کارشناس اقتصادی به تابناک گفت: به جای تکیه بر جریمه‌های مالیاتی، راه حل عملی‌تر و تاثیرگذارتر در تعدیل قدرت وام دهی بانک‌های ناسازگار نهفته است؛ به گونه‌ای که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور شبکه بانکی صلاحیت اجرای این اقدام را دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلایل استنکاف بانک‌ها از اعطای تسهیلات مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن پرداخت.
یزد- استاندار یزد بر ضرورت تأمین منابع مال واحدهای تولیدی و تسریع در پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و انواع طرح‌های حوزه مسکن از سوی بانک‌های استان تاکید کرد.
طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های سراسر کشور چهارشنبه و پنجشنبه مصادف با ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه تعطیل شد.
بر اساس مصوبه مجلس، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکت کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت وام‌های کلان را دارند اما برای مسکن وامی پرداخت نمی کنند.
رئیس‌کل بانک مرکزی پایبندی بانک‌ها بر نرخ سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار را مهم و ضروری دانست و گفت: بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکنندبه هیئت انتظامی‌ معرفی می شوند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی از بانک‌ها در زمینه عدم همکاری با مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و عدم پرداخت تسهیلات مسکن پرداخت.
اهواز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر بیشتر خدمات بانک‌ها از سکوها و درگاه‌های غیرحضوری انجام می‌شود؛ بنابراین بانک‌ها هم باید مانند سایر ادارات دارای تعطیلی ۲ روزه باشند.
کارشناس اقتصادی بیان کرد: بانک‌ها املاک مازاد دارند و به جای اینکه اعتبار خود را به مسکن‌سازی تخصیص دهند به سمت ساخت‌وساز مال‌ها رفته‌اند.
نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید این موضوع را پیگیری کنند.
رئیس‌جمهور از سرمایه‌گذاران اقتصادی درخواست کرد که سرمایه‌شان را وارد بخش تولید کنند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد بسیاری از بانک‌ها خودشان تسهیلات کلان را گرفتند و خودشان هم با آن تسهیلات سرمایه‌گذاری کردند.
نمایندگان مجلس بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن کردند و برای بانک‌هایی که تکالیف قانونی خود در این قانون عمل نکنند، مجازات مالیاتی تعیین شد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بانک‌ها به بهانه‌های واهی از پرداخت تسهیلات خرد به مردم خودداری و سخت گیری می‌کنند و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
خانواده پهلوی علاوه بر ۸.۲ درصد از زمین‌های مرغوب و حاصلخیز در سراسر ایران که بنیان ثروت خانواده پهلوی بوده، آن‌ها صاحب سهام کارخانجات، سهم از فروش نفت، شرکت‌های معدنی، سهام هتل‌ها در سراسر دنیا به ویژه امریکا، صنایع فلزی، مبالغی وجه نقد در بانک‌های معتبر دنیا و... نیز بوده‌اند. آثار هنری بسیاری نیز توسط فرح پهلوی خریداری شد که بخشی از سرمایه این خانواده محسوب می‌شد که هنوز سندی مبنی بر خروج این آثار از کشور در دست نیست، اما بخشی از این آثار در حال حاضر در موزه‌های مختلف کشور نگهداری می‌شوند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ارائه وام صد میلیونی بدون ضامن باشد اما بانک‌ها برای دریافت این وام، دو ضامن می‌خواهند.
هنوز دو ماه از اجرای بند «د» تبصره «۱۶» قانون بودجه ۱۴۰۱ نگذشته بود که شورای پول‌واعتبار در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف به افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بانک‌ها کرد. مصوبه‌ای که انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. بانک مرکزی هم، سردرگمی مخاطبان از حجم گسترده و غیرضروری اطلاعات را دلیل تعیین آستانه مشخص برای افشا اطلاعات عنوان کرد!
سریلانکا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از بدهی‌های معوق خود را به بانک‌های چینی بدهکار است. وام‌ها هنوز نقش مهمی در وضعیت اسفناک سریلانکا دارند. دلیل آن این است که قرارداد‌های چینی به طور قابل توجهی متفاوت از قرارداد‌هایی هستند که آن کشور با ژاپن یا بانک جهانی منعقد کرده است.
قانون بودجه سال جاری تکلیفی ناظر بر اعطای وام به متقاضیان ازدواج تعیین شده، اما با گذشت ۵ ماه از سال، هنوز متقاضیان برای دریافت وام با مشکلاتی مواجه هستند؛ باید توجه داشت که تأخیر در امر ازدواج، مقوله‌ای است که می‌تواند منجر به فساد و وقوع جرم در جامعه شود.
قانون بودجه سال جاری تکلیفی ناظر بر اعطای وام به متقاضیان ازدواج تعیین شده، اما با گذشت ۵ ماه از سال، هنوز متقاضیان برای دریافت وام با مشکلاتی مواجه هستند؛ باید توجه داشت که تأخیر در امر ازدواج، مقوله‌ای است که می‌تواند منجر به فساد و وقوع جرم در جامعه شود.
در حالی یکسال از ابلاغ دستورالعمل احداث مسکن به بانک‌ها سپری می‌شود که هنوز وزارت راه و شهرسازی هیچ گزارشی از حجم آورده متقاضیان و پرونده تکمیلی مشارکت در ساخت آنها ارائه نداده است.
عرضه خودرو در بورس کالا، اشتباهات قرعه کشی را ندارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ