یک شیء باستانی نادر که تصور می‌شود تنها مورد کشف‌شده از نوع خود در قلمرو امپراتوری روم باشد، در کارلایل انگلستان کشف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بادگیر‌های باستانی در ایران به معماران دنیا الهام می‌بخشد؛ در این بادگیرها، دودکش بلند نسیم را می‌گیرد، آن را به داخل خانه هدایت می‌کند، هوای گرم جا به جا و سپس از طریق بادگیر خارج می‌شود. برای مثال، بادگیر‌ها در شهر یزد، در ایران، وسایل خنک کننده ساده و در عین حال بسیار موثری هستند.
اولین و قدیمی‌ترین ساختمان‌های هرمی در دنیا، زیگورات‌ها بودند که ابتدا در ایران و بعد توسط مردمانی که در بین‌النهرین زندگی می‌کردند، ساخته شدند که در طول تاریخ این بنا‌ها یا کاملا ویران شده و از بین رفته‌اند و یا ویرانه‌هایی از آن بر جا مانده است که البته هنوز ارزش تاریخی دارند.
جان گانینگ روزنامه‌نگار معروف ژاپنی در مورد ورزش باستانی ژاپن نکات جالبی را نوشته است.
جاده ای 7 هزار ساله در کف دریای مدیترانه کشف شده است. این جاده اقامتگاه واقع در سایت باستانی "سولین" را به سواحل جزیره کورچولا وصل می‌کرده است.
تنیسور اسپانیایی از مسابقات مسترز رم هم کنار رفت.
تریزینوسور یک دایناسور گیاه‌خوار قابل توجه از اواخر دوره کرتاسه با استخوان‌های پنجه بلندش است که شبیه تیغه‌های قیچی بوده است. این گونه‌ ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.
هنگام سفر، به‌ویژه وقتی به طبیعت‌گردی می‌روید، از دنیای پرمشغله‌ای که مملو از فناوری‌ها و دنیای مجازی است مدتی دور می‌مانید. در این روز‌ها می‌توانید از دیدن مکان‌های مختلف دنیا، مانند دریا، نواحی سرسبز، خیابان‌های متنوع و مناطق باستانی لذت ببرید و آرامش داشته باشید. سفر کمک می‌کند تا احساس خوب و ذهن مثبتی داشته باشید.
از اصطلاح «فناوری باستانی» برای توصیف توسعه علوم مهندسی در دوران باستان اشاره می‌شود، که این ابتکارات زندگی بشر را راحت‌تر و گاهی هم دنیا را متحول کردند، منتها بسیاری از این فناوری‌ها کمتر شناخته شده‌اند و بعضی‌هایشان هم بدون برنامه بودند.
استفان فرید، شیمیدان دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «در همه موجودات زنده از انسان تا باکتری و موجودات باستانی آمینو اسید‌های مشابهی وجود دارند. ما دنبال درک ماجرای شکل گرفتن ترکیب آن هستیم.»
برخی از مطالعات انسانی نشان داده اند که مصرف برخی از باکتری‌های روده به‌عنوان مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است باعث بهبود اضطراب و افسردگی شوند. با این وجود، به گفته کارشناسان خیلی زود است که بخواهیم از پروبیوتیک‌ها برای سلامت روان استفاده نماییم.
در این مطلب داستان هفت مورد از عجیب‌ترین مرگ‌های حاکمان دنیای باستان را می‌خوانید.
گلِ نیلوفرِ آبی‌رنگ نمادی از زندگی و نامیرایی در مصر باستان بود که از خواصِ مخدرِ آن برای ارتباط با دنیای معنوی استفاده می‌شد. این نوع مخدر می‌توانست روی ادراک، رفتار و وضعیتِ افراد اثر بگذارد. این مواد مخدر اغلب توسطِ فرقه‌های معنوی در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال ماده مخدری با نامِ ayahuasca توسطِ مردمانِ بومی آمازون، شمن‌ها و برخی کلیسا‌های برزیلی مصرف می‌شود.
سیتان گونه‌ای پروتئین گیاهی است که از گلوتن گندم به دست می‌آید. سابقه استفاده از سیتان به بیش از دو هزار سال قبل از میلاد، در چین باستان برمی‌گردد
یکی از طولانی‌ترین تمدن‌های دنیای باستان فرهنگ‌هایی که در امتداد رود نیل ایجاد شده اند هنوز بر ما تاثیر می‌گذارند.
فرمانده کل سپاه گفت: از آن روز که انقلاب ما شکل گرفت و حاکمیت اسلام آغاز شد تا امروز، دنیای سلطه و نظام استکباری تمام تلاش خود را برای بازگشت و رجعت به تاریخ کشورمان قرار داده است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنگ علنی دنیای غرب علیه مقدسات الهی، گفت: آنان قرآن را می‌سوزانند و به مقدسات ما اهانت می‌کنند و نشان داد دنیای کفر از اسلام وحشت دارد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنگ علنی دنیای غرب علیه مقدسات الهی، گفت: آنان قرآن را می‌سوزانند و به مقدسات ما اهانت می‌کنند و نشان داد دنیای کفر از اسلام وحشت دارد.
فیلیپ سنتر، دانشمند پزشکی قانونی از دانشگاه ایالتی فایتویل در ایالات متحده، می‌گوید: اگر می‌خواهیم به یکی از اهداف اصلی دیرینه شناسی دست یابیم: بازسازی دقیق دنیای باستان، باید جزئیات صوتی گنجانده شود. بقایای فسیلی که در دهه‌های اخیر و صد‌ها نفر در مورد غول‌های ماقبل تاریخ فاش کرده‌اند: اندازه، زیست‌شناسی و زمان زندگی آنها، باید کمک کند.
حال جانلوکا ویالی رو به وخامت گذاشته و با بازگشت سرطان، او در کلینیکی در شهر لندن بستری شده است.
مسئول موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نمایش ۹۰۰ گونه جانوری ایران و دنیا در این موزه گفت: این موزه دارای تونل زیر آب و غرفه نمونه‌های منقرض شده جانوران است.
ایرانیان کوروش را «پدر» و یونانیان که ممالکشان را فتح کرده بود «سرور» و یهودیان که آزادی را به ایشان بازگردانده بود «مسح کننده» و بابلیان اورا «مردوک به منزله مورد تایید» می‌نامیدند.
سمنان- راهکارهای بسیاری برای ترویج کتابخوانی در بین نونهالان و نوجوانان استان سمنان مطرح می‌شود اما به گفته کتابداران، قصه‌گویی یکی از موثرترین این روش‌ها است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت با ایران را سرلوحه کار خود قرار داده است.
مارکو فان باستن، ستاره سابق آژاکس، معتقد است که حکیم زیاش باید هرچه زودتر از چلسی جدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ