چهره ملکه‌های هخامنشی با کمک هوش مصنوعی بازسازی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر جالب بازسازی شده از استاد شجریان و عادل فردوسی پور که توسط هوش مصنوعی طراحی شده را ببینید.
بعد از اینکه اعلام شد خطر ریزش ورزشگاه آزادی را تهدید می‌کند، با بررسی‌های که انجام گرفت، در حال حاضر بخشی از این ورزشگاه در دست بازسازی است تا با سبک‌سازی سکوها فشار روی سازه اصلی کمتر شود. فاز اول این پروژه روی سکوهای غربی از اواخر اسفند ۱۴۰۱ شروع شد و همچنان ادامه دارد.
علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با حضور در استادیوم آزادی از وضعیت بهسازی این استادیوم بازدید کردند. طی این بازدید، عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به ارائه گزارش پیشرفت بازسازی سکو‌های استادیوم آزادی پرداخت
انسان‌های شبیه به هابیت نسبت به سایر موجودات انسان‌مانند شناخته‌شده، دارای جثه کوچک‌تری بودند.
یکی از مهم‌ترین یافته‌های درون غار تئوپترا، بقایای یک دختر ۱۵ تا ۱۸ ساله بود که ۷ هزار سال قبل از میلاد در یونان زندگی می‌کرد. پس از سال‌ها کار فشرده، در سال ۲۰۱۸ چهره این نوجوان توسط دانشمندان بازسازی و نام «آوگی» (سپیده دم) برای او انتخاب شد.
کادیلاک سویل که زمانی در ایران مونتاژ می‌شد، قبل از انقلاب ۵۷ نماد تجمل در کشور بود. جنرال موتورز برای ساخت این سدان با یک شرکت ایرانی همکاری می‌کرد. جنرال موتورز این مدل را 2.5 برابر قیمت آن در آمریکا به مشتریان ایرانی می‌فروخت.
متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. برخی از این افراد، یک انسان معمولی و برخی دیگر به خانواده‌های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.
یک زوج دانمارکی در هنگام بازسازی خانه‌شان در روستای ماسکر در نزدیکی شهر راندرز، یک قطعه سنگ عظیم ۹۰۰ کیلویی را پیدا کردند که نوشته‌هایی با خط «رونی» بر روی آن حکاکی شده بود.
اعتماد آنلاین نوشت: تصویری از بوعلی سینا با کمک هوش مصنوعی بازسازی و در فضای مجازی منتشر شده است.
گروه بازسازی چهره اندازه لب‌ها، موقعیت چشم‌ها، جای گوش‌ها و اندازه جلوی بینی را به شکلی دقیق بازسازی کردند. آن‌ها برای به دست آوردن نتیجه دقیق از سی‌تی‌اسکن جمجمه افراد زنده نیز بهره گرفته‌اند.
تصویر صورت «آریوبرزن» سردار ایرانی با هوش مصنوعی بازسازی و در فضای مجازی فراگیر شد. براساس توصیف ویکی‌پدیا، هوش مصنوعی چهره آریوبرزن را ترسیم کرده است.
برای بازسازی چهره این زن تیمی از کارشناسان با ترکیب پیشرفت‌های علوم پزشکی قانونی و دیرین‌آسیب‌شناسی، تکنیک‌های پیشرفته کامپیوتری را به کار گرفتند تا به تصویر زیر رسیدند.
هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره ۷ عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.
اوکراین کار بازسازی مکان‌های تخریب شده در اثر حملات روسیه از جمله پل ها، جاده‌ها و ساختمان‌های دولتی را آغاز کرده است. این تنها آغاز چیزی است که کی‌یف آن را بزرگترین تلاش بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و شاید گران‌ترین در تاریخ با هزینه تخمینی ۵۰۰ میلیارد دلار توصیف کرده است.
برای بازسازی چهره این زن تیمی از کارشناسان با ترکیب پیشرفت‌های علوم پزشکی قانونی و دیرین‌آسیب‌شناسی، تکنیک‌های پیشرفته کامپیوتری را به کار گرفتند تا به تصویر زیر رسیدند.
سال ۱۹۷۵ یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن ۶۸ سالگی در سال ۱۷۸۷ از دنیا رفت، اگرچه درباره‌ی دلیل واقعی مرگ او تاکنون بسیار بحث شده است.
خبرگزاری قوه قضائیه نوشت: بازسازی صحنه جنایت منتهی به شهادت شهید آرمان علی وردی با حضور بازپرس پرونده، تیم تشخیص بررسی صحنه جرم قوه قضاییه و پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز یکشنبه (۲۷ آذر) در شهرک اکباتان انجام شد. در جریان بازسازی صحنه شهادت آرمان علی‌وردی، متهمان پرونده به تشریح اقدمات خود در شب حادثه پرداختند تا نقش هرکدام از آن‌ها در وقوع این جنایت مشخص گردد.
متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. برخی از این افراد، یک انسان معمولی و برخی دیگر به خانواده‌های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.
محققان با استفاده از بقایای به جای مانده از انسان‌های قرن‌ها و هزاران سال پیش موفق شدند، چهره و حتی پوشش احتمالی آن‌ها را بازسازی کنند.
در یک اقدام جالب توجه دانشمندان چهره قربانی یکی از وحشیانه‌ترین نبرد‌های اروپا در سال ۱۳۶۱ را بازسازی کردند.
دانشمندان پزشکی قانونی با استفاده از شواهد DNA، بازسازی صورت یک «خون آشام» را که در قرن هجدهم زندگی می‌کرد، به انجام رساندند.
عملیات تکمیل و بازسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت به شکل شبانه‌روزی و در دو شیفت کاری در حال انجام است. به گفته مسئولان محلی چنانچه اعتبارات این مجموعه به موقع تخصیص یابد ورزشگاه عضدی تا اواخر آذرماه تکمیل خواهد شد. ورزشگاه شهید عضدی رشت با گنجایش حدود ۱۵ هزار نفر در خیابان جهان پهلوان نامجو این شهر قرار دارد و ورزشگاه خانگی تیم‌های فوتبال رشت در لیگ‌های مختلف نیز محسوب می‌شود. این ورزشگاه سال ۹۶ مورد بازسازی کلی قرار گرفت که با تخریب سکو‌های اصلی روبروی جایگاه، انجام بازی‌های فوتبال تیم‌های رشتی در این روزشگاه لغو و هم اینک بازی نمایندگان فوتبال رشت در ورزشگاه سردار جنگل این شهر برگزار می‌شود.
ورزشگاه «سیروس قایقران» انزلی با عمری بیش از ۶۰ سال، یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های ایران و محل برگزاری مسابقات تیم ملوان است. با توجه به آغاز مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال چهار اکیپ به صورت تمام وقت برای بازسازی، مرمت و تکمیل این پروژه بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ