وزرای خارجه انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر مقابله با «چالش‌های چین» در منطقه ایندو-پاسفیک تأکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر انرژی عربستان و وزیر تحول انرژی فرانسه بر توافق دو کشور بر سر تقویت همکاری‌های هسته‌ای تاکید کردند.
آلمان و فرانسه توافق کرده اند تا در یک ماموریت سفر به مریخ همکاری و کاوشگری برای اکتشاف یکی از قمرهای مریخ به نام فوبوس بسازند.
شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو) و شرکت فرانسوی «توتال» در بیانیه‌ای مشترک خبر از امضای توافقی ۱۱ میلیارد دلاری دادند.
تغییر موازنه قدرت در جنگ اوکراین، بررسی میزان پیشرفت پرونده‌های مرتبط با توافق پکن و تلاش برای جذب سرمایه‌ها و شرکت‌های سعودی سه دستور کار اصلی ماکرون در دیدار با ولیعهد جوان سعودی بود.
بلینکن گفت: «ما هنوز بر این باوریم که دیپلماسی به طور کلی بهترین راه اطمینان‌یابی پایدار، قابل راستی‌آزمایی و موثر از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند. بنابراین، ما پذیرای دیپلماسی هستیم و (دیپلماسی) به وضوح، بهترین مسیر است.» همزمان با این تحولات، سی‌وپنج قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند.
مشاور دربار پادشاهی سعودی و مشاور رئیس جمهور فرانسه در خصوص تأثیرگذاری توافق ایران و عربستان بر انتخاب رئیس‌جمهور لبنان رایزنی کردند.
توافق نامه همکاری استراتژیک عراق و فرانسه توسط السودانی و مکرون در پاریس به امضا رسید.
پاریس و برلین توافق کردند که رزمایش نظامی مشترک را شرق اروپا برگزار کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: آمریکایی‌ها و به‌طور مشخص آلمان، فرانسه و انگلیس سعی کردند تحریک کنند و به اغتشاش در ایران دامن بزنند. آنها به دنبال اهداف سیاسی خود بودند. بخشی از هدفشان تضعیف و بی‌ثبات سازی ایران و بخشی دیگر از هدف آنها امتیازگیری بر سر میز مذاکرات برجامی از جمهوری اسلامی ایران بود، اما خلی زود متوجه شدند که این تحریکات نمی‌تواند دستاوردی برایشان به همراه داشته باشد.
به گفته یکی از مقامات ارشد شورای فدراسیون روسیه، اعترافات صدراعظم سابق آلمان و رئیس جمهور اسبق فرانسه درباره توافقنامه «مینسک»، «خیانت مستند» است.
نشریه لوپاریزین امروز ادعا کرد که نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، به دیدیه دشان پیشنهاد تمدید تا 2024 را داده و دو طرف به توافق اولیه رسیده اند.
صدراعظم آلمان و نخست وزیر فرانسه توافق همکاری و حمایت متقابل در بخش انرژی را امضا کردند.
سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس بیانیه ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی درباره توافق هسته ای ایران ارائه کردند.
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: هیچ پیشنهاد جدیدی نمی‌تواند به احیای توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک کمک کند و احتمالاً به چارچوب جدیدی برای رسیدگی به این موضوع نیاز است.
رئیس جمهور فرانسه ضمن استقبال از توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را خواستار شد.
مقام ارشد کاخ سفید گفت: طبق دیدار‌های رییس جمهور بایدن با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس و رییس جمهور مکرون، معلوم است که تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]و آمریکا بر سر پیامی روشن اتفاق نظر دارند، یعنی این که توپ در زمین ایران است، توافقی روی میز است و آن‌ها باید آن را بپذیرند.
وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه به موضع گیری درباره توافق هسته ای ایران پرداخت و ادعاهایی مطرح کرد.
کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه امروز شنبه در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که مواضع اخیر جمهوری اسلامی تردیدهای جدی را در مورد قصد این کشور در خصوص بازگشت به توافق هسته ای بوجود آورده است.
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این توافق (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.
تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلستان) بر این باور هستند که نظارت‌های پادمانی بخشی از توافق برجام ۲۰۱۵ نبوده و در مقطع کنونی نیز حل این موضوع می‌تواند به آینده موکول شود. بر خلاف این رویکرد، از نگاه ایران تا روز «آغاز توافق» می‌بایست تمام مسائل پادمانی حل‌وفصل شود
رسانه فرانسوی مدعی شد که شیخ دیاباته در آستانه توافق با پرسپوليس قرار دارد.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: در تمامی گفتگوهای تلفنی آیت الله رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود توافق نهایی قابل دست یافتن است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توییتی تاکید کرد که لندن و پاریس باید به واشنگتن برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت حصول توافق در وین فشار وارد کنند.
در این بیانیه ادعا شده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ