سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید معاون اول از برخی از جایگاه های سوخت گفت: رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: میزان اوج مصرف برق در ۲۰ روز از ۲۴ روز مرداد ماه بیش از رکورد مصرف برق سال گذشته است.
هفته آینده موج جدیدی از گرما وارد کشور می‌شود و احتمال افزایش مصرف برق بالا می‌رود این در حالی است که روزهای گذشته مصرف برق به رکورد ۷۳هزار و ۴۵۰ مگاوات رسید.
با تداوم گرمای هوا و رکورد شکنی های پی‌در پی مصرف برق کشور، روز شنبه چهاردهم مردادماه، برق ۵۰ سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با تداوم گرمای هوا و رکورد شکنی های پی در پی مصرف برق کشور، شنبه هفتم مردادماه، برق ۳۰ سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد.
بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق به نصاب جدید ۷۲ هزارو ۷۰۰ مگاوات رسید.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه (۱۹ تیر)، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.
توسعه زنجیره متانول نیازمند حمایت دولت، میزان مصرف آب در تهران هشدار آمیز شد، و قطعی برق ۶۸ اداره پرمصرف در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
یک کارشناس صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر بازار ساخت و ساز وارد دوران رکود شده است، گفت: با توجه به طرح کاهش مصرف برق، بخش تولید کشور به ویژه در حوزه فولاد و نورد با افت مواجه می شود.
بر اساس آخرین گزارش ارسالی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق کشور در روز گذشته به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.
وزیر نیرو با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و رکورد مصرف برق با بیش از ۷۱ هزار مگاوات ،از مردم خواست برای تامین نیاز برق کشور درمصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی کنند.
هفته گذشته مصرف برق کشور از ۷۰هزار مگاوات گذر کرد و رکورد جدیدی را در سال های اخیر به ثبت رساند اما ظاهرا قرار است این رکورد در هفته جاری شکسته شود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت می رسد،گفت:با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار بگیریم.
مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران جدیدترین رکورد نیاز مصرف برق در کشور را با نصاب ۶۹ هزار و ۹۵۱ مگاوات اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر از شکسته شدن رکورد مصرف برق کشور طی سال جاری در روز گذشته خبر داد.
درشرایطی که ذخایر سد‌های تهران افت قابل‌توجهی نسبت به سال قبل و سال‌های نرمال داشته است، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
تقاضای مصرف برق کشور در روز هجدهم اردیبهشت ودر میانه فصل بهار از ۵۱ هزار مگاوات عبور کرد .
مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی هفته در اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده، این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.
با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سنت خانه‌تکانی، مصرف آب در تهران از روز پنجشنبه به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.
روز گذشته از ۸۴۷ میلیون متر مکعب گاز تحویلی به شبکه، ۶۶۰ میلیون متر مکعب دربخش خانگی، صنایع غیر عمده و تجاری مصرف شده است، یعنی ۷۸ درصد گاز تحویلی کشور در این بخش مصرف و رکورد جدیدی ثبت شده.
عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با توجه به زمانبر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم.
امسال مصرف برق به بیش از ۶۸ هزار مگاوات رسید و این یک رکورد شکنی محسوب می شود؛ رکورد شکنی که میتواند در صورت ادامه دار بودن وضعیت اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ