خورشید با سرعت 828000 کیلومتر در ساعت در حال گردش به دور کهکشان راه شیری است. بر این اساس، خورشید 230 میلیون سال طول می کشد تا یک گردش کامل به دور کهکشان راه شیری انجام دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرسدس بنز که سه سال قبل خانه ونی لاکچری خود را تحت نام مورفی روانه بازار کرد، قیمت پایه 230 هزار دلار را برای آن در نظر گرفت. رقمی که برای ما ایرانی بدون حساب گمرک و عوارض حدود 11 میلیارد تومان آب می خورد.
شناور رزمی LHD-5 bataan از کلاس وسپ نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد. منبع: آخرین خبر
ربات یا انسان؟ نمایش ربات های فوق واقعیِ انسان نما در پایتخت چین را ببیند.
در ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی وایرال شده و در اغلب شبکه های خبری جهان پوشش داده شده، یک هیولای غول پیکر عجیب در رودخانه ای در ایسلند مشاهده شده است.
توکل 50 ساله که شهرت زیادی به خاطر آشپزی در روستای شیرین کشور آذربایجان به دست آورده است، در این ویدئو یک بره کامل را به شکلی متفاوت زیر بشکه کباب می کند.
یک وانت با بار خربزه در اتوبان دچار حریق شد، ولی آتشنشانی عملکرد ضعیفی در خاموش کردن خودرو داشتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به وقوع حریق در دو کارخانه شهرک صنعتی ایوانکی با چهار مصدوم گفت: عملیات اطفای حریق در کمتر از دو ساعت انجام شد.
مصطفی میرسلیم نماینده مجلس، وضعیت حجاب در جامعه را غیرقابل قبول می‌داند، او مقصر را «مسئولان» معرفی می‌کند، اما راهکارهایش برای بازگرداندن حجاب به وضعیت سابق، متفاوت با دیدگاه اکثریت کارشناسان است.
ارزشمندترین گنجینه‌ها لزوما در سایت‌های باستانی یافت نمی‌شوند؛ آن‌ها گاهی در جا‌هایی کاملا غیرمنتظره مخفی شده‌اند. این نکته‌ای است که اخیرا یک کشاورز ذرت‌کار اهل ایالت کنتاکی به خوبی آن را درک کرده است.
حسن عباسی گفت: سازمان سیا اعلام کرد همانطور که دلیل هبوط آدم (ع) این بود که ابلیس رفت سراغ حوا، ما هم اگر خواستیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم، باید برویم سراغ دختران و زنان آن جامعه!
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان این‌که این اقدام در جهت قبح‌شکنی از ارزش‌های اخلاقی جامعه صورت گرفته است، گفت: به‌منظور حفظ حقوق شهروندان این دفتر پلمب و فرد مشاور املاک نیز بازداشت شده است.
یکی از هواداران النصر فیلمی را مستند کرد که در آن لحظه فریاد زدن او بر سر ولید عبدالله، دروازه بان النصر عربستان را نشان می‌دهد و او را متوجه پاس رو به عقب‌ هم‌تیمی خود می‌کند. النصر با ستاره‌های گران‌قیمت خود دومین باخت را در لیگ عربستان این بار مقابل التعاون تجربه کرده است.
در ادامه این مطلب دیدنی می توانید روند تهیه و تولید آب انبه طبیعی را در کارخانه مشاهده کنید. در ادامه نیز بسته بندی آبمیوه ها را در اشکال مختلف خواهید دید.
در این ویدئو می توانید مهارت شگفت انگیز و تماشایی یک آشپز کره ای در برش زدن ماهی تن غول پیکر 600 پوندی را ببینید.
نزدیک‌ترین جرم به سیاره ما ماه است که ما می‌توانیم آن گاه حتی در طول روز هم ببینیم. اما تصور کنید که بجای ماه یکی از سیارات دیگر منظومه شمسی به ما نزدیک بود، انگاه آن‌ها را به چه شکلی در آسمان می‌دیدیم؟ ویدئوی زیر یک تصویر سازی از سیارات دیگر منظومه شمسی در صورتی که اگر نزدیک زمین بودند به ما می‌دهد.
ام240 نسخه ساخت آمریکا از مسلسل بلژیکی اف‌ان مگ (FN MAG) است که یکی از پر استفاده‌ترین و موثرترین مسلسل های چند منظوره در جهان است.
سی‌زِذ ۸۰۵ برن نیز تفنگ هجومی چند منظوره است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواند تیراندازی کند. این تفنگ از سال ۲۰۰۹ ساخته می‌شود و امروزه تنها ارتش جمهوری چک از این تفنگ استفاده می‌کند. این تفنگ به‌عنوان جانشینی برای نمونهٔ قدیمی تفنگ هجومی مدل ۵۸ معرفی شده‌است.
آدمیرال گورشکوف نمونه کاملی از یک ناوچه چند منظوره محسوب می شود. بسیاری از ناوچه های دیگر بر وظایف خاصی مانند جنگ ضد هوایی، یا جنگ ضد زیردریایی متمرکز هستند.
زحل با حلقه‌های زیبایی که به دور خود دارد، زیباترین سیاره منظومه شمسی نام گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ستاره‌شناسان کشف منشاء این حلقه‌های هیجان‌انگیز بوده است. در یکی از مهم‌ترین سرنخ‌های به‌دست آمده از ترکیب این حلقه‌ها، مشخص شده که تقریباً ۹۹ درصد آن‌ها را آب و یخ تشکیل می‌دهد. این مهم، ظاهر درخشانی را به حلقه‌ها بخشیده است.
تصاویر جدیدی که فضاپیمای ناسا به ثبت رسانده‌است، نزدیک‌ترین تصاویری است که از آتشفشانی‌ترین قمر منظومه شمسی گرفته شده‌است؛ گفتنی است که آخرین تصاویر گرفته شده از «آیو» به ماموریت افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که مدارگرد پلوتو در راه رسیدن به این سیاره از کنار آیو عبور کرد.
جت چند منظوره جی-16 محصول شرکت هواپیماسازی شنیانگ است. طراحی این هواپیما بر اساس جت جنگنده جی-11بی‌اس و سوخو-30ام‌کی‌کی صورت گرفت...
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
این ورزشگاه که با نام استادیوم ملی نیز شناخته می‌شود، یک مجموعه چند منظوره و به عنوان بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه است که شامل آکادمی اسپایر، مرکز آبی حمد و برج اسپایر نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ