علی مطهری معتقد است اختیاراتی به دولت رئیسی داده شده است که دولت روحانی از این اختیارات برخوردار نبود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حامد بیدی می‌گوید شواهد اینطور نشان می‌دهد که وضعیت اینترنت و فیلترینگ در ایران قرار نیست با تغییر یک‌نهاد تصمیم‌گیر بهبود پیدا کند:قطعاً وضعیت بهتر نخواهد شد، چون نهاد جدید، خودش را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند، زیرا اصلا سازوکاری وجود ندارد که آن‌ها نیاز داشته باشند به نهادی خاص یا مردم پاسخ دهند. این‌نهاد (مرکز ملی فضای مجازی) بازوی اجرایی شورایعالی فضای مجازی است. اینطور می‌توان گفت که عملا اختیاراتی که به مرکز ملی فضای مجازی داده شده، اختیاراتی است که در اختیار حوزه‌ی هر سه قواست.
عباسی تاکید می‌کند: «شورایعالی شهرسازی و معماری یک مجموعه تخصصی و قانون‌گذار است. این شورا اختیاراتی دارد که از حضور مقامات عالی‌رتبه کشور بهره‌می‌برد؛ بنابراین شورایعالی نگاه فنی به موضوعات دارد. البته ممکن است در نگاه فنی خود دچار تشخیص اشتباه و خطا شود، اما آنچه که ما شاهد آن هستیم رویکرد شورایعالی صرفاً رویکرد تخصصی است.»
اختیارات مورد نیاز بانک سپه برای تکمیل مراحل ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در این بانک در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد بحث قرار گرفت.
علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: دولت آقای رئیسی باید قدردان اختیاراتی باشد که به او تفویض شده است، مانند مذاکره مستقیم با آمریکا در عمان و واشنگتن و نیز توافق با آژانس.
علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: دولت آقای رئیسی باید قدردان اختیاراتی باشد که به او تفویض شده است، مانند مذاکره مستقیم با آمریکا در عمان و واشنگتن و نیز توافق با آژانس.
علی مطهری نوشت: دولت آقای رئیسی باید قدردان اختیاراتی باشد که به او تفویض شده است، مانند مذاکره مستقیم با آمریکا در عمان و واشنگتن و نیز توافق با آژانس.
احمد مازنی، نماینده دوره دهم مجلس با انتقاد از عملکرد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌گوید: «شورا‌های عالی فراتر از قانون اساسی قرار گرفتند. اختیاراتی که به این شورا‌ها داده‌اند، در چارچوب تعلیق قانون اساسی تعریف می‌شود. احتمال دارد که محسن رضایی بخواهد برنامه‌های اقتصادی خود را در جایگاه جدید خود دنبال کند.»
محسن رضایی گفت: مقام معظم رهبری اختیاراتی را به سران سه قوه داده‌اند تا تحولات اقتصادی را سرعت بخشند و همچنین اصلاحات عمیق اقتصادی را انجام دهند و یکی از کارها، این است که ظرفیت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در سطح وسیع‌تری در استان سمنان بررسی شود. امیدواریم این دستور مقام معظم رهبری هر چه سریع‌تر در کشور اجرایی شود.
سران قوا با تمدید یکساله اختیارات بانک مرکزی برای تعیین تکلیف برخی موسسات مالی و اختیارات این بانک برای مدیریت نوسانات بازار ارز موافقت کردند.
سران قوا با تمدید یکساله اختیارات بانک مرکزی برای تعیین تکلیف برخی موسسات مالی و اختیارات این بانک برای مدیریت نوسانات بازار ارز موافقت کردند.
خاویر تباس، رئیس لالیگا، در جدیدترین اظهارنظر خود درباره جنجال حملات نژادپرستانه به وینیسیوس ادعا کرد اختیاراتش برای مبارزه با نژادپرستی کافی نیست.
رحیمی‌جهان‌آبادی درباره تصمیم تغییر شمخانی، گفت: به‌هرحال رئیس دولت اختیاراتی دارد و می‌تواند در چارچوب آن عمل کند. اما پیامد‌های این تغییر قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌دانم دیدگاه دبیر جدید چیست و چقدر متفاوت با شمخانی است. قدر مسلم خلأ تجربه شمخانی و دیدگاه‌های مرضی‌الطرفین او در جناح‌های سیاسی در شورایعالی امنیت ملی پر نخواهد شد و وجود شمخانی در شرایط کنونی کشور بسیار موثر بود.
از آنجا که سمت دبیر به عنوان یک عضو شورا در قانون اساسی نیامده، معمولا دبیر با هماهنگی بین رئیس جمهوری و رهبری انتخاب می شود و در رسمی نانوشته، مقام معظم رهبری دبیر منصوب را به عنوان یکی از دو نماینده خود در شورا منصوب می‌کنند تا دبیر در جلسات این شورای مهم حق رای هم داشته باشد
رئیس عدلیه در همین راستا بیان داشت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وزیر صمت خواستار اختیاراتی شد تا بتواند تا پایان سال ۱۴۰۱، بواسطه آن اختیارات، تولید خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و به تبع آن، قیمت‌ها کاهش یابد؛ بر همین اساس، ما شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو بودیم، اما آیا قیمت‌ها نیز کاهش یافت؟
غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: هیچ اقدام نظارتی در مجلس به نتیجه نمی‌رسد، چون رودربایستی سیاسی وجود دارد. گاهی این اتفاق در نظام پارلمانی صورت می‌گیرد، اما در نظام ریاستی باید قوه مقننه در مقابل قوه مجریه باشد و از حقوق مردم جامعه دفاع و پیگیری کند. در نظام ریاستی، این مقابل هم بودن جریان را تکمیل کرده و به سمت توسعه می‌برد.
صادق زیباکلام ضمن انتقاد از شورای عالی سران قوا و مصوبه مولدسازی، می گوید در کجای قانون اساسی گفته شده است که اگر کمیته‌ای از روسای سه قوه تشکیل شود، از اختیارات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، هرکاری دلشان بخواهد و هرتصمیمی بخواهند می‌توانند انجام دهند؟ کجای قانون اساسی گفته شده است که روسای سه قوه اگر باهم تشکیل جلسه دهند، می‌توانند بالاتر از مجلس و نهاد‌های دیگر تصمیماتی بگیرند؟ کجای قانون اساسی چنین حق و اختیاراتی را به کمیته‌ای که متشکل از روسای سه قوه باشد را واگذار کرده است؟ حتی در وضعیت اضطراری هم چنین چیزی به آن‌ها واگذار نشده است.
زیباکلام گفت: در کجای قانون اساسی گفته شده است که اگر کمیته‌ای از روسای سه قوه تشکیل شود، از اختیارات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، هرکاری دلشان بخواهد و هرتصمیمی بخواهند می‌توانند انجام دهند؟ کجای قانون اساسی گفته شده است که روسای سه قوه اگر باهم تشکیل جلسه دهند، می‌توانند بالاتر از مجلس و نهاد‌های دیگر تصمیماتی بگیرند؟ کجای قانون اساسی چنین حق و اختیاراتی را به کمیته‌ای که متشکل از روسای سه قوه باشد را واگذار کرده است؟ حتی در وضعیت اضطراری هم چنین چیزی به آن‌ها واگذار نشده است.
حسن روحانی به ویژه بعد از سال ۹۶ از نبود اختیارات لازم دولت شکوه می‌کرد. با طرح این شکواییه‌ها، افرادی همچون عباس عبدی و سعید حجاریان خواستار استعفای رئیس دولت شدند. سیاسیون اما پیشنهاد عبدی را چنان تقبیح کردند که گویی گناهی کبیره است. ترکان آن را پیشنهاد «تندرو‌ها و کارشناسان دوروزه» دانست. عبدالله رمضان زاده، استعفای روحانی را همراهی با «اقتدارگرایان» خواند. حتی مهدی محمدی، تحلیلگر اصولگرا نوشت: «استعفا در این زمان، بخشی از عملیات براندازی است و بی عقوبت نمی‌ماند.»
از یک طرف ما به عنوان مقام قضایی دارای وظایف و مسئولیت‌های سنگین و خطیر هستیم و از سویی دیگر اختیاراتی نیز داریم؛ همچنین شیطان و هوای نفس نیز در کمین است؛ باید به این مقوله‌ها توجه کنیم؛ نباید وقتی فردی مستحق بازداشت نیست به صرف اینکه مقام قضایی از این اختیار برخوردار است، دستور بازداشت فرد مزبور را صادر کند
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم علی‌القاعده تصمیم گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختیارات و وظایف معاون تنظیم‌گری و نظارت در بانک مرکزی را تعیین کردند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم در امتداد تلاش‌های آقای روحانی وارد مذاکره شد و متنی که تهیه شد متممی بر متن توافقنامه قبلی است و اگر دولت سیزدهم توانسته باشد امتیازاتی را بگیرد این نتیجه یک اجماع عمومی دولتمردان ما در دولت گذشته و فعلی است که توانستند به این نتایج برسند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم در امتداد تلاش‌های آقای روحانی وارد مذاکره شد و متنی که تهیه شد متممی بر متن توافقنامه قبلی است و اگر دولت سیزدهم توانسته باشد امتیازاتی را بگیرد این نتیجه یک اجماع عمومی دولتمردان ما در دولت گذشته و فعلی است که توانستند به این نتایج برسند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ