چندین اثر از «پل سزان»، «ونسان ون‌گوگ» و دیگر هنرمندان بزرگ در حراج بخشی از مجموعه عظیم نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که توسط «پل آلن» یکی از بنیانگذاران فقید مایکروسافت، گردآوری شده بود، ۱.۵ میلیارد دلار به فروش رفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یافته‌های باستان‌شناسان نشان می‌دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می‌کردند. در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف‌کنندگان زیورآلات پیوسته‌اند، از طوق‌ها و دستبند‌های زرین گرفته تا عصا و شمشیر‌های جواهرنشان.
رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: راهکار اصلی فاصله گرفتن کشور از ناترازی حوزه انرژی و آب استفاده از گنجینه مهمی به نام بهره‌وری است.
کتیبه‌های روایتگر ترور ناصرالدین شاه برای اولین بار از ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به مدت دو هفته به همراه آثار نفیسی از گنجینه کاخ گلستان مانند دستمال و صندلی خونی، در چادرخانه کاخ به نمایش درمی آید.
بیشتر سکه‌های این گنجینه واحد پول سلسله‌ی سانگ هستند. سکه‌های برنز پول رایج آن زمان بودند تا زمانی که کمبود شدید مس، سلسه‌ی سانگ جنوبی (۱۱۲۷-۱۲۷۹) را واداشت تا سکه‌هایی تولید کند که کیفیت و ارزش پایین‌تری داشتند.
یک زوج دانمارکی در هنگام بازسازی خانه‌شان در روستای ماسکر در نزدیکی شهر راندرز، یک قطعه سنگ عظیم ۹۰۰ کیلویی را پیدا کردند که نوشته‌هایی با خط «رونی» بر روی آن حکاکی شده بود.
نشست معرفی و رونمایی کتاب «شوق مجموعه‌داری» (گنجینه آثار لاکی ایران در عصر قاجار، از مجموعه بانو عزت‌ملک ملک) با سخنرانی ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.
مقامات هلندی باور دارند که حتی اگر این گنجینه واقعاً وجود داشته است، احتمالاً مدت‌ها از غارت آن می‌گذرد. برخی از ساکنان دهکده ادعا می‌کنند که پرونده‌ی گنجینه‌ی گمشده‌ی نازی یک داستان کاملاً خیالی است.
نمایشگاه «تجمل و قدرت: ایران تا یونان» به نمایش طیف وسیعی از اشیاء می‌پردازد، از جمله گنجینه طلای پاناگیوریشت (بلغارستان) متشکل از ۹ ظرف طلا، یک ریتون نقره (ظروفی که به شکل حیوانات ساخته شده است)، شیردال، یک ریتون سفالی یونانی به شکل سر شیر، و تاج گل‌های بلوط طلا از ترکیه.
گنجینه آبزیان موزه مرکزی حرم امام رضا (ع)
کریستیانو رونالدو، ستاره النصر، از قهرمانی باشگاه سابق خود، منچستریونایتد در لیگ اروپا استقبال می‌کند.
رافائل و بخش‌هایی از داستان زندگی او به طور گسترده‌ای شناخته شده است، اما کار او به عنوان یک عکاس مطبوعاتی، مستندی از دسترسی منحصر به فرد او در کشور‌هایی است که خارجی‌ها معمولاً از آن‌ها استقبال نمی‌کردند. در اردوگاه‌های آموزشی مخفی مورد استفاده مبارزان فلسطینی و همچنین اقامتگاه رهبران عرب.
موزه ملی آثار تاریخی هلند از کشف گنجینه بی‌نظیر یک‌هزار ساله متشکل از چهار گوشواره طلا، دو تکه ورقه طلا و ۳۹ سکه نقره توسط یک مورخ هلندی خبر داد.
خانواده پهلوی علاوه بر ۸.۲ درصد از زمین‌های مرغوب و حاصلخیز در سراسر ایران که بنیان ثروت خانواده پهلوی بوده، آن‌ها صاحب سهام کارخانجات، سهم از فروش نفت، شرکت‌های معدنی، سهام هتل‌ها در سراسر دنیا به ویژه امریکا، صنایع فلزی، مبالغی وجه نقد در بانک‌های معتبر دنیا و... نیز بوده‌اند. آثار هنری بسیاری نیز توسط فرح پهلوی خریداری شد که بخشی از سرمایه این خانواده محسوب می‌شد که هنوز سندی مبنی بر خروج این آثار از کشور در دست نیست، اما بخشی از این آثار در حال حاضر در موزه‌های مختلف کشور نگهداری می‌شوند.
ضرغامی در توییتی نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی‌های آن فراهم شود.» او افزود: «آن دو تاج معروف را که می‌بینیم. جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنیم.»
ضرغامی در توییتی نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی‌های آن فراهم شود.» او افزود: «آن دو تاج معروف را که می‌بینیم. جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنیم.»
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس و استخراج این گنجینه و بیان هنرمندانه آن به نسل جوان قطعاً خواهد توانست گام بزرگی را در جهت آگاه سازی جوانان بردارد.
جام جهانی در تنها جای خالی ویترین افتخارات مسی قرار گرفت تا هوادارانش با جرات بیشتری او را بهترین بازیکن تاریخ بنامند.
شهردار منطقه ۱۱ از باز شدن گره توافق شهرداری و بنیاد شهید بر سر واحدهای مجتمع تجاری گنجینه و اخذ استاد تک برگی مربوطه برای این واحدها خبر داد.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه منتخبی از مجموعه فلزات محفوظ در گنجینه کاخ گلستان خبر داد.
گرگان- صنعت شترداری ظرفیتی کارآفرین و ارزآور بوده و سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی آن می تواند این صنعت را به گنجینه ای از محصولات متنوع تبدیل و خشکسالی را از تهدید به فرصت بدل کند.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: الگوی ما در دانشگاه امام حسین (ع) این است که گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را در قالب دانش و فناوری‌هایی که بتواند به کتاب تبدیل و به فرماندهان منتقل کنیم.
معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: تمدن غنی و فرهنگ فاخر ایران اسلامی، گنجینه ارزشمند بشری است که سرمایه بزرگی برای انسان محور کردن روابط جهانی بر پایه چندجانبه‌گرایی است.
سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران نگهداری ۸۰۰ شیت نقشه در گنجینه موزه نقشه تهران را یک فرصت طلایی برای مطالعه در خصوص اطلاعات جغرافیایی دانست.
به تعطیلی کشاندن یک مجموعه فرهنگی و هنری که همین هفته گذشته برگه استحکام تازه‌اش صادر شده و تاییدیه دیگر مجموعه‌های مرتبط از جمله آتش نشانی را نیز در اختیار دارد، آن هم در دوران کرونا که فشار اقتصادی فشار حداکثری به ما وارد کرده، امری قابل دفاع نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ