رئیس جمهور اوکراین از دریافت نخستین محموله از موشک‌های دوربرد «اسکالپ» فرانسه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین امروز اعلام کرد: قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستیم.
در ادامه کمک‌های تسلیحاتی مداوم غرب به ارتش اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس موشک‌های دوربرد در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
وزارت دفاع روسیه مدعی شد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شماری از پهپادها و موشک‌های ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که همکاری کشورهای غربی برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ادامه دارد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حملات ارتش این کشور به انبارهای تسلیحاتی اوکراین با موشک‌های نقطه‌زن، بخش قابل توجهی از زرادخانه کی‌یف منهدم شده است.
آمریکا اعلام کرده که هنوز هیچ برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین ندارد.
دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مانند گذشته قصد ندارد همانند اقدام انگلیس در تحویل موشک‌های Storm Shadow به کی‌یف، موشک‌های برد بلند AtacMS را به اوکراین دهد.
مقامات غربی ارسال موشک‌های دوربرد کروز از انگلیس به اوکراین را تایید کردند.
رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در کتاب خاطراتش می‌نویسد که مردم بعد از شکست در جنگ شش روزه با اسرائیل می‌پرسیدند که پس موشک‌های "قاهر" و "ظافر" کو؟ چرا عبدالناصر طبق وعده خود با آن‌ها تل‌آویو را نزد؟
اوکراین تا ماه مه اکثر موشک‌های ضد هوایی خود را تمام خواهد کرد. کی یف در مواجهه با چشم انداز برتری هوایی روسیه، ماه هاست که از غرب درخواست سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را کرده است.
در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب در اوکراین، رئیس پارلمان اروپا تأکید کرد کشورهای اروپایی باید ارتش اوکراین را به جنگنده و موشک‌های دوربرد مجهز کنند.
سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید ارتش این کشور ابزار و توانایی لازم برای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را در اختیار ندارد.
رسانه‌های روسی اعلام کردند در پی حمله موشکی نیروهای ارتش اوکراین به شهر ولودیمیریوکا در جمهوری خلق دونتسک، دست‌کم غیرنظامی کشته شدند.
بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.
‏این فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه ظاهراً نشان می‌دهد که نیرو‌های روسی موشک‌های بالستیک اسکندر-ام را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک می‌کنند. دیده می‌شود که نیرو‌ها در حال آماده سازی موشک قبل از شلیک آن هستند.
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از انهدام کامل انبار موشک‌های «هیمارس» در نیکولایف اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع روسیه فیلمی از لحظه پرتاب موشک‌های روسی به زیر ساخت‌های نظامی اوکراین را منتشر کرد.
نیروی هوایی اوکراین برای اولین بار ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد جنگنده‌های میگ-۲۹ موشک‌های رادارگریز هارم (HARM) را حمل و با شلیک آن پدافند هوایی دشمن را منهدم می‌کنند.
برخی از موشک‌های شلیک شده توسط ارتش روسیه به اوکراین منفجر نشدند و خاطراتی از جنگ مرگبار برای غیرنظامیانی که روزانه در اطراف بمب‌ها و مین‌ها حرکت می‌کنند، باقی گذاشته است.
وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از انهدام انبار موشک‌ های «هیمارس» ساخت آمریکا در اوکراین خبر داد.
مقام ارشد آمریکا می‌گوید واشنگتن موشک‌های ضدرادار مافوت صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده و مدعی شد احتمالا باعث تغییراتی در تحولات میدانی نبرد و مقابله با نیروهای روسیه خواهد شد.
نشریه نیوزویک به نقل از مقام نظامی آمریکا تخمین زده که ذخایر ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی ظرف چند ماه آینده تمام می‌شود، و دولت آمریکا باید ارسال این نوع موشک‌هابه اوکراین را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ