مهدی اله‌پور اظهار داشت: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۱ و شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۳۰۲ هر ۲ از وضعیت اضطرار نشان دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیشترین غلطت آلودگی هوا از ایستگاه نخریسی با شاخص ۱۹۳ و در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش شده است.
پایگاه خبری «چند ثانیه» تصویری جالبی از حرم امام رضا (ع) در هوای آلوده مشهد منتشر کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید حبیبی مشهد بازدید و توان رزمی و عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.
پس از آن اهالی تهران، تبریز، اهواز، کرج، اصفهان و شیراز هوای مطلوبی را با رسیدن به عدد ۹۸، ۹۷، ۸۸، ۷۷، ۶۹ و ۵۴ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص این کلانشهرها نیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.
استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: دورکاری اداره‌های خراسان رضوی که پیش از این به واسطه سرما و مدیریت مصرف گاز اعمال شده بود با شرایط خاص لغو شد.
مشهد ـ مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: در پی برودت هوا و یخبندان سرمای هوا به گلخانه های فریمان ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، پایانه، شهید کریمی، چمن، خیام جنوبی، تقی آباد، ویلا و نخریسی در وضعیت هشدار و آلوده برای تمامی افراد و کیفیت هوا در سایر ۱۵ ایستگاه دارای سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم و آلوده برای افراد حساس است.
فیلمی از تبدیل آب‌جوش به بخار آب در هوای سرد مشهد پربازدید شده است.
سرپرست سازمان امدادونجات از در راه ماندن ۲۹۰۰ مسافر قطار مشهد در پی سرمای شدید هوا و کولاک خبر داد و گفت: کمک رسانی به حادثه دیدگان در حال انجام است.
انتظار می‌رفت در این هوای سرد و یخبندان توجه و رسیدگی بیشتری به آنان می‌شد؛ حداقل انتظار می‌رفت رئیس قطار با مسافران صحبت می‌کرد و به آنان دلداری می‌داد من حتی با ستاد بحران مشهد هم تماس گرفتم، اما تاکنون هیچ پیشرفت و تسهیل گری حاصل نشده است.
مشهد ـ رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: تمام واحدهای صنفی به غیر از واحدهای عرضه کنده کالاهای اساسی و ضروری به علت برودت هوا و مدیریت انرژی باید از ساعت ۲۰ نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: منابع سوخت گاز برای عبور از برودت هوای موجود در خراسان رضوی محدود است و برنامه ریزی های مختلفی در تأمین، حفظ شرایط توزیع و در نهایت مصرف آن صورت گرفته است.
از آخر هفته در پی این بارش‌ها دمای هوای کشور کاهش زیادی خواهد داشت به‌طوری که شهر مشهد با کاهش ۲۵ درجه‌ای نسبت به امروز دمای منفی ۱۵ درجه را تجربه خواهد کرد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز برای پیوند به تهران انتقال داده شد.
مشهد ـ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ۴ چهار هزار واحد راکد و نیمه فعال تا پایان سال جاری احیا شود.
مشهد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه برنامه‌های گرامیداشت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مشهد را اعلام کرد.
اله‌پور گفت: طبق پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، افزایش آلاینده ها در سطوح پایینی جو تا بعد از ظهر فردا در مشهد ادامه دارد.
ماجرای فعالیت پزشک قلابی در درمانگاه های مشهد
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در موضوع خدمات دولت هوشمند پول های هنگفتی هزینه شده اما اساساً چیزی به نام پنجره واحد دولت الکترونیک وجود ندارد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص شهر‌های دارای آلوده‌ترین هوای کشور، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روز‌های هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.
سید میعاد صالحی از راه‌اندازی قطار مسافری سمنان، دامغان، شاهرود به مشهد مقدس و بالعکس خبر داد.
سرگذشت تبهکار شب های مشهد
خبرگزاری ایسنا از شهادت 3 بسیجی در ناآرامی های مشهد، قزوین و تبریز خبرداد.
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان درباره وضعیت آلودگی هوای مشهد گفت: از شدت آلاینده‌های گرد و غبار در سطح جو طی روز دوشنبه کاسته خواهد شد، میزان این آلودگی بر اساس شاخص متوسط ۲۴ ساعته ۱۵۰ است، اما بر اساس شاخص‌های لحظه‌ای در ساعاتی از روز به ۱۷۰ نیز رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ