به گفته بسیاری از متخصصان، کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض سلامتی جلوگیری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور درباره خطرات کاهش سطح املاح در بدن به دنبال بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: تمام واکنش‌های بدن و عملکرد سلول به سلول ما وابسته به سطح سدیم و پتاسیم بدن است که حتی تغییرات اندک در آن، بدن را دچار علائم شدیدی خواهد کرد؛ پس باید مراقب باشیم در جایگزین کردن مایعات همراه با آب، نمک هم مصرف شود.
یاقوتی با تشریح روند محاسبه تعرفه پلکانی برق مشترکان پرمصرف خانگی از اثربخشی اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق خبر داد.
من یک کارمندم، در طی ربع قرن اشتغال به کار تنها نزدیک ۱۰ سال اخیر است که ساعت کاری برایم محاسبه می‌شده و تنها در شغل آخرم و در پنج سال اخیر است که شیوه منظم و دقیق و ساعت کاری معمول کارمندی را تجربه کرده‌ام. اما پنج سال زمان کمی نیست، حالا دیگر یک برنامه معمول زندگی دارم که البته دامنه تغییراتی هم دارد، اما یک فرم «معمول» زندگی دارم که زندگی خودم و خانواده‌ام برپایه آن بنا شده است.
خوردن غذا‌های پر نمک، به ویژه در هوای گرم، می‌تواند منجر به احتباس آب، تورم و نفخ شود. بهتر است غذا‌های خود را با نمک کمتری مصرف کنید.
محرابیان گفت: قبوض صادر شده در خرداد ماه حاکی از آن است که ۴۰ درصد از مشترکان تهران نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشتند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران از تغییر محسوس مصرف برق شهر تهران همزمان با تغییر ساعات اداری خبر داد.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه پیرگوشی لزوما به معنای از دست رفتن حس شنوایی در سنین بالا نیست بلکه کاهش عملکرد گوش ما از سنین بالای ٥٠سال شروع می شود، می گوید: سن شروع پیرگوشی تحت تاثیر سابقه ژنتیک در برخی خانواده، زودتر و با شیب تند تری اتفاق می افتد. سابقه کار کردن در محیط های پر از سر و صداهای صنعتی و حتی شرکت زیاد در کنسرت های پر سرو صدا می تواند سن پیرگوشی را در جوانان به زیر پنجاه سال کاهش دهد. ناگفته نماند که رژیم غذایی ناسالم بخصوص مصرف زیاد نمک می تواند اثرات منفی بر حس شنوایی داشته باشد./ خبرآنلاین
محرابیان وزیر نیرو گفت:امروز اولین روز اجرای طرح پاداش کاهش مصرف برق بود که طبق اعداد دیسپاچینگ ۷۹۸ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق را داشتیم.
تصاویری از راه‌کارهای کاهش در مصرف برق را تماشا میکنید.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
پوشش عایق حرارت حاوی ماده نانوساختار» محصولی ایران‌ساخت است که به کاهش مصرف سوخت و انرژی کمک می‌کند.
خطر کاهش مصرف نمک برای مبتلایان به نارسایی قلبی
پژوهشگران گفتند هیچ مدرک قطعی نیافته‌اند که نشان دهد کاهش مصرف نمک، خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد سالم کاهش می‌دهد.
دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر اینکه مصرف مایعات در کسانی که مستعد سنگ ادراری هستند باید به اندازه‌ای باشد که همیشه حجم ادرارشان زیاد و با رنگ روشن باشد، می‌گوید: البته داشتن تحرک، ورزش کردن و لاغری در کنار توصیه‌های غذایی و از جمله کاهش مصرف نمک و پروتئین‌ها بسیار اهمیت دارد.
پیتزا، نان‌ها، غذا‌های سرد، سوپ و بوریتو‌ها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند. در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول‌ها با ۴.۷ درصد قرار دارند. سپس غذا‌های سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: قیمت سیگار باید به گونه‌ای باشد که مشوق مصرف نباشد و از طرف دیگر نباید در داخل مالیات‌هایی روی سیگار وضع کنیم که قاچاق سیگار افزایش یابد.
یک شرکت دانش بنیان در و پنجره UPVC تقویت‌شده با نانوذرات تولید و به بازار عرضه می‌کند که دوام بالایی داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک شایانی کند.
زندگی طولانی غیرممکن نیست. تنها شرط این است که سالم باشد. چگونه به سلامتی برسیم؟
حتما به شما هم توصیه شده است که مصرف غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید، اما به علت مزه خوب این نوع غذاها، کاهش مصرف آن‌ها برایتان سخت بوده است؛ بنابراین لازم است که بدانیم غذا‌های فرآوری شده حتما ناسالم نیستند، اما به علت قند، چربی و نمک اضافه، بی‌ضرر هم تلقی نمی‌شوند.
وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون ۸ مجمع در ۸ استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.
وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون ۸ مجمع در ۸ استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.
کاهش مصرف نمک با چند اقدام ساده
دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ