«قیمت منصفانه چه مفهومی دارد؟ به وجدان و اخلاق بستگی دارد یا قرار است بر اساس افزایش قیمت دیگر کالا‌ها در بازار تعیین شود؟ اگر قرار باشد قیمت خرید رهن، یا اجاره بهای مسکن بر اساس افزایش قیمت سایر کالا‌ها و خدمات منصفانه شود، اتفاقا تورم مسکن از همین حدی که هست بالاتر می‌رود. قیمت مسکن را با شیر و تخم مرغ هم اگر مقایسه کنیم، روند قیمت‌ها بسیار منصفانه است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قائم‌مقام میراث‌فرهنگی گفت: امیدواریم شاهد افتتاح رسمی دو موزه«امیرکبیر» و «مشروطه» باشیم، چرا که مجموعه کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم کامل خود را باز می‌یابد.
فقر و شکاف طبقاتی که جامعه ما با آن رو‌به‌روست، تبعات و نتایجی را به دنبال دارد که صرفا در مسائل معیشتی و زندگی روزمره خلاصه نمی‌شود بلکه می‌تواند در دراز مدت آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
برخی افراط‌گرایی (Extremism) را با اصول گرایی (Fundamentalism) یکی می‌پندارند. اما در مفهوم یکی نیستند، اصول گرایی به معنای بازگشت به اصولی است که معرف یا اساس یک ایدئولوژی باشد، اما افراط‌گری یعنی دفاع تیز و تند از دیدگاه‌هایی که بنیاد چندانی ندارد یا کنش‌های خشن و تیز در برابر هرگونه نقد و اصلاحگری خیرخواهانه.
کاری که با آقای میرسلیم در حال عبادت و زیارت شده با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، جز با همان منطق توجیه هدف با وسیله نامشروع! البته اگر فرض ما درست باشد که هدف مشروع و مقدس است. به واقع ما با کدام متر اندازه‌گیری می‌کنیم که در ابراز مخالفت با افراد از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنیم؟ نقد باید منصفانه باشد و البته در صورت لزوم گزنده، اما کاری که در جامعه مدعی دیانت و اخلاق ما جریان دارد نه با مفهوم نقد سازگار است و نه با معنی انصاف!
زیباکلام درباره تغییرات لازم برای مشارکت نیروهای سیاسی در انتخابات گفت: در قدم نخست جریانات سیاسی واقع‌گرا، معتدل و میانه‌رو جملگی باید به این نقطه برسند که در شرایط فعلی صحبت از انتخابات به چه معناست؟ تنها علی لاریجانی نیست که باید به این نقطه برسد که انتخابات بی‌معنی است. افرادی مانند باهنر، ‌احمد توکلی و بسیاری از بزرگان اصولگرا نیز باید به این نقطه برسند که انتخابات چه معنا و مفهومی دارد و تنها جبهه پایداری و یک‌سری از گروه‌های تندرو هستند که همچنان امید به صندوق رای دارند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
کارشناسان دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گویند عکس‌های سلفی «مفهوم مهم‌تر از یک لحظه را ثبت می‌کنند» و معتقدند ما فقط به‌دلیل خودشیفتگی یا تبلیغ خود سلفی نمی‌گیریم.
ما در این روز که یکی از دو عید بزرگ اسلامی است، از اعمال مربوط به این روز مبارک، معنای عید را الهام می‌گیریم. چراکه این عید به حکم دین ما و اسلام ما تعیین شده است؛ و اگر بخواهیم هدف اسلام را از مقرر داشتن این عید مبارک بفهمیم تا به‌راستی بر ما مبارک باشد، همان‌طور که وضع‌کننده و صاحب آن خواسته است، باید به اعمال و ذکر‌ها و واجبات این روز بنگریم. با بررسی این امور، می‌توانیم معنا و مفهوم عید را دریابیم.
زیدآبادی نوشت: اینکه چین میزبانی وزیران خارجۀ ایران و عربستان را به عهده گرفته است، نشانگر ارادۀ این کشور برای کمک به عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض است. ظاهراً چینی‌ها می‌دانند که بدون میانجیگری مداوم و مؤثر آنها، روند عادی‌سازی رابطه، شانس بالایی برای موفقیت ندارد و از همین‌رو، در صدد برآمده‌اند تا مرحلۀ نهایی کار، از اهرم‌های تشویقی و تنبیهی احتمالی در برابر دو کشور استفاده کنند.
خیام خوانی برای بوشهری‌ها، یک معنا و مفهوم همیشگی و خاص است.
سعید حجاریان نوشت: «وسط‌‌باز» به کسانی اطلاق می‌شود که بین دو امر سیاسیِ متناقض ایستاده‌اند و حاضر نیستند یک طرف را انتخاب کنند و دیگری را فرونهند.
هاشمی نوشت: می‌دانیم لغت استعمار به معنای طلب آبادانی است ولی می‌بینیم که در میان مردم دچار چه مفهومی است؟! باید مواظب بود خدایی نکرده مولدسازی نیز چنین مفهوم و معنایی در جامعه ایرانی پیدا نکند.
در گذشته، گاهی جاروکردن و آب‌پاشی بیان‌کنندۀ معنا و مفهومی خاص نیز بوده است؛ به‌طور مثال، اگر فردی به شغل یا منصبی خاص دست می‌یافت، فراش‌هایش کوچه و سرتاسر گذر، بازارچه و جلوخان خانۀ او را جارو و آب‌پاشی می‌کردند و از این‌طریق، اهالی متوجه تغییر منصب او می‌شدند و پیشکش‌های خود را به خانۀ او می‌فرستادند.
معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی، تغییر کرده است/ بانک ایران زمین براساس سبک زندگی مشتریان خدمات ارائه می دهد
هاجرخاتون قدمی جویباری پژوهشگر و مترجم زبان عربی درباره ویژگی این زبان می‌گوید: آنچه که باعث شده زبان عربی ماندگار باشد، وسعت واژگان است. در زبان عربی کاربرد هر کلمه برای معنا و مفهوم خاصی به کار گرفته می‌شود. یعنی نمی‌توان مفهوم آن واژه خاص را در مترادف‌های آن پیدا کرد. برای واژه فارسی نیش زدن چندین واژه عربی داریم. مثلا برای نیش زدن حیواناتی مانند زنبور و عقرب که از پایین دم‌شان نیش می‌زنند در عربی از واژه «یلسع» و برای نیش زدن مار و حیواناتی که از دهان نیش می‌زنند از واژه «یلدغ» استفاده می‌شود. همچنین برای جانورانی که درنده هستند واژه «ینهش» به کار می‌گیرند.
«ای کاش اعلام می‌کردند که در کدام حوزه‌های قرار است تبادل دانشجو و استاد با کره شمالی برای ما مفید باشد. ادبیات؟ علوم تجربی؟ پزشکی؟ کشاورزی؟ فلسفه؟ هنر؟ آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ آیا یک فارغ التحصیل دانشگاه کره شمالی وجود دارد که مدرکش در آمریکا و انگلیس و امثال این‌ها مورد قبول باشد؟ اصلا طی ۴۰ سال اخیر اساتید کره شمالی چند مقاله در خصوص جامعه شناسی یا تاریخ یا روانشناسی یا روابط بین الملل و... منتشر کرده‌اند؟»
حاجی‌زاده در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. مفهوم پیش‌گیری، بیشتر به معنی کاهش خطر و پیش‌گیری از رویدادها، پیامدها و عوارض احساس پیری است.»
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در همایش جهاد تبیین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت جهاد تبیین، از همه کسانی که در جهت روشنگری، تبیین و تنویر افکار عمومی نقش دارند قدردانی کرد و گفت: کار جهادی یک معنا و مفهومی دارد و در مبانی ما با کار عادی فرق می‌کند.
دکتر حبیبی با بیان اینکه شرط اول کرسی‌های آزاداندیشی، آزادی پس از بیان است، تصریح کرد: شرایط نباید به نحوی باشد که یک شخص پس از اینکه نظرش را اظهار کرد، مواخذه شود. اگر کسی بخاطر مطرح کردن اظهاراتش مواخذه شد، کرسی آزاداندیشی از معنا و مفهوم تهی می‌شود. زیرا هدف از کرسی آزاداندیشی این است که دو طرف بتوانند حرف‌هایشان را بزنند و پاسخ خود را دریافت‌کنند.
حضور یک عضو کمیته بدوی انتخابات فوتبال در جلساتی که در دفاتر شخصی نامزدها برگزار می شود، نمی‌تواند معنا و مفهومی غیر از جانبداری و نقض بی طرفی این کمیته داشته باشد و رای صادره در مورد صلاحیت آن فرد را مخدوش می‌کند
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی و یکمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کوروش احمدی، تحلیلگر سیاست خارجی در تحلیل خود از اظهارات، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران مبنی بر اینکه «ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم»، می‌گوید که شاید هدف نشان دادن واکنشی به تحریکات ناموجه آمریکا و برخی کشور‌های عربی و رژیم اسرائیل و قضیه ائتلاف "دفاع هوایی علیه ایران" و مانند آن باشد. اما مسئله این است که وقتی می‌گوییم "توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داریم"، معنا و مفهومش این است که یک کشور "در آستانه ساخت بمب" هستیم. یعنی برای کسب توانایی‌های لازم با هدف ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کرده و اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.
حامد فخری زاده، فرزند محسن فخری زاده شهید هسته‌ای در کلیپی درباره این شهید گفت: «او به هنر و شعر علاقه داشت. معتقد بود موسیقی‌ و مشتقات هنر جز جدایی ناپذیری از فرهنگ یک مملکت است.» مهدی دیگر فرزند او نیز بیان کرد: «او زیبایی‌ را در ذات می‌دانست نه در ظاهر. ایشان علاقه به موسیقی و آواز اصیل ایرانی داشتند. هم خوب می‌خواند و هم خوب آواز ایرانی را می‌شناخت. تسلط‌اش به این‌ دو موضوع نگاهی را برایش آورده بود که معتقد بود آن مفهوم و معنای دقیقی که در شعر است، توسط موسیقی به حد اعلا می‌رسد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ