سفید شدن زودرس موها یکی از نگرانی‌های رایج این روزها است. دانه‌های کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E هستند. این یک غذای فوق العاده برای مو است. پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد، از سفید شدن زودرس به همراه تعدادی دیگر از نگرانی‌های مو جلوگیری می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
دانه چیا از دانه‌های گیاهی بسیار مفید و مقوی است که روش مصرف آن بسیار ساده است و شما هم می‌توانید از خواص این گیاه که از خانواده نعناع است، بهره‌مند شوید البته مضراتی نیز دارد. در این مطلب با تاثیر دانه چیا برای لاغری، کم کاری تیروئید، پوست و مو و… و طریقه مصرف آن آشنا می‌شوید.
کمتر کسی از خواص روغن چوب سدر در رابطه با درمان ریزش مو خبر دارد. این روغن که خواص پنهانی را در خود جای داده؛ طاسی سر را درمان می‌کند. خانم‌هایی که به دنبال یک محصول مطلوب جهت درمان ریزش مو زنان می‌گردند، می‌توانند این محصول را امتحان کرده و به نتایجی فراتر از انتظار دست یابند. همچنین آقایانی که در معرض طاسی سر قرار داشته و محصولی موثر برای درمان ریزش مو مردان را جستجو می‌کنند؛ می‌توانند از تاثیرات بی بدیل این روغن بهره‌مند گردند.
ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
مصرف عصاره کنگرفرنگی میتواند تعداد سلول‌های کبدی و غلظت RNA داخل سلولی را افزایش دهد. براساس این یافته‌ها سینارین دارای اثر حفاظتی قابل توجهی بر کبد است.
تحقیقات نشان می‌دهد که مریم‌گلی حاوی مواد ارزشمندی مانند تانن است که گمان می‌رود خاصیت قابض دارند. این مواد موجب انقباض غدد عرق می‌شوند که به تعریق کمتر منجر خواهد شد.
کوتاه کردن مو توسط خودتان یک از راه‌های عالی برای تغییر چهره می‌باشد و گاهی اوقات هیچ نیازی به مراجعه به سالن آرایشی نیست.
آویشن به علت وجود تیمول موجود در خود یک ضدعفونی‌کننده و ضد انگل قوی است و انواع کرم‌های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را می‌کشد و علاوه بر کشتن کرم‌ها، تخم کرم را نیز از بین می‌برد.
گیاهی که در این مطلب معرفی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد.
چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.
کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود.
دکتر شاهی با بیان اینکه ضماد خاکستر ریشه آن با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود، عنوان کرد: چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد؛ استفاده از ریشه این گیاه برای زنان باردار جایز نیست.
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می ‌دهد که ترکیب گیاهی موجود در زرشک به مبارزه با سرطان ریه کمک می‌کند.
برگ‌بو را در وهله اول همانند دیگر سبزیجات معطر می‌توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه کرد. البته می‌توان برگ‌بو را به‌شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ‌بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود.
هزاران سال پیش، زنان بسارا (بقاره) در چاد دریافتند که دانه‌های یک گیاه بومی به نام «چبه» دارای خواص قدرتمند تقویت‌کننده مو است و از آن زمان، این معجون قیمتی را برای تقویت مو‌های خود استفاده می‌کنند.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد. طبع سبزی مرزه گرم و خشک است.
مزایای استفاده از تخم شنبلیله برای پوست:دارای اثرات ضد پیری:تخم شنبلیله می‌تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف. دانه‌های شنبلیله برای کمک به درمان آکنه:کسانی که مدام از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: طی آزمایشات صورت گرفته با گیاه خوشاریزه مشخص شد که پماد تهیه شده با عصاره این گیاه اثر قابل توجهی در درمان عفونت‌های قارچی بدون ایجاد عارضه جانبی دارد.
یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: مهم‌ترین اثرات درمانی گیاه افدرا که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.
مهم‌ترین اثرات درمانی گیاه افدرا که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی استفاده می‌شود، عنوان کرد: خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات انجام شده در حیوانات تأیید شده است.
اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین اسانس‌هاست که به دلیل توانایی آن در مقابله با شرایط بهداشتی متعدد ارزشمند است. اسانس اسطوخودوس می‌تواند به بهبود زخم، اضطراب، خواب، عفونت‌های قارچی حتی ریزش مو همچنین به کاهش استرس، فشار خون و سطح کورتیزول کمک کند.
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از سرشاخه‌های گل‌دار شبدر سفید در طب گیاهی، در بیماری برونشیت و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های سخت، همراه با عسل مصرف می‌شود و در افراد مبتلا به سرطان گلو نیز به‌صورت غرغره مفید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ