن یا حرکت نیز محدود کند.
سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
پسوریازیس یک بیماری مزمن است که باعث التهاب گسترده و پایدار در بدن شما می‌شود. رژیم‌های غذایی ما باید به کاهش التهاب کمک کند تا باعث تشدید آن و در نتیجه بدتر شدن پسوریازیس و علائم آن نشود.
اراک - سرپرست دامپزشکی استان مرکزی در خصوص شیوع بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری هشدار داد و گفت: این بیماری در صورت رعایت نکردن شرایط بهداشتی تلفات سنگینی برای مرغداری‌ها به همراه دارد.
اراک - سرپرست دامپزشکی استان مرکزی در خصوص شیوع بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری هشدار داد و گفت: این بیماری در صورت رعایت نکردن شرایط بهداشتی تلفات سنگینی برای مرغداری‌ها به همراه دارد.
شروع فیبرومیالژیا می‌تواند بسیار متفاوت باشد و پس از آسیب‌های فیزیکی مانند تصادف یا جراحی، یک دوره بیماری عفونی جدی یا یک دوره استرس روانی شدید ظاهر شود. شروع ممکن است تدریجی باشد و به ظاهر هیچ رویداد محرکی نداشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ