امام جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است، به فاصله ما از شایسته‌سالاری بازمی‌گردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از دو سرمایه معنوی و اجتماعی سپاه، پاسداری شود، گفت: شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان امروز سپاه را ملجا و پناه خود می‌داند.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از دو سرمایه معنوی و اجتماعی سپاه، پاسداری شود، گفت: شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان امروز سپاه را ملجا و پناه خود می‌داند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: مردم استان اعم از شیعه و سنی از حملات تروریستی به محافظان امنیت برائت جسته و انزجار خود را اعلام کرده اند.
تجمع‌های دوستانه چند نفر بین شیعه و سنی در مدینه النبی، تصاویری از وحدت و یکپارچگی در بین جامعه مسلمانان است؛ الگویی که باید از حج به سراسر دنیای اسلام منتقل شود. بابت همین، اینجا در شهر رسول الله اگر بحثی هم شکل بگیرد دو ویژگی دارد؛ یک دوستانه است، دو جهت رسیدن به حقیقت است. همین بصیرت و درکِ موضوع وحدت، سبب شده که شاهد شکل‌گیری اجتماع دوستانه شیعیان و اهل‌سنت در گوشه و کنار این شهر باشیم؛ درکنار هم می‌ایستیم، می‌نشینیم، اقامه نماز می‌کنیم و عکس یادگاری میگیریم.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس،طی مراسمی با حضور رهبران مسلمانان سنی و شیعه گرجستان بسته‌های کمک‌های غذایی ایران را به نیازمندان مسلمان گرجستان اهدا کرد.
تایباد ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: از ظرفیت شیعه و سنی در راستای تبیین ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی و زنده نگهداشتن آرمان های فلسطین استفاده می شود.
این مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند: نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
حجت الاسلام شهرستانی اظهار کرد: همه ما اعم از سنی و شیعه باید قدردان این موهبت الهی باشیم و با روابط عمیق و صفوف متحد، الگویی بایسته از روابط بین اسلامی را شکل دهیم. روابطی داشته باشیم که حریم اسلام در جهان پر فراز و نشیب امروز را حفظ کند و آبروی مسلمین و منشاء امید و صلح باشد.
تربت جام ـ به مناسبت دهه فجر و به منظور تقویت و تجدید پیمان با آرمان‌های تقریبی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در تربت جام برگزار شد.
سعیدی می‌گوید: با توجه به سوابقی که آقای لاریجانی داشته و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم که او در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیفتد و آن تعبیری که آقا دارند راجع به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، شامل حال آقای لاریجانی نشود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای دشمن شیعه و سنی، سیستانی و بلوچ فرق نمی‌کند و می‌خواهد آتش تفرقه را در جامعه شعله‌ور، جنگ داخلی ایجاد و سیاست سوریه سازی در ایران را پیاده کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اتهامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طرف شیعه و سنی پذیرفته نیست و نمایندگان در صحبت های خود به مساله وحدت توجه کنند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن می‌خواهد این نماد وحدت کشور را که شیعه و سنی در یک استان کنار یکدیگر با آرامش زندگی می‌کنند را هدف قرار دهد تا هم نماد وحدت اسلامی را بشکند هم آرامش را از مردم سلب کند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن می‌خواهد این نماد وحدت کشور را که شیعه و سنی در یک استان کنار یکدیگر با آرامش زندگی می‌کنند را هدف قرار دهد تا هم نماد وحدت اسلامی را بشکند هم آرامش را از مردم سلب کند.
فرمانده کل انتظامی گفت: مردم کشور اعم از عرب، ترک، لر، بلوچ و فارس و سایر اقوام در تمام مذاهب اعم از مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی توطئه خبیثانه دشمن بار دیگر خنثی کرده است.
تبریز- امام جمعه تبریز گفت: حادثه در حرم شاه چراغ(ع) توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف نشانه گیری وحدت شیعه و سنی بود چراکه آنها در تلاش هستند مردم شیعه را به برادران اهل سنت بدبین کنند.
شیراز - نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وحدت بین شیعه و سنی را رمز اقتدار کشور عنوان کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان به اتفاقات اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: طرف‌های خارجی در هفته‌های اخیر تلاش کردند با سو استفاده از یک موضوع داخلی در کشورمان به اقدامات مداخله جویانه مبادرت کنند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته وحدت عنوان داشت: مقصود وحدت این نیست که سنی باید شیعه شود و یا برعکس، بلکه باید توجه کنیم که امت اسلامی امروز با استکبار مواجه است که اگر این اتحاد و وحدت در بین امت اسلام وجود داشت امروز فلسطین و یمن تنها نبودند و اموال آنان به غارت نمی‌رفت و اسلام به عنوان قدرتی در دنیا شناخته می‌شد که متأسفانه دشمنان در این سال‌ها جنگ بین سنی و شیعه و جنگ بین شیعه و شیعه راه می‌اندازند تا این امر محق
سید حسن خمینی گفت: توهین وتحقیر، جز عصبانی کردن و دامن زدن به شعله هایی که نه شیعه و نه سنی را می خواهند، فایده ای ندارد و تعبیر بسیار لطیف رهبر معظم انقلاب در عناوین «شیعه انگلیسی» و «سنی آمریکایی» در همین زمینه است.
رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت محکم‌تر شدن پیوندهای وحدت و محبت بین برادران شیعه و سنی را در سایه پرچم مسلمانی دانست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه رمز پیروزی ما، وحدت و یکپارچگی همه فرقه های مختلف در ایران عزیز است، گفت: در اینجا لازم می دانم بگویم آنهایی که به تعبیر مقام معظم رهبری، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستند، هر دو، دو لبه یک قیچی بوده و به گونه ای عمل می کنند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و در حقیقت آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار می ریزند و آنها دشمنان قسم خورده ما هستند.
زاهدان- وزیر کشور گفت: هیچ دشمنی نمی‌تواند وحدت بین اقوام و طوایف مختلف، شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را دچار خدشه کند.
رهبر انقلاب، معارف اهل‌بیت را مجموعه‌ای کامل از همه نیازهای مختلف آحاد بشر و جوامع بشری خواندند و گفتند: جوامع اسلامی امروز به همه ابعاد معارف اهل‌بیت نیاز جدی دارند و مجمع جهانی باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح و استفاده از شیوه‌های معقول و ابزارهای تأثیرگذار، این وظیفه سنگین را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ