شاهرود- فعال محیط زیست از تلف شدن یوزپلنگ آسیب دیده پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: جسد این یوزپلنگ برای کالبدگشایی به تهران منتقل می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود_فعال محیط زیست از مشاهده یک یوزپلنگ مادر همراه با دو توله اش در پارک ملی توران شاهرود خبر داد .
بر اساس اطلاعات تکمیلی که تا الان صفحه پارک ملی توران منتشر کرده است، «یوزپلنگ آسیب‌دیده توران» نر بوده و برنامه قلاده‌گذاری یا تکثیر در اسارت برای این یوز نر تکذیب شده است.
شاهرود- بنا به اعلام منابع محلی، جنسیت یوزپلنگ آسیب دیده محدوده پارک ملی توران شاهرود نر اعلام شده و بعد از بهبودی مجدد در طبیعت رها سازی می شود.
شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.
میامی- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه نجات یوزپلنگ نیازمند عزم ملی است، گفت: مسئولان حداقل دو کیلومتر پیک تردد بحرانی تصادفات یوزها در محور میاندشت میامی را فنس کشی کنند.
اصفهان - اثبات حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش «عباس آباد» امیدها را برای احیای این گونه ارزشمند زنده کرد و استان اصفهان آماده اجرای طرح های حفاظت و تکثیر این حیوان در معرض انقراض است.
اداره کل حفاظت محیط زیست یزد: یوزپلنگ وضعیت مناسبی نداشته و در همان دقایق اولیه در محل تلف شده بود که در معاینه اولیه توسط دامپزشک، هیچ گونه علایم ظاهری مبنی بر ضربه یا شکستگی مشاهده نشده و پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و برداشت نمونه‌های لازم بانک ژن و بانک اسپرم، لاشه و نمونه‌ها برای بررسی دقیق‌تر به سازمان مرکزی محیط زیست ارسال شد.
ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش اخیر به شهر جنین در شمال کرانه باختری، با عملیات کمین مقاومت فلسطین غافلگیر شد.
رییس سازمان محیط زیست گفت: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شد که این خبر خوبی است.
میامی- یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در یکی از معادن کلاته‌های شرقی میامی رؤیت شد.
میامی- یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در یکی از معادن کلاته‌های شرقی میامی روئیت شد.
مهدی اله پور اظهار کرد: : طی سال‌های گذشته در شهرستان‌های جغتای، جوین، بردسکن، سبزوار و خواف که از جمله مهمترین زیستگاه‌های مطلوب و ایده‌آل برای حضور یوزپلنگ ایرانی در خراسان رضوی قلمداد می‌شود و مشاهدات حضور گونه مذکور توسط دوستداران و محیط‌بانان گزارش شد، اما مستندسازی لازم صورت نپذیرفته است.
شاهرود- کارشناس و صاحب نظر مسائل محیط زیست ضمن ارائه طرحی برای ایمن سازی محور میاندشت و میامی نسبت به عدم اتلاف یوزپلنگ آسیایی، گفت: سپر حفاظتی یوزپلنگ ایرانی از تصادفات جاده‌ای پیشنهاد شد.
در حال حاضر حدود ۱۲۸ گونه جانوری و مهره‌دار کشور در معرض خطر انقراض هستند که برخی وضع خوبی ندارند و «دوزیستان» بیشترین آسیب پذیری را در این حوزه دارند و خطر انقراض دامن رده پستانداران، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و پرندگان ایران را گرفته است.
محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با موفقیت بافت جنسی و سلول های یوزپلنگ کوشکی را جداسازی و ذخیره کردند.
معاون سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ یوز پلنگ ایرانی در داخل کشور شناسایی شده‌اند.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش علت فوت یوز ایرانی در توران را اعلام کرد.
اگر به معما‌های هوش تصویری علاقه مندید مطلب زیر را از دست ندهید.
جمعی از ایرانیان حاضر در دوحه در خیابان های این شهر جشن پیروزی گرفتند.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و بازخورد منفی از این اقدام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این سازمان نظر مخالف خود را با درج تصویر یوز ایرانی بر روی پاکت‌های سیگار اعلام می‌دارد.
یوزپلنگ ایرانی یکی از نمادهای نشان‌دهنده حیات است که تلاش زیادی برای تداوم نسل آن انجام شده ، حال این نماد ملی قرار است به نماد کالایی سرطان‌زا و کشنده تبدیل شودسیگار با نماد یوزپلنگ ایرانی.
شاهرود- نگاهی به آخرین آمار اعلام تلفات یوزها از سوی مراجع رسمی دولتی نشان می‌دهد که در سه دهه اخیر ۵۱ یوز در کشور تلف شده است که تصادف، سگ‌های گله و انسان عوامل اصلی این آسیب هستند.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از گونه‌هایی مانند یوزپلنگ و میش مرغ تعداد کمتر از ۲۰ فرد باقی مانده و با اعتبارات بسیار محدود حفاظت سخت می‌شود و به ناچار مجبوریم از بخش خصوصی در این باره کمک بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ