محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی پیدا کرده است که می‌تواند برای کمک به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی استفاده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمرینات جلوی بازو تنها راه تقویت عضلات بازو نیستند. یک مطالعۀ تازه می‌گوید انجام حرکاتی که ماهیچه را کش می‌آورند در زمانی بسیار کوتاه‌تر می‌توانند عضلات را تقویت کنند.
ناتیلوس یک کشتی اکتشافی است که با هدف شناسایی سیستم‌های بیولوژیکی فعال در زیر آب و کوه‌های دریایی – کوه‌هایی در زیر دریا که منشا آتشفشانی دارند – راهی اقیانوس آرام شده است. این کشتی ماه آپریل را صرف مطالعه بستر اقیانوس کرده است و در طی این مطالعه با سنگ‌های شکسته «هیالوکلاستیت» روبرو شده است.
نویسندگان در این مطالعه هشدار دادند که مجموعه‌ای از پارامتر‌های نامشخص وجود دارد که تشکیل و تکامل یک ستاره تاریک و در نهایت ویژگی‌های قابل مشاهده آن را کنترل می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که از «مقادیر قابل قبول» برای انرژی ذرات ماده تاریک در ساخت مدل‌های این اجرام نظری استفاده کرده‌اند.
در این آزمایش، گرگ‌ها به صدای افراد غریبه هیچ واکنشی نشان ندادند، اما صدای نگهبانان باعث جلب‌توجه آن‌‎ها شد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک شبانه‌روز برای کره زمین در دوران پرکامبرین ثابت و تنها حدود ۱۹ ساعت بوده است.
نتیجه مطالعه گروهی از متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد: نزدیکان افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه این روند را مختل کنند.
برای مطالعه تأثیر حمله قلبی بر شناخت- توانایی تفکر و استدلال- محققان یک تجزیه و تحلیل تلفیقی از شش مطالعه بزرگ از بزرگسالان انجام دادند که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود. آن‌ها از یک سیستم امتیاز برای اندازه‌گیری شناخت کلی شرکت‌کنندگان در طول زمان استفاده کردند.
براساس نتایج یک مطالعه که انجام شده است، نوشیدن روزانه یک لیوان معجون جعفری و لیمو با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.
مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین ۱۱۱ شرکت کننده بزرگسال، کسانی که سه فنجان چای در روز به مدت ۳ ماه می‌نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمرشان داشتند. محققان معتقدند چای سیاه، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود ببخشد.
نتایج یک مطالعه مقدماتی آزمایشگاهی در مورد تاثیر عصاره زنجبیل بر مهار سلول‌های سرطان معده و برخی باکتری‌ها نشان داد که می‌توان در آینده از این گیاه برای درمان سرطان معده و مقاومت آنتی‌بیوتیکی استفاده کرد.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
یک مطالعه نشان داد که بین تری کلرواتیلن (TCE)، یک ماده شیمیایی که معمولا برای تمیز کردن استفاده می‌شود و بیماری پارکینسون ارتباط وجود دارد.
در یک مطالعه منتشرشده در نشریه «ارتباطات طبیعت»، آنها تاثیر حافظه شکلی را روی لایه‌ای با ضخامت حدود ۲۰ نانومتر و ساخته شده از موادی موسوم به اکسید فریک (ferroic oxides) نشان دادند. این دستاورد اکنون امکان پیاده کردن تاثیر حافظه شکلی را در ماشین‌های ریز در مقیاس نانو فراهم ساخته است.
بر اساس یک مطالعه جدید، مادرانی که در محله‌هایی با خیابان‌های پردرخت زندگی می‌کنند ممکن است تا حدودی کمتر در برابر افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر باشند.
مطالعه جدید مبتنی بر شواهد قبلی نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی سالم‌تر از سیگار سنتی نیست.
مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می‌کند که بودن در طبیعت می‌تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد.
بر اساس یک مطالعه جدید، وقت گذراندن در بیرون از منزل و بودن در طبیعت، جنگل، دریا و و هرآنچه که تداعی‌گر یک طبیعت زنده است، می‌تواند نیاز به دارو‌های اضطراب و دیگر دارو‌ها را کاهش دهد.
نتیجه مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان همبستگی قوی بین روابط عمیق و احساس خوشبختی را نشان می‌دهد. پرسش این است که یک فرد چگونه آن روابط عمیق را پرورش می‌دهد؟
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تیراناسوروس رکس یا تی‌رکس، یک خزنده غول‌پیکر کندذهن نبوده و مغزش تقریبا به اندازه میمون‌های امروزی بوده است.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد حمام آب گرم در شب می‌تواند به سالمندان کمک کند تا از فشار خون بالا جلوگیری کنند.
نتایج دو مطالعه تازه صورت گرفته می‌تواند توصیه‌های مربوط به فعالیت بدنی به عنوان داروی پیشگیرانه را تغییر دهد. نتیجه مطالعه تازه صورت گرفته توسط دکتر «متیو احمدی» نشان می‌دهد که دست کم ۲۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید «واقعی» باعث کاهش سطوح مرگ و میر می‌شود
در یک نسخه پیش از چاپ مطالعه که والنتین بروتل، محقق دانشگاه وورتسبورگ آلمان و همکاران منتشر کردند آمده است: ساختار ویروس سارس-کوو-۲ در کروناویروس‌های وحشی نامعمول است، اما در ویروس‌های مونتاژ شده در آزمایشگاه رایج است". این مطالعه به وجود "جهش‌های مترادف یا بی‌صدای" خاصی اشاره می‌کند که جایگاه برشی را متمایز می‌کند.
نتایج یک مطالعه عظیم نشان می‌دهد که قهوه‌نوش‌ها احتمالاً از بقیه ما بیشتر عمر خواهند کرد.
حمید نوری روز گذشته پس از یک ماه قطع ارتباط کامل، موفق شد کمتر از ۱۰ دقیقه با خانواده خود صحبت کرده و گزارشی از آخرین وضعیتش ارائه دهد.
در یک مطالعه جدید، دانشمندان با رساندن جریان الکتریکی به دو ناحیه از مغز به مدت ۲۰ دقیقه، توانستند حافظه افراد مسن را برای حداقل یک ماه تقویت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ