به طور کلی رشته‌های مهندسی کامپیوتر، برق و حسابداری در مقطع کارشناسی؛ رشته‌های مهندسی مکانیک، حسابداری و مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و مواد در مقطع دکتری بالاترین میزان اشتغال را دارند و می‌توان گفت رشته‌های پرطرفدار با بازارکار مشخص هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه(کارکنان وظیفه) اقدام کند.
نخستین مرحله دوازدهمین دوره مسابقه ملی نانو به عنوان بزرگترین رقابت علمی با موضوع فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اول تا ۳ تیرماه جاری برگزار می‌شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از جذب نیروی انسانی متخصص مطابق با بودجه در سال جاری خبر داد.
در حال حاضر ۹۳۸ هزار و ۴۶۱ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند که سهم آنها از کل بیکاران کشور در حدود ۴۰ درصد است که نسبت به سال ۱۴۰۰ افت ۰.۳ درصدی را نشان می دهد.
وقتی شرایطی ایجاد کرده‌ایم که فرد بعد از سال‌ها تحصیل و گرفتن مدرک دکتری در کشور بیکار می‌ماند، چه انتظاری جز مهاجرت می‌توان داشت. امروز بیشتر فارغ‌التحصیلان مشتاق رفتن هستند، زیرا فضا برایشان نیست و کسی به آن‌ها فکر نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که نیروی انسانی در ایران فاقد مهارت است.
لاری‌پور دلایل مهاجرت پزشکان را اول از همه اقتصادی می‌داند و در کنار آن، موضوعات دیگری را نام می‌برد: «عدم امکان به کارگیری بسیاری از فارغ‌التحصیلان حرف پزشکی، در مکان مناسب است. بعضی از این افراد به دلیل آنکه موقعیت مناسبی در کشور وجود ندارد، تصمیم به خروج می‌گیرند. همچنین، عدم ایجاد تسهیلات و مشوق‌های لازم برای ماندگاری و نگهداشت برای شاغلان حرفه پزشکی در کشور از دیگر دلایل این مهاجرت است.»
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بروکراسی‌های اداری نباید مانع تولید خودرو شود، گفت: با هماهنگی و تفاهم بین وزارتخانه‌ها، مجموعه‌های بالادستی و تولیدکنندگان می‌توان با شرایط بهتری تولید و عرضه خودرو در بازار را دنبال کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بکارگیری فارغ‌التحصیلان علوم پایه در سازمان انرژی اتمی گفت: از سال گذشته موضوع استخدام این گروه از فارغ‌التحصیلان را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: زایش شرکت‌های جدید و تشویق فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی به ایجاد شرکت اولیت ما است.
محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزیر کار از وجود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ایران خبر داده و می‌گوید: ۴۰ درصد از این تعداد جمعیت بیکار را جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۸ نفر بیکار در کشور داریم که ۴۲.۴ درصد از آنها یعنی ۹۰۵ هزار و ۸۲۸ نفر، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.
یک بررسی ساده از میزان دستمزد درآمد ماهانه کادر سلامت و فارغ‌التحصیلان علوم پایه و پیراپزشکی در ایران نشان می‌دهد، آن‌ها در صورت استخدام رسمی، دریافتی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهند داشت، اما در صورت تغییر شغل و فعالیت تمام وقت برای ارائه خدمات زیبایی یا ویزیتوری محصولات آرایشی و تجهیزات پزشکی، درآمد ماهانه ۵۰ میلیون تومانی هم خواهند داشت. مهاجرت هم که گزینه وسوسه‌انگیزتری برای آنهاست.
آکادمی همراه اول با هدف حمایت از نخبگان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقاطع مختلف، فرصت‌های ویژه کارآموزی خود را به نمایشگاه کار دانشگاه علم‌وصنعت آورد.
در فهرست جهانی THE درباره رتبه‌بندی ۲۵۰ دانشگاه بابت میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان، هیچ نامی از دانشگاه‌های ایران نیست در حالی که در این فهرست، غیر از دانشگاه‌های اروپای غربی، دانشگاه‌های لبنان، ترکیه، قطر، عربستان، امارات، تایوان، تایلند، مصر، کره جنوبی، مکزیک، برزیل، آرژانتین، شیلی، مراکش، ماکائو (شبه جزیره‌ای در دریای چین و مستعمره پیشین پرتغال) و تایلند هم قرار گرفته‌اند.
دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور، باید مدرک تحصیلی خود را در وهله نخست ترخیص کنند. آن‌ها باید مدرکشان که در گِرو دانشگاه است را آزاد کرده و به اصطلاح «تعهد خدمت آموزش رایگان» خود را لغو کنند. تمامی افرادی که در دانشگاه‌های دولتیِ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل کرده‌اند، مشمول این امر می‌شوند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور گفت: فارغ‌التحصیلان نباید نگران شغل‌شان در آینده باشند. باید جذب محیط‌های اشتغالی ‌شوند که در شان‌شان است. توجه به استعدادهای خاص، عین عدالت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی صلاحیت‌های معلمی را داشته باشند که این کار از طریق آزمون جامع و سایر روش‌ها به دست می‌آید.
بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در تابستان امسال نشان می دهد که ۹۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی ۴۰.۹ درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.
بررسی آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی نشان می‌دهد که تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این طرح ثبت نام کرده و حدود ۱۱ هزار و ۲۶۷ بنگاه مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.
فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی تنها گروه صف بسته برای مهاجرت به قاره سبز و امریکا نبودند. طبق آمار‌های رسمی، تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، از حدود ۴۴ هزار نفر به بیش از ۵۹ هزار نفر افزایش یافت و در سال ۲۰۱۹، کشور ایران از بابت دانشجو فرستی، بین ۲۴۱ کشور جهان به رتبه ۱۹ رسید.
به گفته معاون وزیر کار ۵۳ درصد از فارغ‌التحصیلان مدارس که در کنکور مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب رشته نمی‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که جوانان در مسیر زندگی خود به انتخاب آگاهانه روی آورده‌اند.
کیاناز شاطریان گفت: هنرستان هنر‌های زیبا به دلیل آنکه فارغ‌التحصیلان رشته هنر در آن مشغول به تدریس هستند، اساتید و معلمان بسیار خوب و مسئولان دلسوزی دارد و سطح آموزشی مدرسه نیز بالا است.
همکاری جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بانک رفاه کارگران در راستای ترویج بانکداری اسلامی
روند کنونی که در کشور بر علیه کانون وکلای دادگستری مستقل شکل‌گرفته است، روند تضعیف این نهاد و مآلاً نقض استقلال آن است. بدون‌شک تضعیف نهاد وکالت مستقل، موجب تضعیف قوه محترم قضاییه در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ