وزیر امور خارجه کوبا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داد و اعلام کرد که کشورش از دولت و ملت سوریه به طور کامل حمایت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های خبری از کشته شدن یک نظامی سوری در جریان حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه فرودگاه بین المللی حلب و زخمی شدن هفت تن دیگر خبر دادند.
یک مرکز روسی مستقر در سوریه اعلام کرد که حمله هوایی بامداد شنبه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی در استان حمص توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
منابع سوری از حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه خبر دادند.
درحالیکه پدافند هوایی ارتش سوریه موفق به ساقط کردن تعدادی از موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیل شد ارتش رژیم‌صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از جزئیات تجاوز نظامی به سوریه خبر داد.
وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات جدید اسرائیل به سوریه، شهادت ۲ غیرنظامی را تایید کرد.
ناصرکنعانی شهادت دو تن از مستشاران نظامی کشورمان در نتیجه حمله اسرائیل به مناطقی در سوریه را بخشی از هزینه‌های مجاهدت ملت بزرگ ایران در مبارزه شجاعانه و مسئولانه علیه تروریسم تکفیری و حامیان شناخته شده آنان از جمله رژیم جعلی صهیونیستی دانست.
دو منبع اطلاعاتی غربی که نامی از آن‌ها برده نشده است گفتند حمله موشکی بامداد امروز پایگاه موشکی T۴ که در غرب شهر باستانی پالمیرا واقع شده است و فرودگاه الضبعه نزدیک شهر القصیر در مرز لبنان را هدف قرار داده است.
پاسدار رشید اسلام " میلاد حیدری" از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، در حمله اسرائیل در حوالی دمشق به شهادت رسید.
همزمان با حملات موشکی رژیم صهیونیستی به حلب، پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان حلب به مقابله با موشک‌های متجاوز اسرائیلی پرداخت.
وزارت دفاع روسیه نیز حمله دو جنگنده رژیم اسرائیل به سوریه را تائید کرد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره حمله رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخت و آنرا جنایت ضدبشری دانست.
معاون مرکز مصالحه و آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که حملات دیروز (یکشنبه) به دمشق با چهار جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
سردار قاآنی روز شنبه در ایران بود و در روزهای اخیر سفری به سوریه نداشته است.
رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از "منابع آگاه" در فلسطین اشغالی مدعی شد که «حمله هوایی به یک کاروان خودرویی در منطقه البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه کار اسرائیل بود».
مسکو یک سیستم دفاع هوایی کلیدی و برخی از نیرو‌ها را برای تقویت جنگ خود در اوکراین از سوریه خارج کرده است. این موضوع احتمالا محاسبات اسرائیل در مورد حمله به سوریه یا تسلیح اوکراین را تغییر می‌دهد.
وزیر امور خارجه کوبا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داد و اعلام کرد که کشورش از دولت و ملت سوریه به طور کامل حمایت می‌کند.
منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، پایتخت سوریه خبر داده و گفته‌اند پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با اهداف متخاصم است.
در تغییر رویکردی قابل توجه اسرائیل زیرساخت‌های غیر نظامی را در سوریه هدف حمله قرار می‌دهد. به دلیل حملات هوایی اسرائیل علیه دمشق ارسال کمک‌ها به سوریه برای دو هفته متوقف شد.
اگر حملات سال‌های اخیر اسرائیل به سوریه را مورد بررسی قرار دهید متوجه می‌شوید که همیشه این حملات تا حد بسیار زیادی کنترل شده صورت گرفته است. آن‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند تا جایی عملیات و حمله انجام می‌دهند که منجر به فروپاشی نشود.
منابع خبری سوریه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را هدف حملات خود قرار داده است.
رویترز به نقل از دیپلمات ها و منابع اطلاعاتی در منطقه اضافه کرد: "اسرائیل برای مدت طولانی است که دشمن خود یعنی ایران را در سوریه به عنوان یک تهدید امینت ملی می بیند و به دنبال گسترش حوزه حملات برای ضربه زدن به روش جدید انتقال تسلیحات ایران به سوریه است". منظور از روش جدید، استفاده از فرودگاه های سوریه است.
نابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چند نقطه در دمشق و مقابله پدافندی ارتش سوریه خبر دادند.
منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به غرب سوریه، حمله موشکی کرده است، ولی هنوز منابع سوری این حملات را تأیید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ