جنگنده جدید سوپر رافال به رادار جمینگ (joint jamming radars) مجهز خواهد شد و در کنار آن با استفاده از سیستم دفاعی جدید حبابی غیرقابل نفوذ دور هواگرد ایجاد خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه از زرهکوب جدید خود در نمایشگاه army ۲۰۲۳ رونمایی کرد؛ این زرهکوب بر اساس شاسی طویل شده خودرو جنگی پیاده نظام BMD-۴ توسعه یافته است و از پیشران چند سوختی ۶۰۰ اسب بخاری UTD-۳۲ که نسخه بروز شده پیشران چند سوختی UTD-۲۹ (استفاده شده در خانواده BMP-۳ و BMD-۴ M) است بهره میبرد و سیستم انتقال قدرت آن نیز کم و بیش مشابه خودرو جنگی پیاده نظام BMP-۳ است.
محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران، تصویری از خود با موهایی نامرتب و حالتی خسته در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد.
جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی بیشتر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیشتر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. مشتری می‌تواند ۱٬۳۰۰ زمین را در خود جای دهد. میانگین دوری آن از خورشید در حدود ۷۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر است یعنی بیشتر از ۵ برابر دوری زمین از خورشید. ستاره‌شناسان با تلسکوپ‌های برپاشده در زمین و ماهواره‌هایی که در مدار زمین می‌گردند به بررسی مشتری می‌پردازند.
اسن یکی از شهر‌های ایالت نوردراین-وستفالن آلمان می‌باشد که در مرکز منطقه رور قرار دارد و رودخانهٔ رور از میان محله‌های کوپفادره، هایزینگن، فیشلاکن و وردن می‌گذرد و دریاچه بالدنای زه را در جنوب این شهر تشکیل می‌دهد.
روسیه در توسعه جنگنده‌های نسل پنجم از سایر کشورهای جهان جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره‌جنوبی با برنامه KF-۲۱ است.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
سری لیختن اشتاین تنها رادار رهگیر هواپایه‌ای بود که آلمانی‌ها طی جنگ به طور گسترده روی جنگنده‌های شبانه خود استفاده کردند.
در جنگنده‌های سوخو-۳۰ و سوخو-۳۵ از مدل بالاتر رادار ساخت فازاترون به نام Bars N-۰۱۱M استفاده شده‌است که این رادار جدید، دارای آنتن رهیاب الکترونیکی، برد بهبود یافته، قابلیت رهگیری هم‌زمان چند هدف و حساسیت بالا است.
ابتکار جالب روس‌ها در نصب و حمل کردن پهپاد‌های شاهد۱۳۶ روی جنگنده‌های مافوق صوت سوخو و توپولف سوژه رسانه‌های اروپایی شد.
لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است که برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده‌است. جنگنده اف-۲۲ یکی از گران‌ترین، جنگنده‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌است.
یکی از کاربران نوشت: تصویر تازه و متعلق به اوایل ۲۰۲۳ است، علی رغم تحریم‌ها خط تولید جنگنده‌های روسی همچنان فعاله و کم و بیش تولیدات ادامه دارن.
اس ۵۰۰ باید به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهان‌کار نسل پنجم و هدف قرار دادن ماهواره‌های در مدار مجهز می‌شد.
همزمان با روز بیست نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برگزارشد.
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش حملات هوایی گسترده‌ای را علیه اهداف مختلف از جمله پایگاه‌های مقاومت در نوار غزه آغاز کرده است. ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی به شمال فلسطین اشغالی در حال بمباران نوار غزه است. جنگنده‌های اسرائیلی با ده‌ها موشک پایگاه‌های مقاومت و چندین زمین کشاورزی را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کردند. این حملات تا این لحظه تلفات جانی نداشته، اما خسارات زیادی در پی داشته است.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
سوخو سو-۵۷ یکی از خطرناک‌ترین جنگنده‌های رادارگریز خارج از مرزهای آمریکاست.
«قاهر۳۱۳» نام یک جنگنده باسرنشین بود که نمونه اولیه آن ۱۰ سال قبل در ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت و با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی رونمایی شد.
دولت جو بایدن در حال رایزنی با کنگره ایالات متحده آمریکا است تا یک بسته کمکی دیگر به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را برای دولت اوکراین تصویب کند. همچنین دولت آمریکا قصد دارد هم‌زمان تحریم‌های بیشتری را علیه کرملین وضع کند.
پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.
جت‌های جنگنده بخشی کلیدی از نیروی هوایی هستند، زیرا امنیت و حفاظتی که نیرو‌های زمینی به آن نیاز دارند را تامین می‌کنند.
سوخو ۳۵ جنگنده‌ای تک‌سرنشین با قابلیت مانور بالا است که توانایی انجام دشوارترین مانور‌هایی هوایی از کبری گرفته تا تیل اسلاید را دارد.
جنگنده رهگیر سوخو ۱۵ پاسخی به نیازهای ارتش شوروی در آن دوران بود که سال ۱۹۶۲ طراحی شد و با چند سال تاخیر از سال ۱۹۶۷ به خدمت درآمد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، صبح امروز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگرد‌های هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد.
غلاف RTU ۵۱۸-PSM بخشی از جدیدترین نمونه ساخته شده از سیستم جنگ الکترونیک خیبینی موسوم به Khibiny U است که روی جنگنده‌های روسی نصب و وظیفه‌اش محافظت از آن‌ها است. این غلاف به ادعای اوکراینی‌ها ارزش اطلاعاتی بسیار بالایی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ