دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه تهیه کنندگان نذورات رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد اولیه و نیز نحوه سرو کردن نذورات را مد نظر داشته باشند، می‌گوید: مصرف نذورات چرب، شور و شیرین برای افرادی که قند، چربی و فشار خون بالا دارند می‌تواند با مخاطراتی همراه باشد. طی راهپیمایی‌های عزاداری هم این افراد نباید از نوشیدنی‌های شیرین نذری مصرف کنند.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه جرم گوش بصورت طبیعی روی پوست کانال گوش ترشح می شود و برای سلامت گوش خارجی مهم است ، می گوید: بعلت خواص شیمایی دارد هم باعث نرم نگه داشتن پوست آن منطقه می شود و هم از رشد باکتری ها و میکروب ها در گوش خارجی جلوگیری می کند . پس جرم گوش بصورت کلی ماده مفیدی برای گوش است و عادت استفاده از گوش پاک کن برای پاک کردن جرم گوش بسیار غیر بهداشتی است . اما زمانیکه جرم گوش بیش از اندازه ترشح شود و یا بدلیل دستکاری های فرد ، فشرده شود و به پرده گوش فشار بیاورد و عوارضی مثل وزوز و کم شنوایی شود ، باید تمیز کردن جرم گوش باید توسط منخصص انجام شود. منبع: خبرآنلاین
یکی از فعالان محیط‌زیست تصاویری از جاده میامی-عباس‌آباد منتشر کرده که در آن محیط‌بانان درحال جمع‌آوری لاستیک برای آتش‌ زدن و هشدار به رانندگان عبوری هستند./فارس
حسن مُفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران که به تازگی توسط سردار رادان به این سمت انتخاب شده با حضور در ساحل بابلسر گفت: تو این استان، تو این شهرستان‌های ما، خدای نکرده کسی خواست ناهنجاری کنه، به حکم قانون گردنش رو بشکنین پاسخش هم با من.
در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی وزش باد خیلی شدید از دقایقی قبل در تهران آغاز شده که خساراتی هم به دنبال داشته است.
سخنگوی فرماندهی بخش شرقی ارتش چین تاکید کرد، ارتش چین همواره در سطح هشدار بالا قرار دارد و تمامی اقدامات لازم را برای واکنش قاطع به تمامی تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز خواهد داشت و قاطعانه از حق حاکمیت و امنیت و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای دفاع می‌کند.
سال‌هاست درباره تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه شنیده می‌شود، عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست درباره خطر تخلیه شهر تبریز و هزینه‌های سنگین خشک شدن دریاچه ارومیه می‌گوید. توضیحات او را ببینید.
مرکز پژوهش‌های مجلس برای دومین‌بار در یک‌سال گذشته گزارشی درباره‌ی خطرات فرونشست زمین در ایران منتشر کرده است. تقریبا تمام استان‌های ایران درگیر این بحران خاموش است. علت چیست و چه باید کرد./فارس
ابراهیم رئیسی در سیستان و بلوچستان: به حاکمان افغانستان اخطار میکنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را بدهند. اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود. حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید.
رئیس منابع آب شهرستان سقز: با اعلام هشدار قرمز بارش‌ها و با هدف مدیریت حجم آب سد دریچه خروجی سد بطور کامل بازگشایی شد. حجم خروجی آب از سد در هر ثانیه ۴۵ متر مکعب است که تا پایان بارش‌ها این حجم آب از سد خارج و به رودخانه سقز جاری می‌شود. منبع: جماران
شهید مطهری در جریان یک سخنرانی در سال ۱۳۴۸ در حسینیه ارشاد، خطاب به افراد جاهل می‌گویند که امر به معروف و نهی از منکر نکنید.
اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در مورد تهدید گسترده فنتانیل ترکیب شده با زایلازین هشدار ایمنی عمومی صادر کرد. انتشار تصاویر عوارض استفاده از این ترکیب مخدر بسیار خطرناک که به زامبی‌کننده یا ترنک نیز مشهور است در شهر‌های بزرگ آمریکا نظیر نیویورک نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.
اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: تهرانی‌ها امروز و فردا از فعالیت کوهنوردی خودداری کنند. روز تحویل سال نو مشهد بارانی است.
این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صد‌ها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبرد‌های مدرن است. هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبرد‌های امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در برنامه حضور گفت: پروژه بدنام‌سازی، امنیتی سازی و مشروعیت زدایی از جمهوری اسلامی بسیار خطرناک است. جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد، ولی نباید اجازه دهیم هزینه‌های آن بیشتر شود.
رژه نظامی عظیمی در ۸ فوریه ۲۰۲۳ در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار شد و رکورد تعداد موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره پیما را در یک چالش بالقوه برای سیستم‌های دفاعی ایالات متحده به نمایش گذاشت. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی متعهد شده که رزمایش‌های نظامی این کشور را گسترش دهد و آمادگی را تقویت کند. اکنون کارشناسان می‌گویند که این نمایش نه تنها به عنوان یک هشدار به آمریکا بود، بلکه تلاشی برای اطمینان بخشیدن به مردم کره شمالی از آینده این کشور بود.
سرلین دیویس، رئیس پلیس ممفیس و وکلای خانواده نیکولز که قبل از انتشار این ویدئو را تماشا کردند، پیشاپیش هشدار دادند که این تصاویر وحشیانه احتمالا باعث خشم می‌شود؛ درحالی‌که از مردم می‌خواست آرامش خود را حفظ کنند.
ویدئویی از سخنان جواد اوجی، وزیر نفت در تابستان امسال پر بازدید شده است که در آن اوجی هشدار می‌دهد زمستان سختی در انتظار اروپاست. او می‌گوید جمهوری اسلامی ظرفیت خوبی برای تامین بخشی از کمبود نفت، میعانات و گاز اروپا را دارد. اما حالا در فصل زمستان ایران خود با بحران کمبود گاز دست و پنجه نرم می کند.
رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: من به رئیس جمهور می‌گویم که اگر شجاعت برخورد با مافیای خودرو را نداشته باشید، بقینا قیمت خودرو روز به روز بیشتر می‌شود. خرید خودروی بی کیفیت داخلی هم برای مردم آرزو شده است.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ۲ مورد سرقت، در زمینه تراشه کارت سوخت داشتیم. تعدادی از شهروندان زمانی که برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین مراجعه می‌کردند، برخی کارگران متاسفانه از فرصت سوءاستفاده کرده و تراشه کارت سوخت را درآورده و تراشه سوخته‌ای را جایگزین آن می‌کردند.
آقای میرزاعلی شجاعی (پیرمرد طبسی) که چندی پیش به وزیر جهاد دولت روحانی گفت «خودتان میدانید و مملکتتان»، اینبار در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در حاشیه سفر هیات دولت به طبس از بی ارزشی پول ایران گفت.
کارشناس سازمان هواشناسی استان تهران اعلام کرد: هفته آینده دمای تهران به زیر ۱۰ درجه می‌رسد.
برنامه فوتبال برتر در تازه‌ترین قسمتش نسبت به حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران هشدار داده است.
پس از چند روز هشدار درباره احتمال حمله مسکو در سالروز استقلال اوکراین، رئیس جمهوری این کشور از کشته‌شدن دست‌کم ۲۲ نفر و زخمی‌شدن حدود ۵۰ نفر در حمله چهارشنبه نیرو‌های روسیه به یک ایستگاه قطار در مرکز این کشور خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ