وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (شنبه) در جریان سفر به تهران با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
کنعانی با بیان این که روابط دو کشور ایران و عربستان گام به گام در حال پیشرفت است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض، ان‌شاءالله در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه ۲۷ خرداد به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشور سوریه در سفری وارد ریاض پایتخت کشور عربستان شد. این سفر به دعوت رسمی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان انجام گرفت.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است هفته آینده به تهران سفر کند.
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.
وزیر امور خارجه عربستان، تلفنی با دبیر کل اتحادیه عرب درباره سودان گفتگو کرد.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود، قدامات آتی مربوط به توافق اخیر دو کشور را بررسی کرد.
وزیر امور خارجه اسرائیل، سفر به عربستان سعودی در آینده را بعید ندانست بدون آن که هنوز تاریخی برای انجام آن مشخص شده باشد، جایی که اظهار داشت: سفر به عربستان روی میز است.
وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو با همتای عربستانی خود را مثبت ارزیابی کرد.
حسین امیر عبداللهیان در روز پنچ شنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار و مذاکراتش با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود گفت: مذاکرات انجام شده خوب و روبه جلو بود.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
نشست خبری وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (یکشنبه) با حضور خبرنگاران آغاز شد.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: «پیشتر درباره پهپاد‌های ایران هشدار داده بودیم و این پهپاد‌ها هم اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند». بن فرحان به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «خواستاراحیای توافق هسته‌ای هستیم، اما با دیدی فراگیر و اینکه کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نیز در آن مشارکت داشته باشند».
در این بیانیه آمده است: نشستی مطبوعاتی میان «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی‌اش در مقر وزارتخانه برگزار خواهد شد.
«فیصل بن فرحان» - وزیر خارجه عربستان - در گفتگو با شبکه العربیه در پاسخ به پرسشی در خصوص اعتراضات اخیر در ایران گفت: سیاست ثابت ما عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشور‌ها است و نمی‌خواهد در این خصوص اظهارنظر کند.
دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه موضوع بازداشت یکی از زائران بیت الله الحرام که توسط نیروهای کشور عربستان دستگیر شده است را پیگیری کرد.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ