شیراز – «محمد علی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح شنبه به استان فارس سفر می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر علوم با اشاره انتشار برخی اخبار از حضور دانشجویان متقلب کنکوری در دانشگاه گفت: استفساریهٔ مجلس شامل کسانی که سر کلاس رفته و دانشجو شده بودند نمی‌شد. این اسفساریه حکم کرد که، چون این افراد دانشجو شدند و دیگر داوطلب نیستند باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه بدهند.
«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، گفت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه‌ها وجود دارد، اهتمام جدی داریم.
وزیر علوم تاکید کرد: ممکن است دانشگاه‌ها در راستای حجاب برنامه‌هایی داشته باشند، ولی ما در وزارت علوم بر این باور هستیم تمام زیبایی خلقت به تنوع آن است و یکسان سازی مغایر این تنوع می‌باشد.
به گفته وزیر علوم جدید انگلیس سیستم های هوش مصنوعی مانند «چت جی پی تی» می توانند در دولت این کشور نقش ایفا کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی اساتید گفت: برخی دانشگاه‌ها عذر برخی از اساتید حق‌التدریس که ظرفیتی برای آن‌ها در دانشگاه وجود نداشته را خواسته‌اند و یا ممکن است به دلیل اینکه واحد موظفی برای اعضای هیئت‌علمی یک دانشگاه وجود داشته باشد، دانشگاه با اساتید حق‌التدریس قطع همکاری کرده باشد.
سمنان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کابینه سیزدهم در راس هیئتی وارد سمنان شد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.
«محمدعلی زلفی‌گل» روز جمعه در گفت وگوی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها با بیان اینکه این قطعی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و از این بابت پوزش می‌طلبم، تاکید کرد: این مصوبه شورای امنیت کشور بوده و قانونا باید اجرا می‌شد.
وزیر علوم درباره علت تغییر رئیس دانشگاه الزهراء (س) گفت: شرایط به گونه‌ای رقم خورد که خود دکتر حق‌بین (سرپرست سابق دانشگاه الزهرا (س)) نیز راغب بودند که این جا به جایی صورت گیرد، بنابراین انجام شد.
وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شده اند.
مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.
معاون پژوهش وزیر علوم در بخش دیگر سخنرانی خود به اهمیت رؤیت پذیری در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: رؤیت پذیری این است که کاری کنیم در جامعه ما یک سری افراد، مراکز و مقاله‌ها شناخته شوند و دیده شوند. مردم چقدر دانشمندان و پژوهشگران ما را می‌شناسند؟ در خارج از کشور چقدر ما را می‌شناسند؟ اینها همه در حوزه رویت‌پذیری است.
وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تجربه خود در ارتباط با مدیریت اعتراضات اخیر را مکتوب کنید. در این بازه زمانی، خون از دماغ دانشجویان نیامد و شما توانستید نمره خوبی کسب کنید.
زلفی گل، وزیر علوم خبر داد: در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، اینترنت برای محل‌های برگزاری آزمون سراسری قطع خواهد شد.
معاون وزیر علوم با ذکر اینکه فرهنگ جان‌مایه وجودی همه ماست گفت: همه پیش از اینکه مهندس و دکتر و معلم و یا متخصص در یک فنی باشیم، انسان هستیم، و این انسانیت است که باید در دانشگاه تبلور پیدا کند.
زلفی‌گل در پاسخ به این سوال که در تشکیل این دفاتر مباحث امنیتی مطرح است یا خیر، گفت: اصلا این گونه نیست، من تعجب می‌کنم!
دکتر عین اللهی همچنین برای ارواح طیبه شهیدان والامقام این حادثه علو درجات و رضوان الهی را مسألت کرده، از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا شخصا بر اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به مجروحان این حادثه تروریستی تا شفای کامل آنان نظارت نماید.
وزیر علوم با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف حضوری است، گفت: کلاس‌ها برای ورودی‌ها با توجه به شرایط خاص تا الان غیرحضوری بوده، اما در ادامه خود مسئولان دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.
وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌ها گفت: این مورد تازه‌ای نیست و قبلا هم وجود داشته است به این صورت که یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیرو‌های مسلح باشد، در دانشگاه حضور می‌یابد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همه دانشجویان را همچون فرزندان خود می‌دانیم، تصریح کرد: این جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه و آینده‌سازان میهن هستند و ما باید تمام و کمال از آنان حفاظت و صیانت کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شوند، تصریح کرد: نیاز است که تمهیدات لازم برای حضور پر شور و نشاط دانشجویان انجام شود. قبل از شروع سال تحصیلی جدید باید بحث‌های رفاهی، خوابگاهی، تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان برنامه‌ریزی شود تا امکانات لازم برای دانشجویان مهیا شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور حذف شدنی نیست؛ در حال‌حاضر، چند هزار دانش‌آموز داریم که معدل آنها ۲۰ است. نمی‌توان تمام این افراد را در آن ۱۵ درصد رشته‌های پرطرفدار جذب کنیم؛ به همین دلیل کنکور باید برگزار شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه کلاس‌های ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ