معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت:با تلاش شبانه‌روزی در نیمه نخست امسال موفق به حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شدیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: مطالعات جمع آوری و استحصال روآن‌آب‌های شهری در اصفهان انجام شده و برای اجرای آن به احداث ۳۰۰ کیلومتر کانال و حفر ۱۶ هزار چاه جذبی نیاز است.
روزنامه فرهیختگان نوشت: آیا عاقلانه است فرد یا جریانی درون دولت به نوعی وارد انتخابات شوند که فرصت‌های موجود را پای رقابت انتخاباتی بگذارد؟ آن هم مجلسی که حداقل در مهم‌ترین پروژه‌های دولت همراه بوده و در عرصه عمومی یک‌کاسه محسوب می‌شود؟
یک BTM-۳ می‌تواند یک خندق در عمق یک و نیم متر و عرض تقریبا یک متر با سرعت ۷۳۱متر در ساعت حفر کند، این سرعت برای حفاری بسیار سریع است.
محققان می‌گویند گودال منتهی به محل سکه‌ها احتمالا توسط یک گورکن در ژانویه سال گذشته حفر شده است. در این زمان طوفان برف شدیدی شمال غرب اسپانیا را در بر گرفت و بسیاری از موجودات برای رفع گرسنگی و یافتن انواع کرم‌ها و حشرات شروع به کندن زمین کردند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت، ۳۶ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل نهایی شد.
نصیری از قوه قضاییه در خواست کرد با جدیت با افرادی که چاه‌های غیر مجاز حفر می‌کنند برخورد کند و توضیح داد: آبفا در این مسئله تنهاست و اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد به نوعی دیگر برای تهران در حال وقوع است و باید حفر غیر مجاز چاه‌ها و خشکسالی تهران جدی گرفته شود.
«حفر چاه فاضلاب» و کشف آثار ۴۰۰ ساله در خیابان مولوی تهران در آذرماه سال ۹۳، نخستین قدم برای شناسایی بانوی هفت هزار ساله‌ی تهران و مسافر شهرری بود و حالا پس از گذشت سال‌ها از کشف این زن هفت هزار ساله که هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی قدمت و حضور او مطرح است، کارشناسان پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موفق شدند چهره‌ی این زن را بازسازی کنند.
در ادامه تحولات لحظه‌به‌لحظه با تحولات روسیه، «جو بایدن» با سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس رایزنی کرد.
در ادامه تحولات لحظه‌به‌لحظه با تحولات روسیه؛ «جو بایدن» با سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس رایزنی کرد.
محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند.
برای آنکه بتوانید درک کنید که عمق واقعی چاه ابرژرف کولا چقدر است، باید ارتفاع دو کوه اورست و فوجی یاما را برروی یکدیگر تصور کنید. این چاله حتی عمیق‌تر از عمیق‌ترین نقطه اقیانوس، یعنی گودال ماریانا است که عمق آن ۱۱۰۳۴ پائین‌تر از سطح دریاست.
سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان، با اشاره به تنش آبی موجود در شهرستان‌های سمنان و شاهرود، گفت: حفر سه چاه جدید در این دو شهرستان برای کاهش مشکل، مصوب شده است.
سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان، با اشاره به تنش آبی موجود در شهرستان‌های سمنان و شاهرود، گفت: حفر سه چاه جدید در این دو شهرستان برای کاهش مشکل، مصوب شده است.
زمانی شاه تصمیم گرفت تهران را بزرگ‌تر کند و خندق‌های اطراف تهران را پر کند و جایش خندق‌های جدیدی حفر کند. به دوروبری‌هایش هم گفت هر کسی این خندق‌ها را پر و آباد کند، زمین‌های دو سمت خندق از آن او می‌شود. اسماعیل بزاز که یکی از دلقک‌های دربار ناصرالدین‌شاه بود، این محدوده را برداشت و تصمیم به آباد کردنش گرفت. او بزاز، اما یک نابغه در طنزپردازی بود .
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: استان‌های کشور تا پایان شهریور فرصت دارند براساس نقشه‌ها و جانمایی‌های تعیین شده حفر چاله برای کاشت نهال‌های جنگلی را انجام دهند.
اصفهان- شهردار اصفهان گفت: ۹۰۰ نقطه شهر اصفهان چاه جذبی حفر شد تا روان‌آب‌های حاصل از بارش‌ باران لایه‌های زمین را تغذیه کرده و از شدت فرونشست این شهر بکاهد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۸۱ حلقه چاه نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال با کاربست دکل‌های ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.
این عکس در سال ۱۹۴۰ و همزمان با آغاز حمله هوایی در نبرد بریتانیا گرفته شده است. کودکان حاضر در عکس تا لحظاتی قبل از ثبت عکس مشغول برداشت از مزرعه رازک در همان نزدیکی بودند و با هشدار حمله هوایی به حفره‌ای که به همین منظور حفر شده بود پناه بردند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل‌های ناوگان حفاری این شرکت در گستره ۱۳ استان کشور در عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز، آب‌های ژرف و زمین گرمایی فعالیت دارند.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بزرگراه بابایی به دلیل ترکیدگی لوله آب و حفر گودال در حال تعمیر است، افزود: از همشهریان عزیز تقاضا داریم تا حل این مشکل توسط عوامل شرکت آب و فاضلاب از تردد‌های غیر ضروری در محدوده بزرگراه شهید بابایی خودداری کرده و حتی الامکان از مسیر‌های جایگزین مانند بزرگراه زین‌الدین استفاده کنند.
اراضی اطراف آبادی ونک پر از تپه ماهور بود. مستوفی‌الممالک برای آبادانی این منطقه دستور داد چند حلقه قنات حفر کنند و باغی بزرگ در آن اراضی بسازند. وقتی باغ مستوفی‌الممالک جای زمین‌های سنگلاخی را گرفت، به دستور مستوفی الممالک در دل این باغ مکانی هم برای توقف زائران امامزاده داود (ع) ساخته شد. زائران در مسیر رسیدن به امامزاده داود (ع) در این باغ شب را به صبح می‌رسانند و سپیده‌دم راهی فرحزاد و سپس امامزاده داود (ع) می‌شدند. در این دوران بود که نام ونک بیشتر سر زبان‌ها افتاد.
رهبران فرانسه و آلمان ادعا می‌کنند که نگران گرمایش زمین هستند. با این وجود، آنان چگونه قصد دارند با چنین سیاستگذاری‌های پوچی اقدامی موثر در این باره انجام دهند؟ مضحک است که زمان صرف کنیم تا توضیح دهیم که مالیات بر ثروتمندترین‌ها در سطح ملی بدون هماهنگی اقدامات در سطوح بالاتر امری غیرممکن است.
حفر و کاوش برای رسیدن به عتیقه و طلا مدت‌هاست که پیشه خیلی از آن‌هایی شده است که به خرافه اعتقاد دارند. داستان گنج و گنج‌یابی خیلی قدیمی است و تا به الان قربانی‌های زیادی هم داشته است.
فردانش، زمین‌ها را قطعه‌قطعه کرد و در اختیار مردم گذاشت. به برخی می‌بخشید و به برخی دیگر، از قرار متری یک تومان، ۲ تومان و ۵ تومان می‌فروخت، اما باز هم مصالح رایگان به آن‌ها می‌داد. در همین گیر و دار بود که نخستین چاه‌های آب را در زمین بایر جوادیه حفر کرد و چندین و چند مسجد، مدرسه و حمام ساخت که برخی از آن‌ها تا همین امروز به جای مانده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ